Содержание

Слайд 2

Поняття функції Підпрограма – частина програми, яка реалізує певний алгоритм і

Поняття функції

Підпрограма – частина програми, яка реалізує певний
алгоритм і

дає змогу звернення до неї з різних частин
загальної (головної) програми.
Згідно з парадигмою функціонального програмування складна
задача чи громіздкий алгоритм можуть бути реалізовані як
сукупніть окремих функціональних блоків.
Типи функцій мови С++:
головна функція, що обов'язково входить до кожної програми – main ();
стандартні функції описані у бібліотеках;
Функція користувача – це поіменована група команд, якаоголошена у файлі заголовків (або в основній програмі) та описана у модулі ( в основній програмі).
Слайд 3

Структура програми

Структура програми

Слайд 4

Оголошення та виклик функції Оголошення тип_результату ім’я_функції (список_ аргументів) { тіло

Оголошення та виклик функції

Оголошення
тип_результату ім’я_функції (список_ аргументів)
{
тіло функції;
return

…;
}
Виклик
…< ім'я_функції >…;
Якщо функція не повертає ніякого результату, її виклик не може бути використано як операнд більш складного виразу
Список аргументів (параметрів)
тип1 ід1, тип2 ід2, тип1 ід3, …

Підпис функції

Слайд 5

Приклад а) функція повертає значення: int sum(int a, int b, int

Приклад

а) функція повертає значення:
int sum(int a, int b, int c)
{


int result = a + b + c;
return result;
}

Формальні аргументи

Слайд 6

Приклад б) функція не повертає значення: void dilennya (float v, float

Приклад
б) функція не повертає значення:
void dilennya (float v, float n)

{
cout<<“\n dilennya=“< }

Формальні аргументи

Слайд 7

Виклик функцій Аргумент – значення, що передається функції під час її

Виклик функцій

Аргумент – значення, що передається функції під час її виклику.
Параметр

— визначена функцією змінна, яка приймає аргумент, що передається функції.
Синтаксис виклику функції у загальному вигляді:
Назва_функції (список_фактичних параметрів);
Слайд 8

Виклик функцій Нехай маємо функцію із заголовком: float perimetr (int k=4,

Виклик функцій

Нехай маємо функцію із заголовком:
float perimetr (int k=4, float

r=2.5)
До цієї функції можна звернутися одним із способів:
perimetr (7, 2.8); k=7, r=2.8
perimetr (8); k=8, r=2.5
perimetr (); k=4, r=2.5

Фактичні
аргументи

Слайд 9

Глобальні та локальні змінні. Область видимості Область видимості змінної – це

Глобальні та локальні змінні. Область видимості

Область видимості змінної – це частина

програми, де змінна оголошена або, де до неї можна отримати доступ за допомогою операції надання видимості (::).
Локальна змінна являє собою змінну, оголошену всередині функції до її використання. Область її видимості: від точки оголошення до кінця даної функції.
Глобальні змінні – оголошуються поза усіма функціями (зокрема, поза функцією main). Область їх видимості – від точки оголошення до кінця програми (глобально для всіх функцій).
Слайд 10

Глобальні та локальні змінні. Область видимості Приклад. Обчислення добутку двох чисел

Глобальні та локальні змінні. Область видимості

Приклад. Обчислення добутку двох чисел за

допомогою функцій.
#include // Потокове введення-виведення
#include // Для консольного режиму роботи
using namespace std;
void funZ(int x, int y);
int main()
{ funZ(10, 20);
funZ(5, 6);
funZ(8, 9);
getch(); return 0; }
void funZ(int x, int y) // Визначення функції funZ()
{
cout << x * y << " ";
}
Програма виведе на екран числа 200, 30 і 72.