Содержание
- 2. Дәріс жоспары: Ортағасырлық Батыс философиясы. Қайта өрлеу дәуірі философиясы.
- 3. 1. Батысеуропалық ортағасырлық философияның негізгі идеялары мен сипаты: Монотеизм; Теоцентризм; Креационизм – Құдай дүниені жоқтан бар
- 4. Батыс Еуропалық орта ғасыр философиясы. Ортағасырлық Еуропа философиясы өзінің бар ақыл-ойын христиан дінінің қасаң қағидаларын негіздеуге
- 5. Апологетика (гр. Apologetikos – қорғаушы) – теологиялық сала. Апологетиканың мақсаты – ақыл-парасатқа жүгінген дәлелдердің көмегімен дін
- 6. Философиялық мектептер: Апологетика – (грек. Апологемай – қорғаймын, ақтаймын) - ІІ-ІІІғғ. пұттық политеизммен күресте христиандық догматика
- 7. - ЕРТЕ СХОЛАСТИКА (ІХ-ХІІІ Ғ.Ғ.); - КЕМЕЛДЕНГЕН СХОЛАСТИКА (ХҮІІІ Ғ.); - СОҢҒЫ СХОЛАСТИКА (ХІҮ-ХҮ Ғ.Ғ.) Схоластиканың
- 8. Схоластикалық философияның негізгі мәселесі: құдайдың бар екенін рационалды (ақылмен) дәлелдеу; білім мен сенім, парасат пен ерік
- 9. СХОЛАСТИКА (IX – XV вв.) Универсалийлер ізденісі РЕАЛИСТЕР Реализм ( лат. realis – шынайы) – ңағыз
- 10. АПОЛОГЕТИКА (I – VI ғғ.) Квинт Септимий Тертуллиан (шамамен 160 – 230 жж.) Философия мен діни
- 11. Патристикалық негізі проблемалары: Сенім және ақыл ойдың қатынасы. Тарихты қозғалыс деп түсініп нақты анықтаушы мақсаты бар.
- 12. ПАТРИСТИКА (ІІ – ҮІІІ ғғ.) Аврелий Августин «әулие» («Рим шіркеуінің әкесі») (354 – 430 жж.) -
- 13. Августин философиясының маңызы: Құдай бар, онда ешқандай күмән жоқ; Әлеуметтік конформизм идеясын (кедейшілік пен өзгенің билігіне
- 14. ОСЫ ДӘУІРДЕГІ ФИЛОСОФИЯ ІЛІМ “СХОЛАСТИКА” (“МЕКТЕПТІК ІЛІМ”) ДЕГЕН АТҚА ИЕ БОЛЫП, НЕГІЗГІ ҮШ КЕЗЕҢНЕН ӨТТІ: а)
- 15. Ортағасырлық философияның схоластика деп аталған кезеңі Европа тарихында Рим империясының күйреуінен бастап қайта өрлеу дәуіріне дейінгі
- 16. Иоанн Скот Эриуген («схоластиканың бірінші әкесі») ( шамамен 810 – 877 жж.) Философиялық жүйесі неоплатонизм идеясымен
- 17. Схоластик тәсілдің негізін қалаушы және қорғаушы француз теологы-схоласты, философ Абеляр (1079 – 1142ж) болды. Негізгі еңбегі
- 18. ОРТАҒАСЫР ФИЛОСОФИЯСЫНДАҒЫ НЕГІЗГІ БАҒЫТТАР: Реализм- ортағасырлық схолистикада орын алғаг философиялық бағыт, ол ұғымдар (универсалиялар) реалды түрде
- 19. Фома Аквинский (1225 немесе 1226 – 1274 жж.) - “Өзіндік мәнділікке ие адами парасатты жан тәнмен
- 20. Аквинскийдің пікірінше, дін құдайдың табиғатын түсіндіретін ілім, сондықтан шіркеу оны уағыздаушы ретінде азаматтық қоғамнан жоғары тұрады.
- 21. Аквинскийдің іліміне қарсы сын айтқан шотланд схоласты Дунс Скотт (1268 – 1308) құдайдың да, адамның да
- 22. Орта ғасыр философиясының көптеген идеяларымен келіспей, өзіндік пікір айтып, таным процесінде тәжірибенің беделін көтерген ойшылдардың бірі
- 23. Номиналистік бағыттың көрнекті өкілі, схоластикалық ойлау тәсілінен арылып, трансценденталды болмыстың антологиясын қалыптастырған ағылшын ойшылы У.Оккам (1300
- 24. Реалистердің көрнекті өкілдерінің бірі - Италияда (1033-1109 ж.ж.) өмір сүрген архиепископ Ансельм Кентерберский болды.Оның ойынша жақсылық,
- 25. 2. Қайта өрлеу дәуірі философиясы. Қайта өрлеу дәуірі (Ренессанс) XVI-CVII ғ.ғ. қайта өрлеу Еуропаның басқа елдеріне
- 26. Адам жөнінде өзгеше пікірлер қалыптасты. Адам-құдайға ұқсас образда жаратылған «жаратылыс бастауы». Бар тіршілік – табиғат, адамды
- 27. Қазіргі замандық өркениеттің барлық жетістіктеріне тікелей ықпал етті. Қайта өрлеу дәуіріндегі қалыптасқан негізгі философиялық бағыттар: пантеизм,
- 28. Пантеизм Н. Кузанский мен Дж. Бруноның еңбектерінде көп кездеседі. Натурафилософия (табиғат туралы философия). Алғашында магиямен әуестенумен
- 29. Гуманизм (лат. humanus - иманды) – адамның қадір қасиеті мен хұқын құрметтеді, оның жеке тұлға ретіндегі
- 30. Гуманистер адам бостандығын жариялады, діни аскетизмге қарсы, адам ләззаты мен өз мұқтаждарын қанағаттандыру хұқы жолында күресті.
- 31. Қайта өрлеу дәуірі – философия тарихында маңызды орынға ие бола отырып, өндірістік қатынастардың, сауда-саттықтық дамуы, феодализмнің
- 32. Қайта өолей дәуірі философиясының негізгі белгілері: -антропоцентризм және гуманизм – адамның өзіндік құндылығын дәлелдеу арқылы адам
- 33. -кез келген нәрсенің формасынан гөрі оның құрылымына баса назар аудару; -Әлемнің шексіздігі туралы, анатомиялық жаңалықтардың ашылуымен
- 34. Қайта өрлеу дәуірінде идеалистік бағытта дамыған – неоплатондық бағыт болды. Аталған бағыттың мақсаты – Платон ілімдері
- 35. Неоплатондық ілімнің ықпалымен бұрынғы христиандық ұғымдардан құдай туралы ілім жасапа шығарады, онда құдайдың қарама-қарсылықтан, болмыстан жоғары
- 36. Әлем – сезімтал абсолютті аяқтаушы, өзгермелі Құдай. Әлем – құдаймен аяқталады дей отырып, Н.Кузанский астрономиялық зерттеулер
- 37. Әлемнің гелиоцентрлік және геоцентрлік жүйесі. Әлемнің геоцентрлік (гр. «geos»–жер) жүйесіне сәйкес жер қозғалмайды және ол әлемнің
- 38. Галилео Галлилей (1564-1642). Коперник пен Бруно идеяларын тәжірибе жүзінде дәлелдеген. Телескоп ойлап тауып, аспан денелірінің траектория
- 39. XVI ғ. утопиялық ілімі ағылшын гуманнисті Т.Мордың шығармаларымен байланысты. Т.Мор (1478-1535). Утопиялық социализмнің негізін салушылардың бірі.
- 40. Утопия мемлекетінің шаруашылық ұясы – отбасы, қолөнер өндірісіне негізделген. Утопиялықтар демократиялық басқару, еңбек теңдігі жағдайында өмір
- 41. Идеалды қоғам туралы жоба жасаған басқа да ойшылдар болды. Т.Кампанелла (1568-1639). Утопиялық қоғам авторы. Негізгі шығармасы
- 43. Скачать презентацию