Содержание
- 2. Ми знайшли поняття Готичного стилю (готики) : Готика (від італ. Gotico, буквально - готській, від назви
- 3. Готика розвивалася в країнах, де панувала католицька церква, і під її егідою феодально-церковної основи зберігалися в
- 4. Від романського стилю готика успадкувала верховенство архітектури в системі мистецтв і традиційні типи будинків. Особливе місце
- 5. Розвиток мистецтва готики відбивало і кардинальні зміни в структурі середньовічного суспільства: початок формування централізованих держав, ріст
- 6. Стиль готики Відомо, що готичний художній стиль, визначився у своїх типових рисах під час розвитку західноєвропейської
- 7. Собор в Шартрі, Франція В багатьох містах на базі церковних та приходських шкіл виникали університети, як
- 8. Готичні стилі в архітектурному мистецтві Для готики характерний символіко-алегоричний тип відображення. Від романського стилю готика успадкувала
- 9. Головна міська площа часто оббудовувалася будинками з аркадами, торговими і складськими приміщеннями в нижніх поверхах. Від
- 10. Бічний розпір склепіння головного нефа Бічний розпір склепіння головного нефа (або нави) передається за допомогою опорних
- 11. Готика Англії Готика Англії виникла дуже рано (наприкінці ХІІ Готика Англії виникла дуже рано (наприкінці ХІІ
- 12. Готика України Один з найцікавіших періодів історії архітектури України — кінець XIV — перша І половина
- 13. Також збереглись готичні костелу у Скелівці Також збереглись готичні костелу у Скелівці (XV—XVIст.), Новому місті Також
- 14. Готичні дерев'яні церкви Готичні церкви в селах Сокирниця, Крайниково, Данилово, Олександрівка Хустського р-ну справляють незабутнє враження.
- 15. Готичний стиль наприкінці XIV століття У XIV столітті бурхливий розвиток європейських міст стимулював демократизацію готики, її
- 16. У творенні нової архітектури провідну роль відіграли ченці, а маршрути прощі полегшили обмін ідеями. Зі зростанням
- 17. Пізня готика У пізньоготичній німецькій скульптурі багато патетики, з'являються манірність, претензійність, надмірна витонченість, поєднання релігійної екзальтації
- 20. Скачать презентацию
Ми знайшли поняття Готичного стилю (готики) :
Готика (від італ. Gotico, буквально - готській, від назви
Ми знайшли поняття Готичного стилю (готики) :
Готика (від італ. Gotico, буквально - готській, від назви
Готика розвивалася в країнах, де панувала католицька церква, і під її
Готика розвивалася в країнах, де панувала католицька церква, і під її
Від романського стилю готика успадкувала верховенство архітектури в системі мистецтв
Від романського стилю готика успадкувала верховенство архітектури в системі мистецтв
Розвиток мистецтва готики відбивало і кардинальні зміни в структурі середньовічного
Розвиток мистецтва готики відбивало і кардинальні зміни в структурі середньовічного
Стиль готики
Відомо, що готичний художній стиль, визначився у своїх типових
Стиль готики
Відомо, що готичний художній стиль, визначився у своїх типових
Розквіт середньовічної художньої культури виникли на базі інтенсивного соціального руху широких народних мас, які викликали ще задовго до формування мистецтва могутні ідеологічні течії. Художня культура сягає корінням безпосередньо до самодіяльної практики соціального низу. Таким чином, прагнення особистості на увагу до себе підготувало основу для появи нових форм та способів самовираження у художній культурі.
Зі зростанням чисельності міст та піднесенням ролі, яку вони відігравали, зростала потреба в нових формах організації праці. Ремісники у містах об‘єднувалися в союзи та цехи. Зміцнення міських ремесел сприяло формуванню міської культури.
Собор в Шартрі, Франція
В багатьох містах на базі церковних та
Собор в Шартрі, Франція
В багатьох містах на базі церковних та
Собор в Шартрі, Франція
Собор Паризької Богоматері
Готичні стилі в архітектурному мистецтві
Для готики характерний символіко-алегоричний тип відображення.
Готичні стилі в архітектурному мистецтві
Для готики характерний символіко-алегоричний тип відображення.
Особливе місце в мистецтві готики західноєвропейських країн займав міський собор — вищий зразок синтезу архітектури, скульптури і живопису (переважно вітражів). Непорівнянний простірсобору, вертикалізм його веж і сводів, підпорядкування скульптури ритмам динамічностіархітектури, багатобарвне сяйво вітражів робили сильний емоційний вплив на віруючих.
Розвиток мистецтва готики відбивав і кардинальні зміни в структурі середньовічного суспільства: початок формування централізованих держав, ріст і зміцнення міст, висування світських сил, торгових і ремісничих, а також придворно-лицарських кіл. В міру розвитку суспільної свідомості, ремесла і техніки, слабшали підвалини середньовічних релігійно-догматичних світоглядів, розширювалися можливості пізнання і естетичного осмислення реального світу; складалися нові архітектурні типи і тектонічна система. Інтенсивно розвивалисямістобудування і цивільна архітектура, переважно замкова та фортифікаційна.
Міські архітектурні ансамблі західноєвропейських країн включали культові і світські будинки,фортеці, мости, колодязі.
Головна міська площа часто оббудовувалася будинками з аркадами, торговими і складськими приміщеннями в
Головна міська площа часто оббудовувалася будинками з аркадами, торговими і складськими приміщеннями в
Звичайно в центрі міста західноєвропейських країн, пануючи над його забудовою, знаходивсясобор, який ставав осередком як церковного, та і міського життя. У ньому поряд з богослужінням влаштовувалися богословські диспути, розігрувалися містерії, відбувалися збори городян.
Собор мислився свого роду зводом знання (головним чином богословського), символомВсесвіту, а його художній лад, що сполучив урочисту велич з жагучою динамікою, достаток пластичних мотивів зі строгою ієрархічною системою їхньої супідрядності, виражав не тільки ідеї середньовічної суспільної ієрархії і влади божественних сил над людиною, але і зростаюче самосвідомість городян, каркас зі стовпів (у зрілій Готиці — пучка колон) і стрілчастих арок, що спираються на них.
Структура будинку складається з прямокутних осередків (травей), обмежених 4 стовпами і 4арками, що разом з арками-нервюрами утворять ост хрестового склепіння, заповненого полегшеними невеликими склепіннями — розпалубками
Бічний розпір склепіння головного нефа Бічний розпір склепіння головного нефа (або нави) передається
Бічний розпір склепіння головного нефа Бічний розпір склепіння головного нефа (або нави) передається
У Франції кам'яні готичні собори У Франції кам'яні готичні собори — одержали свою класичну форму. Як правило, це 3—5 — нефні У Франції кам'яні готичні собори — одержали свою класичну форму. Як правило, це 3—5 — нефнібазиліки У Франції кам'яні готичні собори — одержали свою класичну форму. Як правило, це 3—5 — нефнібазиліки з поперечним нефом — трансептом У Франції кам'яні готичні собори — одержали свою класичну форму. Як правило, це 3—5 — нефнібазиліки з поперечним нефом — трансептом і напівкруговим обходом хору («деамбулаторієм» У Франції кам'яні готичні собори — одержали свою класичну форму. Як правило, це 3—5 — нефнібазиліки з поперечним нефом — трансептом і напівкруговим обходом хору («деамбулаторієм»), до якого примикають радіальні каплиці («вінець капел»). Їх високий і просторий інтер'єр зазвичай осяяний кольоровим мерехтінням вітражів У Франції кам'яні готичні собори — одержали свою класичну форму. Як правило, це 3—5 — нефнібазиліки з поперечним нефом — трансептом і напівкруговим обходом хору («деамбулаторієм»), до якого примикають радіальні каплиці («вінець капел»). Їх високий і просторий інтер'єр зазвичай осяяний кольоровим мерехтінням вітражів. Враження нестримного руху вгору і до вівтаря У Франції кам'яні готичні собори — одержали свою класичну форму. Як правило, це 3—5 — нефнібазиліки з поперечним нефом — трансептом і напівкруговим обходом хору («деамбулаторієм»), до якого примикають радіальні каплиці («вінець капел»). Їх високий і просторий інтер'єр зазвичай осяяний кольоровим мерехтінням вітражів. Враження нестримного руху вгору і до вівтаря створюється рядами струнких стовпів У Франції кам'яні готичні собори — одержали свою класичну форму. Як правило, це 3—5 — нефнібазиліки з поперечним нефом — трансептом і напівкруговим обходом хору («деамбулаторієм»), до якого примикають радіальні каплиці («вінець капел»). Їх високий і просторий інтер'єр зазвичай осяяний кольоровим мерехтінням вітражів. Враження нестримного руху вгору і до вівтаря створюється рядами струнких стовпів, могутнім злетом гострих стрілчастих арок У Франції кам'яні готичні собори — одержали свою класичну форму. Як правило, це 3—5 — нефнібазиліки з поперечним нефом — трансептом і напівкруговим обходом хору («деамбулаторієм»), до якого примикають радіальні каплиці («вінець капел»). Їх високий і просторий інтер'єр зазвичай осяяний кольоровим мерехтінням вітражів. Враження нестримного руху вгору і до вівтаря створюється рядами струнких стовпів, могутнім злетом гострих стрілчастих арок, прискореним ритмом аркад У Франції кам'яні готичні собори — одержали свою класичну форму. Як правило, це 3—5 — нефнібазиліки з поперечним нефом — трансептом і напівкруговим обходом хору («деамбулаторієм»), до якого примикають радіальні каплиці («вінець капел»). Їх високий і просторий інтер'єр зазвичай осяяний кольоровим мерехтінням вітражів. Враження нестримного руху вгору і до вівтаря створюється рядами струнких стовпів, могутнім злетом гострих стрілчастих арок, прискореним ритмом аркад верхньої галереї (трифорія У Франції кам'яні готичні собори — одержали свою класичну форму. Як правило, це 3—5 — нефнібазиліки з поперечним нефом — трансептом і напівкруговим обходом хору («деамбулаторієм»), до якого примикають радіальні каплиці («вінець капел»). Їх високий і просторий інтер'єр зазвичай осяяний кольоровим мерехтінням вітражів. Враження нестримного руху вгору і до вівтаря створюється рядами струнких стовпів, могутнім злетом гострих стрілчастих арок, прискореним ритмом аркад верхньої галереї (трифорія). Завдяки контрасту високого головних і напівтемних бічних нефів виникає мальовниче багатство аспектів, відчуття безмежності і величі храмового простору.
На фасадах соборів варіюються стрілчасті арки На фасадах соборів варіюються стрілчасті арки і багаті архітектурно-пластичні декорації, деталі — візерункові вимперги На фасадах соборів варіюються стрілчасті арки і багаті архітектурно-пластичні декорації, деталі — візерункові вимперги, фіали, краббі і т. д. Статуї на консолях перед колонками порталів На фасадах соборів варіюються стрілчасті арки і багаті архітектурно-пластичні декорації, деталі — візерункові вимперги, фіали, краббі і т. д. Статуї на консолях перед колонками порталів і в їх верхній арковій галереї, рельєфи на цоколях На фасадах соборів варіюються стрілчасті арки і багаті архітектурно-пластичні декорації, деталі — візерункові вимперги, фіали, краббі і т. д. Статуї на консолях перед колонками порталів і в їх верхній арковій галереї, рельєфи на цоколях і в тимпанах На фасадах соборів варіюються стрілчасті арки і багаті архітектурно-пластичні декорації, деталі — візерункові вимперги, фіали, краббі і т. д. Статуї на консолях перед колонками порталів і в їх верхній арковій галереї, рельєфи на цоколях і в тимпанах порталів На фасадах соборів варіюються стрілчасті арки і багаті архітектурно-пластичні декорації, деталі — візерункові вимперги, фіали, краббі і т. д. Статуї на консолях перед колонками порталів і в їх верхній арковій галереї, рельєфи на цоколях і в тимпанах порталів, а також на капітелях колон утворять цілісну символічну сюжетну систему, у котру входять персонажі й епізоди Священного писання, алегоричні образи. Кращі здобутки готичної пластики — декор, статуї фасадів соборів у Шартрі На фасадах соборів варіюються стрілчасті арки і багаті архітектурно-пластичні декорації, деталі — візерункові вимперги, фіали, краббі і т. д. Статуї на консолях перед колонками порталів і в їх верхній арковій галереї, рельєфи на цоколях і в тимпанах порталів, а також на капітелях колон утворять цілісну символічну сюжетну систему, у котру входять персонажі й епізоди Священного писання, алегоричні образи. Кращі здобутки готичної пластики — декор, статуї фасадів соборів у Шартрі, Реймсі На фасадах соборів варіюються стрілчасті арки і багаті архітектурно-пластичні декорації, деталі — візерункові вимперги, фіали, краббі і т. д. Статуї на консолях перед колонками порталів і в їх верхній арковій галереї, рельєфи на цоколях і в тимпанах порталів, а також на капітелях колон утворять цілісну символічну сюжетну систему, у котру входять персонажі й епізоди Священного писання, алегоричні образи. Кращі здобутки готичної пластики — декор, статуї фасадів соборів у Шартрі, Реймсі, Ам’єні, Страсбурі перейняті одухотвореною красою, щирістю і шляхетністю.
Готика Англії
Готика Англії виникла дуже рано (наприкінці ХІІ Готика Англії
Готика Англії
Готика Англії виникла дуже рано (наприкінці ХІІ Готика Англії
Головний готичний собор Англії — Кентерберійський, резиденція архієпископа Кентерберійського, національна святиня. Собор Вестмінстерського абатства в Лондоні — місце коронації і поховання англійських королів з часів Вільгельма Завойовника, згодом усипальниця великих людей Англії — близький до французької готики.
Починаючи із часу Столітньої війни будівництво в Англії скорочується. З цивільної архітектури цього періоду можна згадати найславетніший Вестмінстерський королівський палац (XIV ст.) з його Вестмінстер-холом площею 1500 кв.м.
В Італії дістали поширення лише окремі елементи готики: стрілчасті арки, «рози». Основа — суто романська: широкі приземкуваті храми, гладка площина стін яких часто інкрустована кольоровим мармуром, що створює смугасту поверхню фасаду (собор у Сієні). Приклад пізньої італійської готики — величезний Міланський собор, який вміщує 40 тисяч людей, другийсеред найбільших храмів Європи (початок будівництва XV ст. — кінець XVI ст.). Венецію й досі прикрашають її мармурові палаци з аркадами, що віддзеркалюються у каналах або лагунах (Палац дожів, 1310 р. — XVI ст.).
Готичні пам'ятки є в Нідерландах (ратуші в Брюгге, Брюсселі і т. д.), Чехії (собор св. Віта і Карлів міст у Празі), Австрії (собор св. Стефана у Відні), Польщі (Вавельський собор під Краковом, Маріацький костьол у Кракові) та інших країнах Європи. З XI ст.
Готика України
Один з найцікавіших періодів історії архітектури України — кінець XIV —
Готика України
Один з найцікавіших періодів історії архітектури України — кінець XIV —
Серед культових споруд переважали католицькі костели. Вирішальну роль у формуванні нового стилю відіграв Львівський кафедральний костел. Його заклали на початку 60-х років XIV століття, а завершили в основному в 80-х роках наступного.
Серед будівничих цього храму відомі Нічко, Йоахім Гром, Амброзій Рабіш; одним із найтурботливіших опікунів будови в міських актах названо Петра Штехера.
Об'ємну композицію костелу витворено завдяки двом головним складовим: пресбітеріуму (вівтарній частині) та корпусу нав (власне молитовній залі).
Львівський катедральний костел
Церква Святої Єлизавети в ХустіЦерква Святої Єлизавети в Хусті на Закарпатті - одна з найхарактерніших пам'яток готики на українських теренах, нині Хустська Реформатська церква
Також збереглись готичні костелу у Скелівці Також збереглись готичні костелу у Скелівці (XV—XVIст.), Новому
Також збереглись готичні костелу у Скелівці Також збереглись готичні костелу у Скелівці (XV—XVIст.), Новому
Розквіт катедральної готики в Україні припадає на часи правління короля Владислава II Ягайла (1386—1434).
На Закарпатті готичні споруди будувались угорською церковною владою. До нашого часу збереглись готичні церкви XIV - XVI ст. - Св.Єлизавети в Хусті На Закарпатті готичні споруди будувались угорською церковною владою. До нашого часу збереглись готичні церкви XIV - XVI ст. - Св.Єлизавети в Хусті, Вознесіння та Св.Франциска у Виноградові На Закарпатті готичні споруди будувались угорською церковною владою. До нашого часу збереглись готичні церкви XIV - XVI ст. - Св.Єлизавети в Хусті, Вознесіння та Св.Франциска у Виноградові, Хрестовоздвиженська у Береговому На Закарпатті готичні споруди будувались угорською церковною владою. До нашого часу збереглись готичні церкви XIV - XVI ст. - Св.Єлизавети в Хусті, Вознесіння та Св.Франциска у Виноградові, Хрестовоздвиженська у Береговому, Св.Мартина в Мукачеві На Закарпатті готичні споруди будувались угорською церковною владою. До нашого часу збереглись готичні церкви XIV - XVI ст. - Св.Єлизавети в Хусті, Вознесіння та Св.Франциска у Виноградові, Хрестовоздвиженська у Береговому, Св.Мартина в Мукачеві, Серця Іісуса в Бене На Закарпатті готичні споруди будувались угорською церковною владою. До нашого часу збереглись готичні церкви XIV - XVI ст. - Св.Єлизавети в Хусті, Вознесіння та Св.Франциска у Виноградові, Хрестовоздвиженська у Береговому, Св.Мартина в Мукачеві, Серця Іісуса в Бене, Св.Духа в Четфалвіта інші.
Готичні дерев'яні церкви
Готичні церкви в селах Сокирниця, Крайниково, Данилово, Олександрівка Хустського р-ну справляють незабутнє враження.
Готичні дерев'яні церкви
Готичні церкви в селах Сокирниця, Крайниково, Данилово, Олександрівка Хустського р-ну справляють незабутнє враження.
У 1930-х роках дві готичні церкви з сіл Нижнє Селище та Холмовець перевезено в Чехію.
Закарпатські готичні церкви багато в чому подібні до готичних храмів та дзвіниць румунського і угорського Потисся.
Готичний стиль наприкінці XIV століття
У XIV столітті бурхливий розвиток
Готичний стиль наприкінці XIV століття
У XIV столітті бурхливий розвиток
Протягом подальшої (від XIV ст.) історії ставлення до готики було неоднозначне. Приблизно до середини XVIII століття готика асоціювалася з «варварським мистецтвом», сприймалася як порушення художнього смаку, симетрії й пропорцій. Вважалося, що готичне мистецтво принижує людину, викликає почуття страху та приреченості. Приязнь у сприйнятті готики пов'язана з ідеологією німецького й французького романтизму, які наново «відкрили» цей стиль, наголосивши на її здатності пробуджувати в людини почуття піднесеного, величного захоплення. Значення готики в історії європейської культури було підкреслено й у 19-20 століттях появоюнеоготичних тенденцій у мистецтві багатьох країн Європи (неоготика Чехії, Німеччини, Англії, Угорщини, Польщі, навіть України.
У творенні нової архітектури провідну роль відіграли ченці, а маршрути
У творенні нової архітектури провідну роль відіграли ченці, а маршрути
Зовнішні особливості узгоджувалися з внутрішніми: було видно, як споруда збиралася докупи й підносилась. Проте усередині передусім наголошувалося на емоційному враженні. Якщо з зовнішнього боку то була священна гора, яка радо дотикалася неба, то у внутрішній порожняві (ще — горбок Венери, відьомський пагорб) розташовувався цілий світ ритмічних форм, які водночас звільнювали і сковували глядача. Сторіччя, що породило готику, було також великою добою схоластичної науки, спроб створити енциклопедичні системи знання, яке гармонувало з природною і духовною дійсністю, Історією та Божим заміром, розумом і вірою, а також визначало місце людини у всесвіті. Подібним чином і кафедра була водночас алегоричною і органічною космічною звісткою. Для Північної Європи характерна цегляна готика. Найбільш знаменитим циклом скульптур періоду готики незаперечно вважається скульптурний декор собору в Наумбурзі. Рельєфи «Страстей Христових», зображені на огорожі західного хору («Таємна вечеря», «Зрадництво Іуди», «Взяття під варту»), сповнені надзвичайного драматизму, реальності подій, проникливої достовірності. У самому приміщенні хору наумбурзькі майстри поставили 12 статуй засновників храму. Це ціла галерея людських характерів, дуже різних і протиставлених один одному.
Пізня готика
У пізньоготичній німецькій скульптурі багато патетики, з'являються манірність, претензійність,
Пізня готика
У пізньоготичній німецькій скульптурі багато патетики, з'являються манірність, претензійність,