Російський балет

Содержание

Слайд 2

БАЛЕТ (від фр. balleto і лат. ballo – танцюю) ̶ вид

БАЛЕТ  (від фр. balleto і лат. ballo – танцюю) ̶ вид театрально-музичного

мистецтва, де художній образ створюється за допомогою хореографії, танцювально-пластичної мови. 
Виник у Північній Італії в епоху Відродження (XVI ст.). Першим балетним спектаклем-виставою став комедійний балет королеви Катерини Медичі «Цирцея», поставлений італійським балетмейстером Бальтазаріні ді Бельджойозо в 1581 р. у Франції. У 1661 році Людовік XIV на прізвисько Король-Сонце створив Королівську академію музики й танцю, а через 10 років ̶ Королівську академію музики. Директор академії, королівський учитель танців П’єр Бошан, визначив п’ять основних позицій класичного танцю.
Слайд 3

Балет у Росії виник як придворне мистецтво за царя Олексія Михайловича.

Балет у Росії виник як придворне мистецтво за царя Олексія Михайловича.  8

лютого 1673 року була поставлена перша балетна вистава ̶ «Балет про Орфея і Евридику». Це була лише чергова царська «забава», але він першим із російських царів увів у штат свого двору нову посаду танцюриста.
Слайд 4

У 1738 році в Російській імперії, завдяки французькому танцмейстеру Жанові-Батисту Ланде,

У 1738 році в Російській імперії, завдяки французькому танцмейстеру Жанові-Батисту Ланде,

з'явилася перша школа балетної майстерності нині відома Санкт-Петербурзька Академія Російського балету ім. Агрипини Яківни Ваганової. Через три роки 12 хлопчиків і 12 дівчат із палацової челяді стали першими в Росії професійними танцівниками.
Слайд 5

1742 року Єлизавета II видала указ про заснування в Петербурзі російської

1742 року Єлизавета II видала указ про заснування в Петербурзі російської

балетної трупи.
1756 року був виданий указ про створення дирекції імператорських театрів.
1776 року у Москві було закладено «Большой театр».
1823 року французька балерина Феліцата Гюллень-Сор виклала свою методику В Московському театральному училищі.
1830 році у російському балеті почалась епоха романтизму.
Слайд 6

У балетах минулого існувала ціла система умовних позначок. Якщо артист, приміром,

У балетах минулого існувала ціла система умовних позначок. Якщо артист, приміром,

проводив по своєму чолу ребром долоні, припускаючи, що в нього на голові корона, це означало «король»; склав хрестоподібно руки на грудях, виходить, «помер»; указав на підмізинний палець руки, де зазвичай носять обручку ̶ «прагну одружитися» або «одружений»; став робити руками хвилеподібні рухи, виходить, «приплив на кораблі» і так далі. Звісно, усі ці жести були зрозумілі лише балетмейстерам, артистам і купці балетоманів ̶ постійних відвідувачів балетів.
Слайд 7

Новий етап в історії російського балету почався, коли великий російський композитор

Новий етап в історії російського балету почався, коли великий російський композитор

П. Чайковський уперше склав музику для балету. Це було «Лебедине озеро». До цього балетна музика вважалася усього лише акомпанементом до танців. Завдяки Чайковському балетна музика стала серйозним мистецтвом поряд із оперною й симфонічною музикою. Раніше музика повністю залежала від танцю, тепер танцю доводилося підкорятися музиці.
Слайд 8

Балет « Лускунчик » Балет « Спляча Красуня » Балет « Лебедине Озеро »

Балет « Лускунчик »

Балет « Спляча Красуня »

Балет « Лебедине Озеро

»
Слайд 9

Величезний внесок у розвиток російського балету зробив Маріус Петіпа, французький артист

Величезний внесок у розвиток російського балету зробив Маріус Петіпа, французький артист

і хореограф, що працював у Росії. Найбільший хореограф другої половини XIX століття, він очолював Петербурзьку імператорську балетну трупу, де поставив понад 50 спектаклів, що стали зразками стилю «великого балету», який сформувався в цю епоху в Росії. Співпраця з Чайковським стала для Петіпа джерелом натхнення, з якого народилися геніальні твори, і насамперед «Спляча красуня», де він досяг вершин досконалості.
Слайд 10

У 1908 році почалися щорічні виступи артистів російського балету в Парижі,

У 1908 році почалися щорічні виступи артистів російського балету в Парижі,

організовані театральним діячем С. П. Дягілєвим. Серед них найвидатнішою танцівницею була незрівнянна Ганна Павлова. «Умираючий лебідь», створений великою балериною Павловою, ̶ поетичний символ російського балету початку XX століття.  Ганна Павлівна Павлова 1881-1931
Слайд 11

Ігор Федорович Стравінський 1882-1971 Композитор зі світовим ім'ям. Його однаково вважають

Ігор Федорович Стравінський 1882-1971 Композитор зі світовим ім'ям. Його однаково вважають своїм видатним

співвітчизником і росіяни, і українці, а також громадяни США. Для Дягілєвських сезонів він написав балети «Жар-птиця», «Петрушка» і «Весна священна», які відіграли значну роль у популяризації російської культури в Європі, сприяли становленню моди на все російське.
Слайд 12

Спеціальний одяг для балету Пачка - жорстка спідниця, використовувана в балеті

Спеціальний одяг для балету Пачка - жорстка спідниця, використовувана в балеті для

танцівниць. Перша пачка була зроблена в 1839 для Марії Тальоні по малюнку художника Ежен Ламі.
Слайд 13

Спеціальне взуття балерини Пуанти - спеціальне взуття балерини, яка дозволяє стати

Спеціальне взуття балерини Пуанти - спеціальне взуття балерини, яка дозволяє стати на

полупальци, походить від французького «кінчик». Французькі балерини могли похвалитися тим, що вміли ставати на кінчики пальців і виконувати при цьому складні елементи. Для полегшення такого танцю і стали використовуватися пуанти, які закріплювали ногу і дозволяли балерині зберігати рівновагу.
Слайд 14