Український живопис XVIII століття

Содержание

Слайд 2

В 18 ст. українському живопису зміцнюється світський напрям, дедалі поширюються засоби

В 18 ст. українському живопису зміцнюється світський напрям, дедалі поширюються засоби

реалістичного відтворення дійсності. Це дві ікони з м.Конотопа. На них зображено великомучениць Варвару й Катерину, їх автори втілили український народний ідеал земної жіночої вроди Святі великомучениці Варвара і Катерина
Слайд 3

Живопис доби бароко – особлива сторінка української культури, де розвивався монументальний

Живопис доби бароко – особлива сторінка української культури, де розвивався монументальний

і станковий живопис, провідну роль продовжував відігравати іконопис. Видатними іконписцями свого часу були західноукраїнські художники І. Руткович та Й. Кондзелевич

Іконостас Троїцької надбрамної церкви Києво-печерської лаври

Слайд 4

Дорога в Еммаус. З іконостасу церкви в Жовкві Роботи І. Рутковича

Дорога в Еммаус. З іконостасу церкви в Жовкві

Роботи І. Рутковича

більше нагадують світські жанрові картини. Лики святих привітні і ласкаві.
Автор зумів поєднати любов до життя земного з любов'ю до Бога.
Слайд 5

Богородиця намісна. Богородчанський іконостас. с. Манява, Ів-Франківська обл. Образи Й. Кондзелевича

Богородиця намісна. Богородчанський іконостас. с. Манява, Ів-Франківська обл.

Образи Й. Кондзелевича вражають високодуховною красою,

вони сповнені глибокої внутрішньої зосередженості та величі.
Загальному настрою ікон відповідає їх колорит. Він стриманіший, ніж у Рутковича, тонко згармонізований та вишуканий.
Слайд 6

З ІІ пол. 17 ст. іконопис розвиває портретний живопис. На знак

З ІІ пол. 17 ст. іконопис розвиває портретний живопис. На знак ушанування

особливих чеснот видатних осіб їхніми портретами прикрашали стіни церков і соборів.
Слайд 7

Слайд 8

У 18 ст, розвиток українського іконостасу досяг свого апогею. В іконостасі

У 18 ст, розвиток українського іконостасу досяг свого апогею. В іконостасі

представлено різні види мистецтва з його динамікою, емоційністю, стрімкістю руху. Земна краса образів поєднана зі щирим духовним прагненням.
Слайд 9

У 18 ст. перехід від іконописних традицій і умовного зображення до

У 18 ст. перехід від іконописних традицій і умовного зображення до

жанрового трактування Євангельських сюжетів відобразився в
“Святій Трійці”
Слайд 10

У 18 ст. на зміну формі прийшло світлотіньове моделювання об'ємів, реалістичні

У 18 ст. на зміну формі прийшло світлотіньове моделювання об'ємів, реалістичні

засоби заображення.
Центральна частина іконостасу – “Деїсус”, з села Березна на Чернігівщині вражає яскравою барвистістю і мажорною урочистістю звучання