Үнді философиясы

Содержание

Слайд 2

ЖОСПАРЫ: Кіріспе бөлім Ежелгі үнді философиясы Негізгі бөлім 1.Үнді философиясының ерекшеліктері

ЖОСПАРЫ:

Кіріспе бөлім
Ежелгі үнді философиясы
Негізгі бөлім
1.Үнді философиясының ерекшеліктері
2. Үнді философиясының мектептері
3.Құдайлары

мен негізгі ұғымдары
Қортынды бөлім
Слайд 3

ЕЖЕЛГІ ҮНДІ ФИЛОСОФИЯСЫ Ежелгі Үнді философиясы. Үнді философиясын зерттеуші ғалымдар философия

ЕЖЕЛГІ ҮНДІ ФИЛОСОФИЯСЫ

Ежелгі Үнді философиясы. Үнді философиясын зерттеуші ғалымдар философия ғылымының

бастауы, бүкіл Шығыстың философиялық идеяларының қайнар көзі Үнді елі, ең бастысы – Үнді ойшылдары адамзатты осы күнге дейін толғантып келе жатқан мәселелерді көне заманның өзінде-ақ қоя білді деп есептейді. Бұл пікірлермен жалпы алғанда келісуге болады.
Слайд 4

«Варна» сөзі «түс, қабық, бояу» дегенді білдіреді және әрбір варнаның өз

«Варна» сөзі «түс, қабық, бояу» дегенді білдіреді және әрбір варнаның өз

түсі болды. Варна – тұйық жүйе, адамның варнадағы орны және әрбір варнаның қоғамдағы орны қатаң сақталынды. Мысалы, некелік қатынастар тек бір варнаның шеңберінде ғана жүзеге асырылуы тиіс, бір варнадан екінші варнаға өтуге болмайды және әрбір варнаның өкілдері кәсіптің белгілі бір түрімен ғана айналыса алады
Слайд 5

Ежелгі Үнді қоғамы төрт варнаға бөлінді: брахмандар шудралар вай-шьялар кшатрийлер

Ежелгі Үнді қоғамы төрт варнаға бөлінді:

брахмандар

шудралар

вай-шьялар

кшатрийлер

Слайд 6

Брахмандар – ой еңбегімен Шудралар – қара жұмыспен шұғылданды. Вайшьялар –

Брахмандар – ой еңбегімен

Шудралар – қара жұмыспен шұғылданды.

Вайшьялар – жер

өңдеумен, қолөнермен және саудамен

Кшатрийлер – әскери істермен

Слайд 7

Атап өтетін бір ерекшелік – варналарға қатаң бөліну қазіргі заманғы Үнді

Атап өтетін бір ерекшелік – варналарға қатаң бөліну қазіргі заманғы Үнді

мемлекетінде осы күнге дейін қатаң сақталып отыр. Біздің ойымызша, қазіргі заманғы Үнді мемлекетінің дамуын тежеуші факторлардың бірі осы болуы да мүмкін.
Слайд 8

Көне Үнді философиясының басты ерекшеліктері: 1) ғылыми оймен байланысының аздығы; 2)

Көне Үнді философиясының басты ерекшеліктері:
1) ғылыми оймен байланысының аздығы;
2) жеке тұлғалық

сипатының нашарлығы;
3) діни-мифологиялық оймен тығыз байланыстылығы;
4) философиялық ой ескерткіштерінің хронологиялық жағынан жүйесіздігі және белгісіздігі;
5) негізгі философиялық ұғымдардың мән-мағынасының күрделілігі және сантүрлілігі.
Слайд 9

Слайд 10

Ежелгі Үнді философиясының бастауы – біздің дәуірімізге дейінгі II және I

Ежелгі Үнді философиясының бастауы – біздің дәуірімізге дейінгі II және I

мыңжылдықтарда қалыптасқан Ведалар, олар тек Үнді елінің ғана емес, бүкіл адамзаттың көне әдеби ескерткіштері болып саналады. Кейінірек Көне үнді тілі санскритте жазылып алынған Ведалар Үнді қоғамының рухани мәдениетінің, философиялық ойларының қалыптасып-дамуында айқындаушы рөл атқарды.
Слайд 11

Ведалар 4 бөліктен түрады: 1) Самхиттер – құдайларға арналған гимндер жинағы;

Ведалар 4 бөліктен түрады:

1) Самхиттер – құдайларға арналған гимндер жинағы; олардың

ең көнесі Ригведалар құдайларға арналған 1028 гимннен тұрады;

2) Брахмандар – діни салт өлеңдер жинағы, философиялық маңызы аса зор болмаса да, Самхиттер мен Упанишадалардың арасын байланыстырып тұр.

3) Араньяктар – «Орман кітаптары» – қоғамнан бөлектенушілерге немесе орман кеңістігінде ақиқат пен табиғат туралы ойға берілушілерге арналған ережелер жинағы.

4) Уланишадалар – философиялық мазмұны терең, рационалистік сипаты басым негізгі бөлім, Ведаларды аяқтаушы болғандықтан кейде веданта («Ведалардың соңы») деп аталады.

Слайд 12

Слайд 13

Слайд 14

Слайд 15

Үнді философиясының басқа бағыттары сияқты буддизм де өлі материяның, органикалық дүниенің

Үнді философиясының басқа бағыттары сияқты буддизм де өлі материяның, органикалық дүниенің

және жанды дүние элементтерінің ара-сында себептілік бар екендігін мойындайды және соңғы себептілікті ерекше бөліп көрсетеді (карма теориясы). Буддистер карманы адамның өмірін ең басты бақылаушы деп есептемегенімен. адамдарды карманың бар екендігін ұмытпауға шақырады, сол арқылы ізгілікке жетелейді.
Слайд 16

Адамгершіліктік ластану ағынның барлық элементтерін кірлетеді, сондықтан оны бірте-бірте жойып, мүлдем

Адамгершіліктік ластану ағынның барлық элементтерін кірлетеді, сондықтан оны бірте-бірте жойып, мүлдем

тазару жолымен нирванаға жетуге болады. Нирвана – адамдардың көпшілігі үстіртін түсініп жүргендей жәй ғана рахатқа бөлену емес, зұлымдық пен нәпсіні тыю жолымен жансыз, сезімсіз абсолютке айналу, сананы өшіру. бір сөзбен айтқанда, абсолюттік тыныш күйге жету.
Слайд 17

Буддизм – көне Үнді философиясының басты ағымы, буддизм дінін: негізінде дүниеге

Буддизм – көне Үнді философиясының басты ағымы, буддизм дінін: негізінде дүниеге

келген. Негізін қалаушы – біздің дәуірімізге дей: 560-480 жылдары Гималайдың бауырындағы Капилавасту мемлекетг өмір сүрген Сидхартха Готама (философиялық әдебиеттердің көбін Сидхарта Гаутама деп жазылып жүр).
Слайд 18

Жас шағында бақытты, төрт құбыласы тең болып өмір сүрген Гаутама өмірдің

Жас шағында бақытты, төрт құбыласы тең болып өмір сүрген Гаутама өмірдің

кәрілік, ауру, өлім секілді жағымсыз құбылыс-тарымен кездескен соң адамды азап-қасіретке толы мұндай өмірден құтқару керек деп шешті.
Слайд 19