Мікеланджело Буонарроті

Содержание

Слайд 2

Мікеланджело- італійський скульптор, художник, архітектор, поет й інженер. Його твори вважалися

  Мікеланджело- італійський скульптор, художник, архітектор,  поет й інженер.  Його твори вважалися найвищими досягненнями мистецтва Відродження ще за життя

самого майстра.
Слайд 3

Мікеланджело вчився у Флоренції в майстерні Д. Гірландайо (1488-1489) і у

Мікеланджело вчився у Флоренції в майстерні Д. Гірландайо (1488-1489) і у

скульптора Бертольдо ді Джованні (1489-1490) , однак визначальне значення для творчого розвитку Мікеланджело мало його знайомство з роботами Джотто , Донателло , Мазаччо , Якопо делла Кверча , вивчення пам'яток античної пластики.
Слайд 4

Головні риси творчості скульптора - монументальність і пластична міць , внутрішня

Головні риси творчості скульптора - монументальність і пластична міць , внутрішня

напруженість і драматизм образів , благоговіння перед людською красою.
Слайд 5

Працюючи в кінці 1490- х років в Римі , Мікеланджело віддав

Працюючи в кінці 1490- х років в Римі , Мікеланджело віддав

данину захопленню античної скульптурою в статуї "Вакх"
Слайд 6

Новий гуманістичний зміст , яскраву переконливість образів він вніс в канонічну

Новий гуманістичний зміст , яскраву переконливість образів він вніс в канонічну

схему групи " Оплакування Христа ".
Слайд 7

Деякі дослідники припускають , що Мікеланджело в скульптурній групі зобразив себе

Деякі дослідники припускають , що Мікеланджело в скульптурній групі зобразив себе

і свою матір , яка померла , коли йому було всього шість років . Мистецтвознавці зазначають , що його Діва Марія настільки ж молода , як і мати скульптора на момент її смерті.
Слайд 8

У цій скульптурній композиції ще немає тієї експресії , яка характерна

У цій скульптурній композиції ще немає тієї експресії , яка характерна

для більш пізніх творів Мікеланджело , проте вона справляє сильне враження на глядача , що посилюється контрастом скорботної живий фігури і мертвого тіла Христа . Поєднати дві фігури , взяті в натуральну величину в одному статуї , покласти цілком дорослого чоловіка на коліна жінці - це було зухвало новим , незвичайним кроком в скульптурі , який відкинув всі колишні уявлення про « Оплакування ».
Слайд 9

Мікеланджело створив колосальну статую " Давид " (1501-1504 , Галерея Академії

Мікеланджело створив колосальну статую " Давид " (1501-1504 , Галерея Академії

, Флоренція ) , яка втілила героїчний порив і громадянську доблесть флорентійців , скинули ярмо тиранії Медічі.
Слайд 10

У мальовничому циклі , виконаному Мікеланджело на склепінні Сікстинської капели у

У мальовничому циклі , виконаному Мікеланджело на склепінні Сікстинської капели у

Ватикані , художник створив грандіозну , урочисту , легко доступну для огляду в цілому і в деталях композицію , яка сприймається як гімн фізичної та духовної краси , як твердження безмежних творчих можливостей Бога і створеного за його подобою людини.
Слайд 11

Він створив дев'ять композицій на сюжети з Біблії про створення світу

Він створив дев'ять композицій на сюжети з Біблії про створення світу

і перших людей на землі . " Відділення світла від темряви " , " Створення Адама " , " Створення Єви " , " Гріхопадіння " , " Потоп " , " Сп'яніння Ноя" та інші
Слайд 12

По боках від них , на схилах величезного склепіння , зображені

По боках від них , на схилах величезного склепіння , зображені

фігури пророків і сивіли, по кутах полів - сидять голі хлопці ; в вітрилах зведення , розпалубки і люнетах над вікнами- епізоди з Біблії і так звані предки Христа.
Слайд 13

Фрескам плафона Сікстинської капели , як і іншим живописних творів Мікеланджело

Фрескам плафона Сікстинської капели , як і іншим живописних творів Мікеланджело

, властиві чіткість пластичної ліплення , напружена виразність малюнка і композиції , переважання в кольоровій гамі капели приглушених вишуканих квітів.
Слайд 14

Створюваним Мікеланджело характерів властива величезна сила узагальнення; для кожного персонажа він

Створюваним Мікеланджело характерів властива величезна сила узагальнення; для кожного персонажа він

знаходить особливу позу, поворот, рух, жест.
Слайд 15

" Створення Адама "

" Створення Адама "

Слайд 16

Мікеланджело написав Бога в античному дусі : він реальний в своєму

Мікеланджело написав Бога в античному дусі : він реальний в своєму

тілесному і божественне втіленні. Під час польоту Бог повертається , спрямовується назустріч Адаму і простягає до нього руку . Це рух до свого творіння втілює енергію життя , яку Творець має намір передати людині. Руки майже зустрічаються .Ми практично бачимо , як енергія крізь кисть Бога передається руці людини . Вибираючи з історії створення людини саме цю мить - народження душі , Мікеланджело прирівнює його до творчого осяяння . На його думку , здатність творити і створювати - це найбільш цінний дар з тих , що дані людині згори. Між двома простягнутими один до одного руками і відбувається диво , недоступне нашому зору.
Слайд 17