Стенлі Кубрик

Содержание

Слайд 2

Стенлі Кубрик — американський кінорежисер, сценарист і продюсер українсько-єврейського походження, один

Стенлі Кубрик — американський кінорежисер, сценарист і продюсер українсько-єврейського походження, один

із найвпливовіших режисерів в історії кінематографу. Фільми Кубрика вирізняються технічним новаторством і майстерністю, незвичайними, дотепними сценаріями.
Слайд 3

Народився 26 липня 1928 року в нью-йоркському районі Мангеттен, у єврейсько-австрійській

Народився 26 липня 1928 року в нью-йоркському районі Мангеттен, у єврейсько-австрійській

родині. Сім'я Стенлі Кубрика походить з Центральної Європи; його дід, Ілля Кубрик народився 25 листопада 1877 року в галицькому селі Пробіжна, Чортківського району, Тернопільської області, в Україні й через 25 років емігрував до США.
Слайд 4

Коли Кубрику минуло 17 років, хлопець вирішив зайнятися фотографією. Його знімки

Коли Кубрику минуло 17 років, хлопець вирішив зайнятися фотографією. Його знімки

надруковано в журналі Look, і відтоді він працював фотокореспондентом. Незабаром почав відвідувати Нью-Йоркський музей сучасного мистецтва й часто ходив у кінотеатри.
Слайд 5

У 1951 році за порадою друга Кубрик почав знімати короткометражні фільми

У 1951 році за порадою друга Кубрик почав знімати короткометражні фільми

й рекламні ролики. Пізніше він сфокусувався на оповідальних фільмах і зняв Fear and Desire (1953), про загін солдатів у тилу ворога на вигаданій війні.
Слайд 6

1955 року Стенлі переїхав до Голлівуду, знявши фільм The Killing (1956),

1955 року Стенлі переїхав до Голлівуду, знявши фільм The Killing (1956),

— про боксера наприкінці своєї кар'єри, вплутаного в організовану злочинність, стала першою роботою Кубрика за участю професіональної знімальної бригади; не мав комерційного успіху, але одержав позитивні відгуки від критиків.
Слайд 7

Ранні фільми Кубрика фінансували його родина й друзі. Незабаром молодий режисер

Ранні фільми Кубрика фінансували його родина й друзі. Незабаром молодий режисер

потоваришував з відомим продюсером Джеймсом Б. Гаррісом, з яким заснував фірму Harris-Kubrick Productions, що фінансувала його наступні фільми.
Слайд 8

Фільмографія: 1951 — Літаючий падре / Flying Padre 1951 — День

Фільмографія:
1951 — Літаючий падре / Flying Padre
1951 — День сутички

/ Day of the Fight
1953 — Страх і бажання / Fear and Desire
1953 — Морські наїзники / The Seafarers
1955 — Поцілунок убивці / Killer's Kiss
1956 — Вбивство / The Killing
1957 — Дороги слави / Paths of Glory
1960 — Спартак / Spartacus
1962 — Лоліта / Lolita
1964 — Доктор Стрейнджлав, або Як я перестав боятися й полюбив бомбу / Dr. Strangelove or: How І Learned to Stop Worrying and Love the Bomb
1968 — Космічна одіссея 2001 року / 2001: A Space Odyssey
1971 — Механічний апельсин / A Clockwork Orange
1975 — Баррі Ліндон / Barry Lyndon
1980 — Сяйво / The Shining
1987 — Суцільнометалева оболонка / Full Metal Jacket
1999 — Із широко заплющеними очима / Eyes Wide Shut
Слайд 9

РЕЖИСЕРСЬКИЙ ПОЧЕРК Кубрик у більшості своїх фільмів в основу сюжету вибирав

РЕЖИСЕРСЬКИЙ ПОЧЕРК

Кубрик у більшості своїх фільмів в основу сюжету вибирав існуючий

твір, потім домовлявся і разом з автором редагував сюжет для майбутньої екранізації. У багатьох його фільмах можна почути голос за кадром (в основному від головного героя), який коментує деякі сцени.
Слайд 10

Починаючи з фільму «Космічна одіссея 2001 року», в усіх його фільмах,

Починаючи з фільму «Космічна одіссея 2001 року», в усіх його фільмах,

за винятком «Суцільнометалевої оболонки» використовуються попередньо підготовлені записи класичної музики.
Слайд 11

Кубрик ретельно стежив за прокатом своїх фільмів в інших країнах. Режисер

Кубрик ретельно стежив за прокатом своїх фільмів в інших країнах. Режисер

не тільки залишав за собою повний контроль над процесом дубляжу на іноземні мови, — іноді він особисто знімав альтернативний матеріал для різних країн.
Слайд 12

Кубрик любить знімати головних героїв крупним планом з головою, нахиленою вниз, і очима, спрямовані вгору.

Кубрик любить знімати головних героїв крупним планом з головою, нахиленою вниз,

і очима, спрямовані вгору.
Слайд 13

Кубрику властива перспектива в одну точку - коли всі площини в

Кубрику властива перспектива в одну точку - коли всі площини в

композиції при видаленні від камери зійдуться в одній точці. Кубрик прагнув знімати кадри таким чином, щоб домагатися абсолютної і кидаючоїся в очі симетрії.