Діни сауаттылық қоғамның дамуының негізі

Содержание

Слайд 2

Дін – бүкіл болмыстың түпкі себебі барын, дүние-болмыстың жаратылу мақсатын, оның

Дін – бүкіл болмыстың түпкі себебі барын, дүние-болмыстың жаратылу мақсатын, оның

сыр-сипатын түсіндіріп, танып-білуге және адамның рухани жетілуіне мүмкіндік жасайтын әдіс-әрекеттер мен бүкіл дүниетанымды  болмысты, толық қамтитын өте кең, ауқымды ұғым.
Слайд 3

Діндер классификациясы Діндер әлемдік мемлекеттік тайпалық ислам христиан буддизм иудизм индуизм конфуций шаманизм анимизм тотемизм

Діндер классификациясы

Діндер

әлемдік

мемлекеттік

тайпалық

ислам

христиан

буддизм

иудизм

индуизм

конфуций

шаманизм

анимизм

тотемизм

Слайд 4

Ислам әлемдік монотеистік-ибраһимдік дін. Христиандықтан кейін дүниедегі ең көп таралған дін

Ислам  әлемдік монотеистік-ибраһимдік дін. Христиандықтан кейін дүниедегі ең көп таралған дін болып табылады. «Ислам»

сөзі «бейбітшілік»,  «мойынсыну, бағыну» болып табылады. Ислам дінін ұстанушы жан мұсылман деп аталады. Мұсылмандардың негізгі діни кітабы Құран Кәрім (Аллаһ тарапынан түсірілген.

Исламдық көзқарас бойынша, жаратушы Аллаһ әрдайым адамзат баласын тура жолға салып тұру үшін әр түрлі пайғамбарлар жіберіп отырған. Олардың ішінде Ибраһим , Мұса , Иса  т.б. бар. Мұсылмандардың сенімі бойынша ең соңғы пайғамбар — Аллаһтың елшісі Мұхаммед 

Дүниежүзі мұсылмандарының саны осы уақтта бір жарым миллиардтан асып, әлемдегі бүкіл халықтың шамамен 23 пайызын құрайды.  Мұсылмандар әлемнің 120-дан астам елінде өмір сүреді және 35 мұсылман елінде олардың саңы халықтың көпшілігін құрайды. Әлемнің 28 елінде Ислам – ресми діні болып саналады

Ислам діні

Слайд 5

Христиан діні Христиан діні (гр. Khristos, cөзбе-сөз аудармасы мәсіхтелгендер; орыс тілі

Христиан діні
Христиан діні (гр. Khristos, cөзбе-сөз аудармасы мәсіхтелгендер; орыс тілі 'помазанный' - басты уқалау,

сулау) Ибраһимдік дін  — Христостың өмірі мен Жаңа Өсиет іліміне негізделген монотеистік дін.
 Христиандардың басым бөлігі Исаның Құдайдың ұлы және Көне өсиетте айтылған адамзатты құтқарушы екеніне сенеді. Сондықтан христиандар Исаны Христ немесе Мессия көреді.
Христиандық православие, католицизм, протестанттық болып үш негізгі бағытқа жіктеледі. Бұл дін біздің дәуіріміз­дің І ғасырында Помпей шапқыншылы­ғы­нан кейін Рим империясының құра­мына кірген Палестинада пайда болды. 
Слайд 6

Буддизм (санскритше – बुद्ध धर्म, buddha dharma Будданың ілімі) — дүниежүзіне

Буддизм (санскритше – बुद्ध धर्म, buddha dharma Будданың ілімі) — дүниежүзіне кеңінен таралған

негізгі 3 діннің бірі. Б.з.б. V-VI Үндістанның бүгінгі Бихар штатында пайда болды. Буддизмнің негізін салушы Сиддхарта Гаутама деп есептеледі. Буддизм басқа ілім-танымдарды бойына оңай сіңірді және оның негізгі қағидасы жан иесіне жамандық жасамау болғандықтан, жер жүзіне соғыссыз тарады. Қазіргі кезде Буддизм дінін 1 млрдқа жуық адам ұстанады.

Буддизмде дүниені жаратушы құдай жайындағы идея айтылмайды. Буддизм фәни өмірдің азаптары - ауру, кәрілік, өлімнен құтылу жолын іздейді. Ол өмірдің қасіреті - нәпсінің тілегіне байланысты деді нәпсінің тілегінен құтылу үшін 4 ақиқатты білу керек: 1. Азап бар;
2. Азапта себеп бар;
3. Азапта соң бар;
4. Жол азаптың тоқталуы бар.

Буддизм

Слайд 7

Конфуций (551 ЗБ—479 ЗБ) — ілімі мен пәлсапасы қытай, корей, виетнамдық

 Конфуций  (551 ЗБ—479 ЗБ) — ілімі мен пәлсапасы қытай, корей, виетнамдық және жапон өмір тұрысы мен ойлау ғұрыпына терең

ықпал еткен, әйгілі қытай ақылманы және әлеуметтік пәлсапашысы. Конфуций ілімінің ерекшелігі сол, ол адамгершілік мәселелерін бірінші кезекке қойған. Ал рух, аспан денелерінің қозғалу заңдылықтарына еш көңіл бөлмейді. 
Индуизм — әлемдегі ірі діндердің бірі.Ол адамды рухани құтқарудың үш жолын ұсынды. Олар:
1. қасиеттері істер жолы;
2. таным жолы;
3. адалдық жолы
Индуизм – Үндістанда пайда болып, қазіргі кезде дамып келе жатқан діни дәстүр. Бұл дінді ұста¬ну-шылардың жалпы саны жер бетінде 700 миллионнан асады деген деректер бар.

Мемлекеттік діндер

Слайд 8

Тайпалық діндер Анимизм (лат. anima — рух, жан) — заттық дүние

Тайпалық діндер

Анимизм (лат. anima — рух, жан) — заттық дүние құбылыстарының жандылығын бiлдiретiн термин.
Анимизм терминiн

ғылыми қолданысқа ағылшын этнографы және мәдени антропологы Э.Б.Тайлор (1832-1917) енгiзген. Ежелгi мәдениетке талдау бере келе, магия, тотемизм, фетишизм сияқты ecкi ceнім-нанымдардың қатарында ол анимизмдi де атап өтедi.

 Тотемизм дегеніміз — адамдардың өздерін белгілі бір хайуанаттан таралдық деп түсініп, соларға мінәжат етуі. Көне түркілердің, ежелгі қазақтардың тотемі қасқыр болған. Қырғыздардың бір бөлігі өздерін бұғыдан жаралдық деп есептейді.