Мастацтва Беларусі 14-16 стагоддзя

Содержание

Слайд 2

1345 - 1377 Вялікі князь Літоўскі АЛЬГЕРД

1345 - 1377

Вялікі князь Літоўскі

АЛЬГЕРД

Слайд 3

1381 - 1381 Вялікі князь Літоўскі КЕЙСТУТ

1381 - 1381

Вялікі князь Літоўскі

КЕЙСТУТ

Слайд 4

1392 - 1430 Вялікі князь Літоўскі ВІТАЎТ

1392 - 1430

Вялікі князь Літоўскі

ВІТАЎТ

Слайд 5

1430 - 1432 Вялікі князь Літоўскі СВІДРЫГАЙЛА

1430 - 1432

Вялікі князь Літоўскі

СВІДРЫГАЙЛА

Слайд 6

1432 - 1440 Вялікі князь Літоўскі Жыгімонт І Кейстутавіч

1432 - 1440

Вялікі князь Літоўскі

Жыгімонт І Кейстутавіч

Слайд 7

1440 - 1492 Вялікі князь Літоўскі КАЗІМІР ЯГЕЛОНЧЫК

1440 - 1492

Вялікі князь Літоўскі

КАЗІМІР ЯГЕЛОНЧЫК

Слайд 8

1576 - 1586 Вялікі князь Літоўскі СТЭФАН БАТОРЫЙ

1576 - 1586

Вялікі князь Літоўскі

СТЭФАН БАТОРЫЙ

Слайд 9

ВЯЛІКАЕ КНЯСТВА ЛІТОЎСКАЕ

ВЯЛІКАЕ КНЯСТВА ЛІТОЎСКАЕ

Слайд 10

ХIV - ХVІ стагоддзі

ХIV - ХVІ стагоддзі

Слайд 11

Культавая архітэктура Абарончыя храмы Касцёл Святой Троіцы ў Ішкалдзі (Баранавіцкі раён,

Культавая архітэктура Абарончыя храмы

Касцёл Святой Троіцы ў Ішкалдзі

(Баранавіцкі раён,

Брэсцкая вобласць) пабудаваны да 1472 г.
Слайд 12

Касцёл Святой Троіцы ў Ішкалдзі з’яўляецца самым старым (з тых, якія

Касцёл
Святой Троіцы
ў Ішкалдзі з’яўляецца самым старым (з тых, якія

не перабудоўваліся) касцёлам на тэрыторыі сучаснай Беларусі.

Невялікі храм, тры нефы, вялікая пяцігранная апсіда, алтарную частку аддзяляе спічастая арка, масіўныя апоры, перакрыцці крыжовых скляпенняў надаюць унутранай прасторы рух угару, памяншаюць уражанне масіўнасці. Галоўны фасад завершаны вострым шчытом з нішамі, у цэнтры фасада – партал і выцягнутае акно, форма партала – спічастая арка з прамавугольным абрамленнем.

Слайд 13

Гатычныя элементы Троіцкага касцёла: *зоркавыя і крыжовыя скляпенні з нервюрамі, *вонкавыя

Гатычныя элементы Троіцкага касцёла: *зоркавыя і крыжовыя скляпенні з нервюрамі, *вонкавыя

кантрафорсы, *высокі шчыпцовы дах, *упрыгожванне галоўнага фасада і кантрафорсаў плоскімі нішамі, *стрэльчатыя ваконныя і дзвярныя праёмы.

Інтэр'ер касцёла

Слайд 14

Царква Святога Міхаіла Архангела ў Сынкавічах Храм з трыма аднолькавымі па

Царква Святога Міхаіла Архангела ў Сынкавічах

Храм з трыма аднолькавымі па

памерах апсідамі, на кутах – вежы, дзве заходнія – гранёныя, усходнія – круглыя. Двусхільны дах упрыгожаны высокімі франтонамі-шчытамі з дэкаратыўнымі нішамі, якія здымаюць уражанне цяжкавагавасці сцяны. На верхніх ярусах вежаў знаходзяцца байніцы, уздоўж сцен ідуць навясныя байніцы – машыкулі.

Пачатак ХV стагоддзя

(Зэльвенскі раён, Гродзенская вобласць)

Слайд 15

Інтэр’ер царквы атрымаў зальны характар, унутраная прастора падзелена шасцю слупамі на

Інтэр’ер царквы атрымаў зальны характар, унутраная прастора падзелена шасцю слупамі на

тры нефы. У архітэктуры царквы Святога Міхаіла Архангела маюцца дэталі старажытнарускага (архітэктурны паясок, які ахоплівае апсіды, дзве ўсходнія круглыя вежы на ўзроўні ніжняга яруса) і гатычнага дойлідства (стрэльчатыя аркі праёмаў, дах, зоркавыя скляпенні ў правай апсідзе).
Слайд 16

Пабудавана ў 1524 г. Мае чатыры круглыя вежы, арганiчна звязаныя з

Пабудавана ў 1524 г. Мае чатыры круглыя вежы, арганiчна звязаныя

з галоўным корпусам. Сцены храма, амаль двухметровай таўшчынi, праразаюць байнiцы. Мураванка мае абарончыя прыстасаваннi, аднак яе аб’ёмная пабудова выглядае ўзнёслай, лёгкай, кампактнай. На даху царквы да нашых дзён захавалася чырвоная дахоўка. Паверхня вонкавых сцен, франтона і вежаў упрыгожаны шматлікімі неглыбокімі нішамі.

Царква Раства Прасвятой Багародзіцы ў вёсцы Мураванка (Шчучынскі раён, Гродзенская вобласць)

Слайд 17

Слайд 18

Касцёл Узвышэння Святога Крыжа Вёска Уселюб (Навагрудскі раён, Гродзенская вобласць) Пабудаваны

Касцёл Узвышэння Святога Крыжа

Вёска Уселюб (Навагрудскі раён, Гродзенская вобласць)

Пабудаваны

да 1433 г. (самы стары касцёл на тэрыторыі сучаснай Беларусі) у гатычным стыле, перабудоўваўся ў другой палове ХІХ ст., і ў 1988 г.
Слайд 19

Трансепты касцёла слаба выражаны, паўцыркульная апсіда моцна вылучана за межы асноўнага

Трансепты касцёла слаба выражаны, паўцыркульная апсіда моцна вылучана за межы асноўнага

аб’ёма. Мастацкі вобраз храма прадстаўлены сціплым, аскетычным дэкарыраваннем, спалучэннем масіўных аб’ёмаў вежы, уласна храма і апсіды, трох’ярусная квадратная вежа знізу ўпрыгожана кантрафорсамі, зверху завяршаецца шатром са шпілем, другі ярус вежы ўпрыгожаны простай аркадай з пілястрамі, трэці – паўцыркульнымі нішамі.

Касцёл Святых Пятра і Паўла ў в. Новы Свержань

(Стаўбцоўскі раён, Мінская вобласць)
Пабудаваны ў 1588 г.,
мае рысы готыкі і Рэнесансу. Уяўляе сабой каменны аднанефны храм зальнага тыпу з прамавугольным планам.

Слайд 20

Касцёл святых Пятра і Паўла ў в. Новы Свержань (Фасад)

Касцёл святых Пятра і Паўла ў в. Новы Свержань (Фасад)

Слайд 21

Уяўляе сабой аднанефны храм з трохсценнай апсідай і васьміграннай вежай у

Уяўляе сабой аднанефны храм з трохсценнай апсідай і васьміграннай вежай у

цэнтры галоўнага фасада. Архітэктура фасадаў аб’яднала формы позняй готыкі (падвясныя і кілепадобныя аркі, прамавугольныя нішы, стройныя кантрафорсы са ступенчатымі кансолямі зверху) і рысы Рэнесансу (гарызантальныя цягі і аркі над вокнамі другога яруса вежы, шматлікія карнізы).

Касцёл Святога Міхаіла Архангела ў Гнезна (Ваўкавыскі раён, Гродзенская вобласць)

Слайд 22

Касцёл святога Міхаіла Архангела не мае характэрных для готыкі скляпенняў і

Касцёл святога Міхаіла Архангела
не мае характэрных для готыкі скляпенняў і

перакрыты драўляным плоскім насцілам.

Касцёл у Гнезна пабудаваны
ў 1524 годзе.

Слайд 23

Быў пабудаваны ў 1583 – 1585 гг. Мае архітэктурныя рысы готыкі

Быў пабудаваны ў 1583 – 1585 гг. Мае архітэктурныя рысы готыкі

і Рэнесансу. Храм аднанефны, бяскупальны, мастацкая выразнасць дасягаецца значным аб’ёмам будынку, буйнамаштабнымі формамі. Гатычны ўплыў відавочны ў масіўных сценах з кантрафорсамі і вузкіх выцягнутых вокнах, у форме высокага шчыпцовага даху. Характэрнымі прыкметамі рэнесанснага ўплыву з’яўляюцца прамавугольныя і круглыя нішы – філёнкі, тонкія карнізы і вертыкальныя цягі галоўнага фасада.

Троіцкі касцёл у Чарнаўчыцах (Брэсцкі раён)

Слайд 24

Барысаглебская царква ў Навагрудку (Гродзенская вобласць) Пабудавана ў 1519 г. як храм абарончага тыпу.

Барысаглебская царква ў Навагрудку (Гродзенская вобласць)

Пабудавана ў 1519 г. як

храм абарончага тыпу.
Слайд 25

У першай палове ХVІІ ст. Барысаглебская царква была рэканструявана, дабудавана з

У першай палове ХVІІ ст. Барысаглебская царква была рэканструявана, дабудавана з

заходняга боку і атрымала іншы выгляд. У архітэктуры царквы шмат гатычных элементаў: зоркавыя скляпенні на нервюрах, кантрафорсы, стрэльчатыя праёмы і аркі, дэкаратыўныя паясы.

Барысаглебская царква. Навагрудак. Сучасны стан.

Фотаздымак пачатку ХХ стагоддзя

Слайд 26

Была пабудавана ў 1577 г. у рэнесансным стыле. Храм бесслуповы, безапсідны,

Была пабудавана ў 1577 г. у рэнесансным стыле. Храм бесслуповы, безапсідны,

з прамавугольным планам.
З заходняга боку да царквы была прыбудавана ў ХVІІ ст. трыццаціпяціметровая вежа, у аснове квадратная, а ў наступных ярусах васьмігранная, верхняя сцяна з дэкаратыўнымі элементамі замяніла сцены з байніцамі.

Спаса-Праабражэнская царква ў Заслаўле (Мінскі раён)

Слайд 27

Гэты касцёл – адзін з нешматлікіх на тэрыторыі Беларусі, які ніколі

Гэты касцёл – адзін з нешматлікіх на тэрыторыі Беларусі, які ніколі

не быў зачынены. План яго блізкі да квадрата, інтэр’ер мае зальны характар за кошт паўкруглай апсіды, заходні фасад фланкіраваны двума цыліндрычнымі вежамі з круглымі амбразурамі, храм зусім пазбаўлены дэкаратыўных элементаў, адзіным упрыгожваннем з’яўляюцца чатыры арачныя нішы, размешчаныя ў верхняй частцы галоўнага фасада.

Касцёл святога Іаана Хрысціцеля ў вёсцы Камаі

(Пастаўскі раён, Віцебская вобласць)
храм абарончага тыпу, пабудаваны ў 1603 – 1606 гг.

Слайд 28

Касцёл Увазнясення Панны Марыі. Вёска Дзераўное (Стаўбцоўскі раён, Мінская вобласць) Пабудаваны

Касцёл Увазнясення Панны Марыі. Вёска Дзераўное

(Стаўбцоўскі раён,
Мінская вобласць)
Пабудаваны ў 1630-я

гг.
у гатычным стыле.
Слайд 29

Інтэр'ер касцёла Увазнясення Панны Марыі ў вёсцы Дзераўное

Інтэр'ер касцёла Увазнясення Панны Марыі ў вёсцы Дзераўное

Слайд 30

Замкі-кастэлі Распаўсюджваюцца з канца ХІІІ ст., пабудаваны ў цяжка даступным месцы,

Замкі-кастэлі

Распаўсюджваюцца з канца ХІІІ ст., пабудаваны ў цяжка даступным месцы,

чатырохвугольнай формы, з 1-2 вежамі, мелі ўмацаваныя сцены, абкружаны валамі, рвамі. Назва ўмацавання паходзіць ад лацінскага "castellum", што ў старажытныя часы азначала ўзмоцнены валамі і ірвамі лагер рымскіх легіёнаў. Замкі-кастэлі характарызуюцца выразнай архітэктурнай формай, дасканалай кампазіцыяй, масіўнымі прапорцыямі.
Слайд 31

Узведзены на штучным насыпе ў сутоцы рэк Лідзея і Каменка Вялікім

Узведзены на штучным насыпе ў сутоцы рэк Лідзея і Каменка Вялікім

князем Літоўскім Гедымінам. У плане – трапецыя, мае сцены таўшчынёй 2 метра, 2 вежы, размешчаныя па дыяганалі, пабудаваны ў строгіх і лаканічных рамана-гатычных архітэктурных формах, замкавыя муры – з валуноў, верхняя частка – з цэглы, уверсе размешчаны байніцы. Неаднаразова разбураўся.

Лідскі замак

1323 – 1325 гг.

Слайд 32

Крэўскі замак Узведзены на штучным насыпе ў даліне ракі Крывянка. У

Крэўскі замак

Узведзены на штучным насыпе ў даліне ракі Крывянка. У

плане – трапецыя, меў 2 уваходы (усходні і заходні), 2 вежы з камення і цэглы, размешчаныя па дыяганалі. Адна вежа выходзіць за перыметр сцен – вежа Кейстута. Замак меў дадатковыя ўмацаванні, валы, роў. Да пачатку ХІХ ст. быў практычна занядбаны, а мясцовыя жыхары сталі разбіраць яго па камянях.

Руіны Княжыцкай вежы

ХІV ст.

Слайд 33

Замкі на прыродных пагорках Пабудаваны ў ХVІ ст. у тэхніцы змешанай

Замкі на прыродных пагорках

Пабудаваны ў ХVІ ст. у тэхніцы змешанай

каменна-цаглянай муроўкі, меў 7 вежаў, якія складалі два паясы абароны, вежы звязаны ўмацаванай сцяной, у абарону уваходзілі вал і рвы. На тэрыторыі замка знаходзіліся жылыя дамы, гаспадарчыя памяшканні, храм, княжацкі палац.

Наваградскі замак

Слайд 34

Гродзенскі замак Пабудаваны ў ХV ст. Меў 4 квадратныя і 1

Гродзенскі замак

Пабудаваны ў ХV ст. Меў 4 квадратныя і 1

круглую вежы, двухпавярховы палац з вузкімі вокнамі, якія выкарыстоўваліся ў выглядзе байніц. Пасля рэстаўрацыі ў палацы знаходзілася каралеўская рэзідэнцыя.
Слайд 35

Мірскі замак Пабудаваны ў пачатку ХVІ ст. Замак спалучае рэнесансныя і

Мірскі замак

Пабудаваны ў пачатку ХVІ ст. Замак спалучае рэнесансныя і

гатычныя рысы. У плане – няправільны чатырохвугольнік, мае 5 вежаў. У другой палове ХVІ ст. быў пабудаваны трохпавярховы палац, бастыёны, вадзяны роў.

Муроўка замка – чаргаванне доўгіх і кароткіх цаглін, падзел сцен разнастайнымі па форме нішамі, мае арнаментальныя цагляныя паясы, ніжнія ярусы вежаў чатырохгранныя, верхнія – васьмігранныя.

Слайд 36

Нясвіжскі замак Замак уяўляў сабой некалькі карпусоў, абкружаных валам з бастыёнамі,

Нясвіжскі замак

Замак уяўляў сабой некалькі карпусоў, абкружаных валам з бастыёнамі,

у тоўшчы вала размяшчалася вежа з аркай. У яго архітэктуры можна выявіць змяшэнне розных стыляў, што сведчыць пра многаэтапнасць будаўніцтва і выкарыстанне мастацкіх дасягненняў розных эпох.

Пабудаваны
ў ХVІ ст. на месцы старога драўлянага замка Радзівілаў.

Мікалай Радзівіл Чорны

Слайд 37

Слайд 38

Цэнтральны корпус Нясвіжскага замка ўяўляе сабой трох-павярховы будынак з невялікімі васьміграннымі

Цэнтральны корпус Нясвіжскага замка
ўяўляе сабой трох-павярховы будынак з невялікімі васьміграннымі

вежамі па кутах. Злева ад яго трохпавярховы казарменны корпус з высокай дазорнай вежай, а справа – двухпавярховы гаспадарчы будынак. Цэнтральны корпус перабудоўваўся ў ХVІІІ ст., мае пластычны фасад дзякуючы выкарыстанню пілястраў, рэльефнай дэкарацыі, скульптурных заставак.
Слайд 39

МАНУМЕНТАЛЬНЫ ЖЫВАПІС Самым значным помнікам манументальнага жывапісу ХV стагоддзя, у стварэнні

МАНУМЕНТАЛЬНЫ ЖЫВАПІС

Самым значным помнікам манументальнага жывапісу ХV стагоддзя, у стварэнні

якога прымалі ўдзел беларускія мастакі, з'яўляюцца роспісы капліцы Святой Тройцы ў Люблінскім замку, выкананыя ў стылі візантыйска-рускай іканаграфіі.

Люблінскі замак (Польшча)

Слайд 40

Роспісы капліцы Святой Троіцы Кафедральнага сабора Вавельскага каралеўскага замка. Беларускія майстры. 1470 г.

Роспісы капліцы Святой Троіцы Кафедральнага сабора Вавельскага каралеўскага замка.

Беларускія майстры.

1470 г.
Слайд 41

Святыя Дзмітрый і Георгій. Роспісы Дабравешчанскай царквы. Супрасль. Беларускія майстры. 1557 г.

Святыя Дзмітрый і Георгій. Роспісы Дабравешчанскай царквы. Супрасль. Беларускія майстры. 1557

г.
Слайд 42

Беларускі іканапіс Беларускі іканапіс вызначаецца моцным уздзеяннем візантыйскіх і старажытнарускіх традыцый,

Беларускі іканапіс

Беларускі іканапіс вызначаецца моцным уздзеяннем візантыйскіх і старажытнарускіх традыцый,

якія развіваліся і ўдасканальваліся беларускімі майстрамі.
Для беларускіх абразоў ХІV - ХVІ стагоддзяў адметным з'яўляецца шырокае выкарыстанне дэкаратыўна-пластычных сродкаў – разьбы і лепкі па ляўкасу, расфарбоўкі фону, разнастайных накладных элементаў, пакрыцця жывапіснай паверхні ахоўным лакам з яечнага бялку або смалы.

Нікас Ламбудзіс. Маці Божая Замілаванне. Ікона. ХV ст.

Слайд 43

Пэўная манументальнасць кампазіцыі, стрыманасць, суровасць вобразаў, вытанчаны малюнак, класічна правільныя твары,

Пэўная манументальнасць кампазіцыі, стрыманасць, суровасць вобразаў, вытанчаны малюнак, класічна правільныя твары,

увага да дэталяў – рысы позневізантыйскага мастацтва, якія спалучаюцца з традыцыямі старажытнарускага мастацтва: перавалоданне графічнага пачатку, рознамаштабнасць фігур, умоўнасць залатога фону.

Ікона “Маці Божая Адзігітрыя Іерусалімская” ХV ст.

з Варварынскай царквы г.Пінска

Слайд 44

Абраз "Параскева-Пятніца". Сярэдзіна ХVІ ст. Абраз знойдзены ў Слуцкім раёне, абаронца

Абраз "Параскева-Пятніца". Сярэдзіна ХVІ ст.

Абраз знойдзены ў Слуцкім раёне, абаронца

жаночых рамёстваў Параскева адлюстравана на арнаментаваным раслінным разным фоне. Твор адносіцца да архаічнай плыні беларускага іканапісу.
Слайд 45

Маці Божая Адзігітрыя Смаленская. Ікона. ХVІ ст. Маці Божая Адзігітрыя Іерусалімская. Ікона. Пачатак ХVІ ст.

Маці Божая Адзігітрыя Смаленская. Ікона. ХVІ ст.

Маці Божая Адзігітрыя Іерусалімская.

Ікона. Пачатак ХVІ ст.
Слайд 46

Свецкі жывапіс Вызначаецца спалучэннем урачыстасці, прадстаўнічасці, звычайна мае надпісы інфармацыйнага зместу,

Свецкі жывапіс

Вызначаецца спалучэннем урачыстасці, прадстаўнічасці, звычайна мае надпісы інфармацыйнага зместу, выявы

гербаў. Чалавек у такіх творах паказваўся па вызначанай схеме – у парадным аддзенні, у акружэнні прадметаў, што адлюстроўвалі не толькі мадэль, яе унутраны свет, характар, але і перадавалі

Сармацкі партрэт

прынадлежнасць да той ці іншай саслоўнай групы насельніцтва, дазваляла даведацца аб палажэнні асобы ў грамадстве.
Назва звязана з паданнем аб паходжанні шляхты ад ваяўнічых плямён – сарматаў, якія ў ІV – VІ стст. насялялі вялікую тэрыторыю Усходняй Еўропы.

Слайд 47

Паказаны вядомы воін, яго называлі “Геркулесам Літоўскім”, быў пераможцай у бітве

Паказаны вядомы воін, яго называлі “Геркулесам Літоўскім”, быў пераможцай у бітве

пад Оршай (1514). Мадэль паказана ў поўны рост у акружэнні шматлікіх дэталяў, дзякуючы якім, а таксама надпісу, можна даведацца аб самой асобе, аб месцы яе ў грамадстве. Уласцівы ўпэўненасць, рашучасць паставы, халодны, калючы позірк вачэй, стрыманы цёмны каларыт работы, светлымі плямамі высвечаны твар, які не кранаюць пачуцці. Асоба, безумоўна, канкрэтызавана і ў той жа час з’яўляецца носьбітам вызначанага канона – вобраза ідэальнага воіна, які ўяўляе сабой паважанага прадстаўніка сармацкага народа.

Партрэт Юрыя Радзівіла

Другая палова ХVІ ст.

Слайд 48

Партрэт Ежы Радзівіла Адчуваецца скіраванасць да традыцый заходнееўрапейскага мастацтва. Мастак выкарыстаў

Партрэт Ежы Радзівіла

Адчуваецца скіраванасць да традыцый заходнееўрапейскага мастацтва. Мастак выкарыстаў

глыбокі малінавы колер, фігуры характэрна стрыманасць рухаў, дакладна выпісаныя рысы твару, ураўнаважанасць і спакой, веліч. Абагулены малюнак, выразны контур, дэкаратыўнасць колеравага вырашэння набліжаюць гэты партрэт да іканапісных традыцый.

1590 г.

Слайд 49

Партрэт Кацярыны Слуцкай (Тэнчынскай). 1580-я гг. Партрэт Міхаіла Барысавіча. Канец XVI стагоддзя.

Партрэт Кацярыны Слуцкай (Тэнчынскай). 1580-я гг.

Партрэт Міхаіла Барысавіча. Канец
XVI стагоддзя.

Слайд 50

Графіка 6 жніўня 1517 г. выйшла першая ў славянскім свеце кніга

Графіка

6 жніўня 1517 г. выйшла першая ў славянскім свеце кніга

Францыска Скарыны – Біблія. У гэтым жа годзе былі надрукаваны ў Празе “Псалтыр” і 23 кнігі Бібліі, каля 1522 г. у Вільні – “Малая падарожная кніжыца”, у 1525 г. – “Апостал”. Скарына стварыў шрыфт, прыстасаваны для друкарскай справы, шырока ўжываў ілюстрацыі (сюжэтна-тэматычныя, прадметна-пазнавальныя і партрэтныя), адметным з’яўляецца і ўвядзенне ў кнігі наборнага арнаменту, тытульных лістоў, якія ўпершыню былі ўжыты ў кірылаўскім друку.
Слайд 51

Слайд 52

"Катэхізіс" выдадзены Сымонам Будным у 1562 г. "Трыбунал" выдадзены ў друкарні

"Катэхізіс" выдадзены Сымонам Будным у 1562 г.

"Трыбунал" выдадзены ў друкарні

Лукі і Кузьмы Мамонічаў у1586 г.
Слайд 53

Юрыдычна-заканадаўчая кніга з адпаведным стрыманым мастацкім вырашэннем. Статут ВКЛ (1588 г.)

Юрыдычна-заканадаўчая кніга з адпаведным стрыманым мастацкім вырашэннем.

Статут ВКЛ (1588 г.)

Слайд 54

Скульптура Апостал. Канец ХVІ ст. Святы Гжэгаж. 1470 - 1480 гг.

Скульптура

Апостал. Канец ХVІ ст.

Святы Гжэгаж. 1470 - 1480 гг.


Марыя з Дзіцем. Канец ХVІ ст.

Слайд 55

Мае традыцыйнае вырашэнне: шэсць яе палёў-клеймаў запаўняюць выявы сцэны Дабравешчання (верхнія

Мае традыцыйнае вырашэнне: шэсць яе палёў-клеймаў запаўняюць выявы сцэны Дабравешчання (верхнія

клеймы) і евангелістаў (чатыры ніжнія). Традыцыйнасць – у рознамаштабнасці фігур, парушэнні прапорцый, схематызме, умоўнасці трактовак твараў, новыя рысы – добра перададзеная прастора, багатая, рознахарактарная трактоўка паверхні (перспектыўная пабудова прасторы), перадача характараў праз рухі, жэсты, ясная логіка кампазіцыі.

Царская брама з вёскі Варанілавічы. ХVІ ст. (Пружанскі раён, Брэсцкая вобласць)

Слайд 56

Майстар Ананія. Святы. Двухбаковая іконка. Пінск (Брэсцкая вобласць). 1499 - 1525 гг.

Майстар Ананія. Святы. Двухбаковая іконка. Пінск (Брэсцкая вобласць). 1499 - 1525

гг.
Слайд 57

Майстар Ананія. Прамудрасць ствары сабе храм. Пінск (Брэсцкая вобласць). 1499 - 1525 гг.

Майстар Ананія. Прамудрасць ствары сабе храм. Пінск (Брэсцкая вобласць). 1499 -

1525 гг.
Слайд 58

Слайд 59

Слайд 60

Слайд 61

Слайд 62

Слайд 63

Беларускае мастацтва ХІV - ХVІ стагоддзяў нясе на сабе адбітак праблем

Беларускае мастацтва ХІV - ХVІ стагоддзяў нясе на сабе адбітак праблем

і супярэчнасцей грамадска-палітычнага жыцця Вялікага княства Літоўскага. Развіццё мастацтва было бурным і імклівым. У гэты час назіраецца актыўнае засваенне традыцый рэнесанснай культуры, якая ўзбагачаецца нацыянальнымі рысамі.