Содержание
- 2. Загальна характеристика правової і політичної думки середньовіччя. Правові ідеї раннього християнства і їх загальна характеристика. Погляди
- 3. В історії Західної Європи середні віки охоплюють більш ніж тисячолітній період (V–XVI ст.). Протягом цього періоду
- 4. Християнство світова релігія, виникло в середині І ст. н.е. За п'ять століть (I–V ст.) воно зі
- 5. Античне християнство у своєму розвитку пройшло три головні періоди
- 6. Основними засадами раннього християнства були: Теїзм – сприйняття Бога як творця і вищого розуму. Дуалізм –
- 7. Християнство Революція в античному світі в поглядах на людину, що вимагала його духовної свободи, рівності і
- 9. Внутрішня конструкція єдиного християнського суспільства Бог - єдиний , який стоїть над церквою, владою, людьми. Після
- 10. Ознаки панування християнської релігії і церкви в суспільстві і державно-правовій сфері Догмати церкви стали політичними аксіомами,
- 11. Теорія "двох мечів“, засади якої виклав папа Гелазій І: а) імператор одержує свій меч від церкви,
- 12. Правова свідомість людей того часу визначалась такими світоглядними параметрами: Духовним джерелом таких понять як “право”, “справедливість”,
- 13. Біблія
- 14. догмати церкви стали водночас політичними аксіомами; біблійні тексти у будь-якому суді (світському чи церковному) мали силу
- 15. ФОРМИ СТАВЛЕННЯ ЛЮДИНИ ДО ВЛАДИ влада від Бога людина визнає її священною (сакральною) і вважає своїм
- 16. ПАТРИСТИКА філософія і теологія отців церкви про сумісність християнства з філософією, про Божественність Христа тощо, які
- 17. Аврелій Августин (Блаженний) (354-430 рр.) християнський теолог і філософ, представник зрілої патристики народився в римській провінції
- 18. Аврелій Августин (354-430) був сином батька-язичника і матері-християнки. У Карфагені, Римі і Мілані він вивчав риторику.
- 19. СПАДЩИНА АВГУСТИНА «Про державу Божу (град Божий)» «Монологи» «Про Трійцю» «Сповідь» «Зречення»
- 22. Погляди Августина Блаженного на державу і право держава - зібрання людей, об´єднаних суспільним зв´язком. В її
- 23. Ідеологічною конструкцією, яка мала визначальний вплив на зміст і формування політико-правових поглядів у цю епоху, є
- 24. Погляди на державу Августин писав, що вся історія людства є розвитком двох держав: «Граду Божого» і
- 25. Погляди на право та закон: Божественний закон велить «зберігати порядок природний і забороняє його порушувати...» Можливістю
- 26. розрізняються Августином залежно від виконання обов'язків, покладених на верховну владу. Головними з них він вважає моральні
- 27. Отже, у працях Августина багато суперечностей: - з одного боку, він вважав, що істина доступна лише
- 28. Афоризми Августина Блаженного Бог вище всяких визначень. Будемо ж вірити, якщо не можемо зрозуміти. Адже подібно
- 29. Християнський неоплатонізм Августина панував в західноєвропейської філософії і католицькій теології до XIII ст., коли він був
- 30. Тома Аквінський (Thomas Aquinas), 1226–1274 найбільший представник середньовічного католицького богословія та схоластики, з його іменем пов'язана
- 31. Тома Аквінський (1226- 1274) святий католицької церкви був ченцем домініканського ордену створив своєрідну енциклопедію католицького богослов'я
- 32. ЛІТЕРАТУРНА СПАДЩИНА ТОМИ АКВІНСЬКОГО «Сума теології» «Про правління государів» («Про панування владик») Коментарі до "Політики" та
- 33. Народився в замку Роккасекка близько Аквіна (тому інколи йому дають прізвисько Аквінат). Ще в дитячому віці
- 34. П'ять логічних доказів існування Бога: докази від руху; докази від першопричини; докази від необхідності та випадковості;
- 35. В усякій владі Аквінський розрізняє три елементи
- 36. Серед форми державного правління Фома Аквінський розрізняє
- 37. Форми правління за Аквінським чисті форми - монархія - аристократія - політія спотворені форми - тиранія
- 38. Класифікація форм держав на основі критерію морального правління: політичну деспотичну Влада поділяється на: Правління поділяється на:
- 39. Тиранію Тома протиставляє монархії — кращій формі правління, його аргументи: 1) на переваги монархії вказує сама
- 40. Право в Аквінського є об´єктом правди
- 41. Закони він поділяє на чотири види
- 42. Закони за Аквінським Вічний закон (lex auterna) — «є сам божественний розум, керуючий світом», уособлення універсальних
- 43. Історичне значення філософії Томи Аквінського (насамперед для католицької Церкви) у тім, що їм були: • дано
- 44. Аквінський та теологія Тома увібрав у свою теологію і у свою політичну доктрину все, що можна
- 45. Про церкву Тома Аквінський — войовничий захисник католицької церкви, феодально-монархічного ладу, непримиренний до їх ворогів. Особливо
- 46. Томі́зм (від лат. Thomas — Хома) — учення в схоластичній філософії і теології католицизму, засноване Томою
- 47. Ніхто нічого не робить добре, якщо це проти волі, навіть якщо людина робить щось хороше. Я
- 48. Кого можна вважати розумним? Того, хто прагне лише досяжною мети. Я часто розкаювався в тому, що
- 49. найбільш значні і знамениті події пізнього західноєвропейського середньовіччя: Відродження (Італія) Реформація (Німеччина) зміщення у сторону секуляризації
- 50. 2. Ніколло Макіавеллі
- 51. Політичні погляди Макіавеллі викладені ним у працях:
- 52. Ніколло Макіавеллі (Machiavelli), 1469–1527, — видатний політичний мислитель Відродження, основоположник нової світської політичної науки. У своїй
- 54. Скачать презентацию