Скіфське мистецтво Учениці 10-А класу Клюкіної Наталії

Содержание

Слайд 2

Скіфи або скити (самоназва сколоти) — в сучасній науковій літературі група

Скіфи або скити (самоназва сколоти) — в сучасній науковій літературі група

племен, які жили у VII — III ст. до н. е. на землях Великого Євразійського Степу, тобто теперішньої України, та Середньої Азії, а згодом, до ІІІ ст.до н. е., в Криму і називали себе «сколотами». До XIX ст. (появи сучасної європейської науки) в європейській літературі назва скіфи і сармати інколи продовжувала застосовуватись до жителів Речі Посполитої і Російської Імперії, в тому числі козаків.
Слайд 3

Основною рисою скіфського мистецтва в Північному Причорномор'ї було поєднання східних елементів

Основною рисою скіфського мистецтва в Північному Причорномор'ї було поєднання східних елементів

з класичними грецькими, які сюди йшли з грецької метрополії і місцевих грецьких колоній. Це дало єдине в своєму роді витончене мистецтво. Його центром можна вважати столицю Боспорського царства Пантікапей.
Слайд 4

Основна риса скіфського мистецтва — звірина символіка. Тварини зображені реально, але

Основна риса скіфського мистецтва — звірина символіка. Тварини зображені реально, але

водночас стилізовані згідно з законами орнаментальності та декоративності. Ці твори передавали загальні, як прийнято думати, культові мотиви Близького Сходу, проте в Україні вони засвоїлися так, що їх можна відрізнити від творів Кавказу, де більше впливів Ірану й Урарту, не кажучи про мистецтво скіфо-алтайське, з впливами Китаю.
Слайд 5

До скіфської звіриної символіки належать зображення оленів з жертовно підігнутими ногами

До скіфської звіриної символіки належать зображення оленів з жертовно підігнутими ногами

і багатими орнаментальними рогами, леви, пантери, коні й інші свійські тварини, птахи, фантастичні ґрифони та сирени. Часто скіфська звірина символіка поєднується в одному творі з грецькими геометричними орнаментами або грецькими пальметами і квітками.
Слайд 6

Окрему ділянку творило зображення людини — її обличчя, цілої постаті чи

Окрему ділянку творило зображення людини — її обличчя, цілої постаті чи

багатофігурних композицій.
На численних вазах, кубках, сагайдаках, гребенях тощо зображено щоденне життя скіфів: воєнні епізоди, хліборобська та пастуша праця (приручення коней і доїння овець, шиття шкіри тощо), а також мотиви з грецької міфології й історії.
Слайд 7

Унікальні пам'ятники культури скіфського часу знайдені на Алтаї, в Пазирикських курганах.

Унікальні пам'ятники культури скіфського часу знайдені на Алтаї, в Пазирикських курганах.

Завдяки кліматичним і геологічним особливостям вода, що потрапила до внутрішньокурганного зрубу замерзла, і таким чином збереглися вироби з дерева, шкіри, повсті, хутра, тканини. Археологи змогли навіть вивчити татуювання на тілі похованого вождя.
Слайд 8

Відомо багато шедеврів, створених грецькими та скіфськими майстрами-золотарями. Для прикрашання тіла,

Відомо багато шедеврів, створених грецькими та скіфськими майстрами-золотарями. Для прикрашання

тіла, зброї та збруї вони користувалися усіма відомими на той час техніками: литтям, карбуванням, гравіруванням, позолотою, інкрустацією та ін., вміли й оправляти каміння
Слайд 9

Від 4 століття до Хр. Північне Причорномор'я почало відходити від грецьких

Від 4 століття до Хр. Північне Причорномор'я почало відходити від грецьких

традицій під тиском сарматських та інших іранських племен, які з 3 ст. почали витісняти скіфів з півдня України. Нове скіфське мистецтво виявилося в Криму, куди частково перейшли скіфи. Між будівлями їхньої нової столиці Неаполя Скіфського був мавзолей для знатних скіфів, яких поховано разом з їх кіньми. Там знайдено понад 1 300 мистецьких об'єктів, серед іншого — фрески зі сценами їзди на конях і ловами.