Театр корифеїв

Содержание

Слайд 2

Театр корифеїв — це перший професійний Український театр. Його було відкрито

Театр корифеїв — це перший професійний Український театр. Його було

відкрито 1882 року в Єлисаветграді, і в цей рік український театр відокремився від польського та російського.

Засновником театру був Марко Лукич Кропивницький, що володів усіма театральними професіями.
Після нього найдіяльнішим був Микола Карпович Садовський, що боровся за українське слово та український театр за часів їх заборони.

М.Кропивницький

М. Садовський

Засновники:

Слайд 3

Стиль театру, що поєднував драматичне й комедійне дійство з музичними, вокальними

Стиль театру, що поєднував драматичне й комедійне дійство з музичними, вокальними

сценами, включаючи хорові й танцювальні ансамблі, вражав суто народною свіжістю й неподібністю до жодного існуючого театру.
Скрізь, де українські актори давали вистави, вони мали незмінний успіх.

Царські укази про заборону українського слова і національ ного театру, а також безліч чиновницько-бюрократичних гальм хоч і сповільнювали розвиток української драматургії, заважали її розвитку, проте знищити не могли. В кінці 70-х років україн ське акторське мистецтво, сам театр набрали виразних суспіль но-громадських функцій, сприяли піднесенню національної сві­домості народу.

Цей театр прийнято називати театром корифеїв. Слово "ко рифей" — грецьке. У давньогрецькій трагедії корифеєм назива ли керівника хору або заспівувача, іншими словами — ватажка митців. У сучасному розумінні слово "корифей" означає людину, яка є найвизначнішим діячем у певній сфері мистецтва.

Слайд 4

Основи нового українського театру заклав М. Кропивницький, який створив прекрасну трупу

Основи нового українського театру заклав М. Кропивницький, який створив прекрасну трупу

акторів й особливу увагу приділив режисурі. Якщо досі кожен актор грав відокремлено, то Кропивницькому вдалося створити такий колектив, де творча індивідуальність одночасно й зберігала себе як високоталанови ту особистість, і доповнювала своєю грою гру інших артистів.

М. Кропивницький сам шукав і вчив своїх акторів:

М.Кропивницький

М. Садовський

 Г.Затиркевич-Карпинська

М. Заньковецька

П. Саксаганський

Слайд 5

Батько українського театру 10 січня 1882 року Марком Кропивницьким здійснено постановку

Батько українського театру

10 січня 1882 року Марком Кропивницьким здійснено постановку

п'єси Т.Шевченка “Назар Стодоля”
М.Л. Кропивницький стає драматургом та театральним діячем
Слайд 6

Керівником стає Михайло Петрович Старицький На утримання трупи він використав гроші

Керівником стає Михайло Петрович Старицький

На утримання трупи він використав гроші з

продажу свого маєтку
Розширив персонал трупи
Створив власний оркестр
Підвищив платню акторам
Слайд 7

"Зложилася трупа, - писав І. Франко,- якої Україна не бачила ані

"Зложилася трупа, - писав І. Франко,- якої Україна не бачила ані

перед тим, ані потому, трупа, яка робила фурор не тільки по українських містах, але також у Москві і Петербурзі, де публіка часто має нагоду бачити найкращих артистів світової слави".

Музичне оформлення здійснював неперевершений Микола Віталійович Лисенко

Слайд 8

Корифеї українського театру працювали в різних жанрах сценічного мистецтва, їхній тетр

Корифеї українського театру працювали в різних жанрах сценічного мистецтва, їхній тетр

піднімався вище і вище, несучи глядачеві узагальнений образ хоч пригнобленого й убогого, але живого й нескореного народу. Недарма царський уряд не раз і не два обмежував творчі можливості українського театру, забо роняв вистави, намагався не допускати на сцену серйозних тво рів, дозволяв виключно розважально-комічні.

У 1881 році після довгих років боротьби корифеїв українці одержали можливість ставити вистави українською мовою. При всіх обмеженнях і умовностях (перед кожною українською ви­ставою мусила відбутися російська) цей крок міністерства внут рішніх справ хоч трохи легалізував український театр.

Слайд 9

Багатогранним був талант письменника і драматурга М.П. Старицького. Дбаючи про розширення

Багатогранним був талант письменника і драматурга М.П. Старицького. Дбаючи про

розширення репертуару українського театру, Старицький вправно обробив ряд сценічних п'єс різних авторів та інсценізував багато прозових творів українських та зарубіжних письменників: “За двома зайцями”, “Різдвяна ніч”, “Тарас Бульба”, “Сорочинський ярмарок”, “Утоплена”, “Циганка Аза”.
Слайд 10

Найзнаменитіші вистави: Городничий ревізор Лихо з розуму Циганка Аза Олена Глитай

Найзнаменитіші вистави:

Городничий ревізор

Лихо з розуму

Циганка Аза

Олена Глитай