Авангардні напрямки мистецтва

Содержание

Слайд 2

1 етап – перші десятиліття – хвиля соціальних змін та інтенсивних

1 етап – перші десятиліття – хвиля соціальних змін та інтенсивних

модерністських експериментів у галузі мистецтва.
2 етап – десятиліття репресій, голодомору, лихоліть Другої світової війни, повоєнна розруха.
3 етап – піднесення мистецького життя – періоди відлиги
та застою – доба соцреалізму.
4 етап – національно-культурне відродження в незалеж-ній державі, виникнення перших ознак кіберкультури.

ХХ століття – складна і суперечлива доба в історії України

Слайд 3

АВАНГАРДИЗМ Новаторський напрям у художній культурі ХХ ст., для якого характерні

АВАНГАРДИЗМ

Новаторський напрям у художній культурі ХХ ст., для якого характерні

прагнення оновлення художньої практики, пошук нових, незвичних засобів вираження форми і змісту творів.
Особливістю авангарду є прагнення до розриву з художньою традицією минулого, її образами, виражальними засобами, активний, протест, який потребує переоцінки духовних цінностей та нового сприйняття і бачення світу.
Слайд 4

Основні течії авангарду: кубізм, кубофутуризм, експресіонізм, абстракціонізм, футуризм, конструктивізм, дадаїзм, сюрреалізм.

Основні течії авангарду: кубізм, кубофутуризм, експресіонізм, абстракціонізм, футуризм, конструктивізм, дадаїзм, сюрреалізм.

Слайд 5

Слайд 6

ВОЛОДИМИР БАРАНОВ-РОССІНЕ Авангардний художник і скульптор, представник кубізму, кубофутуризму, винахідник оптофона

ВОЛОДИМИР БАРАНОВ-РОССІНЕ

Авангардний художник і скульптор, представник кубізму, кубофутуризму, винахідник оптофона

(клавіатури для світломузики), військового камуфляжу (хамелеона), машини для виготовлення, стерилізації та продажу газованих напоїв.
Писав пейзажі, натюрморти; автор рухомих скульптур (мобілів)
Загинув у концтаборі.
Слайд 7

В. Баранов-Россіне. Автопортрети

В. Баранов-Россіне.
Автопортрети

Слайд 8

ЕКСПРЕСІОНІЗМ Експресіонізм – це модерністська течія в європейському мистецтві початку 20

ЕКСПРЕСІОНІЗМ

Експресіонізм – це модерністська течія в європейському мистецтві початку 20

століття. Течія була поширена, насамперед, в Німеччині та Австрії. Художники в рамках цієї течії висловлювали власний емоційний стан, настрій або внутрішні процеси, що відбуваються в душі або психіці. Вони не копіюють реальність, а проектують свій внутрішній світ в живописі, літературі, театрі, музиці і танці.
Слайд 9

В українській літературі експресіонізм започаткував Василь Стефаник. Прикладом класичного експресіонізму є


В українській літературі експресіонізм започаткував Василь Стефаник. Прикладом класичного експресіонізму

є твір Осипа Турянського «Поза межами болю». У стильову течію експресіонізму частково вписується творчість Миколи Куліша («97»), частково — Миколи Бажана (збірка «17-й патруль»), а особливо проза Миколи Хвильового (зокрема твір «Я (Романтика)»), Івана Дніпровського, Юрія Липи, Тодося Осьмачки.
Слайд 10

ІМПРЕСІОНІЗМ Імпресіонізм – художній напрям, заснований на принципі безпосередньої фіксації вражень,

ІМПРЕСІОНІЗМ

Імпресіонізм – художній напрям, заснований на принципі безпосередньої фіксації вражень,

спостережень, співпереживань.
Сформувався у Франції в другій половині XIX ст., насамперед у малярстві. Визначення походить від назви картини Клода Моне «Враження. Схід сонця» («Impression. Soleil levant», 1873).
Художники прагнули передати у своїх творах безпосереднє враження від середовища, що їх оточувало, і передовсім від сучасного міста з його рухливим, імпульсивним, різноманітним життям; від пейзажу з його швидкоплинністю, мінливістю, барвистістю.
Слайд 11

Не пройшли повз імпресіонізм і українські художники, що жваво сприйняли його

Не пройшли повз імпресіонізм і українські художники, що жваво сприйняли його

відкриття, як залучення до європейських тенденцій, до оновлення і збагачення художньої мови. До таких митців належать Іван Труш та Архип Куїнджі.
Слайд 12

Поетика імпресіонізму відбилася у творчості М. Коцюбинського, B. Стефаника, М. Черемшини,

Поетика імпресіонізму відбилася у творчості М. Коцюбинського, B. Стефаника, М. Черемшини,

частково О. Кобилянської, а також Г. Михайличенка, М. Хвильового, Є. Плужника та ін.