- Главная
- Литература
- Презентация на тему "Кавабата Ясунарі" - скачать бесплатно презентации по Литературе_
Содержание
- 2. Кавабата Ясунарі (яп. 川端 康成, 14 червня 1899 — 16 квітня 1972) — японський письменник, лауреат
- 3. Ясунарі Кавабата народився 11 червня 1899 р. в Осаці в освіченій і багатій сім'ї. Його батько,
- 4. В 1931 р. Кавабата одружується з Хідеко й оселяється із дружиною в древній самурайській столиці Японії,
- 5. Традиційна для Кавабати тематика — стосунки між людьми, вічні цінності буття, які розкриваються і в багатьох
- 6. У1968 р. Кавабата здобув Нобелівську премію з літератури «за письменницьку майстерність, яка передає суть японської свідомості».
- 7. В 1970 р., після невдалої спроби організувати повстання на одній з японських військових баз, Місіма робить
- 8. Незмінно звертаючись у своїх творах до давньої японської культури, поетизуючи її, Ясунарі Кавабата стверджував нетлінність прекрасного
- 9. В основу сюжету повісті «Тисяча журавлів» покладений опис чайної церемонії — «тядо», яка є давньою національною
- 10. Робота над змістом повісті Відомий діяч японського мистецтва Окакура Какудзо писав: "Шлях самураїв - це мистецтво
- 11. - "Вічне те, що недосяжне". Як в повісті втілюється ця думка? (Через смерть Ооти). - Чому
- 12. - Чому "вчителька "чайної церемонії" Тікако в повісті не має власної чашки? (Йдучи за символікою твору,
- 13. - Чому душа Кікудзі позбавлена гармонії, нещаслива? (Кікудзі хоче полишити чайну церемонію, ще навіть не опанувавши
- 15. Скачать презентацию
Кавабата Ясунарі (яп. 川端 康成, 14 червня 1899 — 16 квітня
Кавабата Ясунарі (яп. 川端 康成, 14 червня 1899 — 16 квітня
Ясунарі Кавабата народився 11 червня 1899 р. в Осаці в освіченій
Ясунарі Кавабата народився 11 червня 1899 р. в Осаці в освіченій
На початку своєї письменницької діяльності Кавабата захоплюється ідеями західного модернізму і разом з іншими письменниками засновує в японській літературі напрям, що дістав назву неосенсуалізм (нагадує західний інтуїтивізм). Водночас не менш активно Кавабата намагається дотримуватись у своїх творах національної літературної та культурної традиції, ідеї якої у подальшій його творчості стануть домінуючими. Найзначнішим твором Кавабати вважається повість «Снігова країна» (1934-1947), в якій у дусі дзен-буддистської естетики на тлі різних пір року, в чергуванні світу реальності та уявлень, зображені стосунки Токійця середніх років Сімамури та сільської гейші Комако.
В 1931 р. Кавабата одружується з Хідеко й оселяється із дружиною
В 1931 р. Кавабата одружується з Хідеко й оселяється із дружиною
Традиційна для Кавабати тематика — стосунки між людьми, вічні цінності буття,
Традиційна для Кавабати тематика — стосунки між людьми, вічні цінності буття,
У 1960 р. за підтримки держдепартаменту США Кавабата здійснює турне по декількох американських університетах (в число яких входив і Колумбійський університет), де проводить семінари з японської літератури.
У своїх лекціях він вказував на безперервність розвитку японської літератури з XI до XIX ст., а також на суттєві зміни, що відбулися наприкінці минулого сторіччя, коли японські письменники зазнали сильного впливу своїх західних колег.
Наприкінці 60-х pp. Кавабата пориває з політичним нейтралітетом і разом з Місимою (письменником, кіноактором і політичним діячем правої орієнтації) і двома іншими письменниками підписує петицію проти «культурної революції» в комуністичному Китаї.
У1968 р. Кавабата здобув Нобелівську премію з літератури «за письменницьку майстерність,
У1968 р. Кавабата здобув Нобелівську премію з літератури «за письменницьку майстерність,
Окрім Нобелівської премії, Кавабата здобув також премію «За розвиток літератури» (1937), Літературну премію Академії мистецтв (1952). У 1954 р. він був прийнятий в Японську академію мистецтв, а в 1959 р. нагороджений Франкфуртської медаллю імені Гете. Крім того, в 1960 р. письменник отримав французький орден Мистецтва і літератури, премію Франції «За кращу іноземну книгу» і орден Культури від японського уряду в 1961 р.
В 1970 р., після невдалої спроби організувати повстання на одній з
По іронії долі, у своїй Нобелівській лекції Кавабата говорив: "Яка б не була ступінь відчуженості людини від світу, самогубство не може бути формою протесту. Якою б ідеальним не була людина, якщо вона робить самогубство, їй далеко до святості".
У романах Кавабати, які відрізняються другим планом і недомовленістю, переплітаються модерністські прийоми й елементи традиційної японської культури. У статті, надрукованій в "Нью-Йорк Таймсі", Такасі Ока відзначає, що у творчості Кавабати "західний вплив перетворився в щось чисто японське, і проте книги Кавабати залишаються в руслі світової літератури".
Незмінно звертаючись у своїх творах до давньої японської культури, поетизуючи її,
Незмінно звертаючись у своїх творах до давньої японської культури, поетизуючи її,
В основу сюжету повісті «Тисяча журавлів» покладений опис чайної церемонії —
В основу сюжету повісті «Тисяча журавлів» покладений опис чайної церемонії —
Робота над змістом повісті
Відомий діяч японського мистецтва Окакура Какудзо писав: "Шлях
Робота над змістом повісті
Відомий діяч японського мистецтва Окакура Какудзо писав: "Шлях
- В чому ж суть цього обряду?
(Не у фізіологічному задоволенні, а в тяжінні до катаренсу - очищення душі, до звільнення її від вульгаризації. Учасники дійства ніби звільняються від буденних клопотів і турбот, поринають у атмосферу високої духовності. "Шлях чаю" ("тядо") японці здавна звуть "дорогою життя", шляхом чистоти і досягнення єдності, гармонії зі світом людей і природи).
- Навіщо обряд чайної церемонії введений неодноразово в повість? Яку роль він виконує?
(Він є і тлом, на якому розвиваються події, і саме з його допомогою розкривається ідейний зміст повісті).
- Який ідейний зміст повісті?
(Тривога за майбутнє національної культури, за основу духовності нації).
- Який сюжет повісті?
- В образах Ооти та Юкіко автор втілив два типи ідеалу краси. Які саме?
(Земну, чуттєву втілює Оота; ірреальну, витончену - Юкіко).
- "Вічне те, що недосяжне". Як в повісті втілюється ця думка?
(Через
- "Вічне те, що недосяжне". Як в повісті втілюється ця думка?
(Через
- Чому повість саме так називається і що символізують журавлі?
(Втілення надії, благополуччя, символ щастя. Зображення журавлів - давній оберіг, котрий обіцяє своєму власнику благополуччя та спокій: на фуросікі (рожева хустка) Юкіко зображені журавлі).
- Що символізує собою чайна чашка?
(Стає мірилом одвічних моральних цінностей, а ставлення до чайного обряду допомагає зрозуміти характери людей та потаємні важелі їхніх вчинків).
- Зіставте описи чайних чашок з долями їхніх власників. Як через ставлення до чашок розкривається внутрішній світ героїв?
- Чому "вчителька "чайної церемонії" Тікако в повісті не має власної
- Чому "вчителька "чайної церемонії" Тікако в повісті не має власної
(Йдучи за символікою твору, це означає, що у неї немає ні власного минулого, ні власної душі. Все, що її супроводжує, чуже: будиночки, чашки...).
- Що приваблює Кікудзі у Фуніко, а що в Юкіко?
(Обох дівчат юнак бачить крізь призму "заплутаного, невиразного минулого". Юкіко - на тлі минулого Ооти й Тікако як противагу їхній "старості" й "падінню", а Фуніко - на тлі взаємин свого батька з її матір'ю, як мимовільного свідка й рідну близьку душу. Кікудзі тягнеться до Фуніко. Саме ця земна і зрозуміла йому дівчина, а не цнотлива недосяжна красуня з журавлями, певно, могла б ощасливити його дім. Та Фуніко не може нести тягар минулого. Своєю смертю вона звільняє від нього Кікудзі, відкриває йому шлях до піднесеного ідеалу - Юкіко. Але минуле невідворотне, як нав'язлива "допомога" Тікако. Юнак так і не зазнає щастя з омріяною дівчиною з журавлями).
- Чому душа Кікудзі позбавлена гармонії, нещаслива?
(Кікудзі хоче полишити чайну церемонію,
- Чому душа Кікудзі позбавлена гармонії, нещаслива?
(Кікудзі хоче полишити чайну церемонію,
Висновок
Повість "Тисяча журавлів" - твір про прекрасне, що надає сенс життю, одухотворює його, котре живе в кожній людині, і про людину, яка створює цю красу.