Рафаель Санті

Содержание

Слайд 2

Рафае́ль Са́нті — італійський живописець, графік, скульптор і архітектор епохи Відродження.

Рафае́ль Са́нті — італійський живописець, графік, скульптор і архітектор епохи Відродження.

Втілив у своїх творах гуманістичні ідеали високого Відродження.
Слайд 3

Рафаель народився у містечку Урбіно в області Марке, що належав тоді

Рафаель народився у містечку Урбіно в області Марке, що належав тоді

герцогам Монтефельтро.
Був сином Джованні Санті — придворного художника урбінського герцога. До того ж батько займався поезією. Збережені картини батька мають невелику мистецьку вартість. Але перші навички Рафаель отримав у майстерні батька, що прищепив сину зацікавленість у мистецтві. Коли батько помер, Рафаелю виповнилося одинадцять років. Відтепер на виховання підлітка і зростання його майстерності матимуть вплив сторонні митці.
Слайд 4

Опікуни Санті відправляють його до П’єтро Ваннуччі на навчання в Перуджу,

Опікуни Санті відправляють його до П’єтро Ваннуччі на навчання в Перуджу,

де він навчався аж до 1504 року. Завдяки своїй чарівності і дружелюбності, юнак легко сходився з людьми і обзавівся великою кількістю друзів. Незабаром його творчість практично нічим не відрізнялася від картин вчителя Ваннуччі.

Слідом за своїм наставником він в 1504 році переїздить до Флоренції. Тут у нього починає вироблятися власний стиль писання картин, Рафаель вкладає в них всю тугу по матері, створивши багато Мадонн.

м.Перуджа

Слайд 5

Папа римський Юлій II, перебуваючи під враженням робіт Санті, в 1508

Папа римський Юлій II, перебуваючи під враженням робіт Санті, в 1508

році запрошує його в Рим для того, щоб художник розписав старий Ватиканський палац. З 1509 року його займався розписами кімнат палацу, вклавши сюди всі свої знання, вміння і талант. Після смерті Юлія, місце Папи займає Лев X, і він призначає художника головним архітектором будівництва Базиліки Святого Петра. Також в 1514 році він стає хранителем цінностей: в його обов’язки входили перепис і охорона пам’яток Стародавнього Риму.
Слайд 6

Мадонна з немовлям (1498). Один із найперших творів майстра. Цю фреску

Мадонна з немовлям (1498). Один із найперших творів майстра. Цю фреску

Рафаель виконав у 15-річному віці

Портрет Папи Лева Х в оточенні двох кардиналів. 1517. Флоренція

Слайд 7

А от з особистим життям не склалося — він був шанувальником

А от з особистим життям не склалося — він був шанувальником

краси прекрасної статі, і пов’язувати себе узами шлюбу не поспішав. Але сталося диво! Художник познайомився донькою булочника, 19-річною Маргаритою Луті. Її батько за 50 золотих дозволив дочці позувати Рафаелю для картини «Амур і Психея», а ще за 3 000 золотих дозволив йому забрати Маргариту з собою. Цілих 6 років закохані жили разом. Дівчина не переставала надихати генія на нові шедеври: він створив цілий цикл Мадонн на її честь.
Слайд 8

Рафаель прожив коротке життя, але залишив величезну кількість шедеврів. Він помер

Рафаель прожив коротке життя, але залишив величезну кількість шедеврів. Він помер

6 квітня 1520 року у Римі (несподівано захворів і кілька останніх тижнів життя промучився від гарячки) та похований у римському Пантеоні. Могилу Рафаеля прикрашає статуя Мадонни, виготовлена із мармуру, яку виконав учень митця — скульптор Лоренцо Лоренцетто.
Епітафія на надгробку написана латиною. Її можна перекласти так: «Тут покоїться той Рафаель, при житті якого велика природа боялась залишитись переможеною, а після його смерті вона боялася вмерти».
Слайд 9

Три ранні шедеври У 1504 році художник приїхав до Флоренції —

Три ранні шедеври

У 1504 році художник приїхав до Флоренції —

центру тогочасного Відродження у мистецтві Італії. З містом пов'язана творчість Арнольфо ді Камбіо, Філліппо Брунеллескі, Мазаччо, Доменіко Гірляндайо, да Вінчі, Мікеланджело, та інших велетнів італійської культури.
До цього періоду належать три маленькі шедеври молодого художника:
«Мадонна Конестабіле»
«Сон лицаря» (Лицар на перетині шляхів)
«Заручини Діви Марії».

«Сон лицаря» (Лицар на перетині шляхів), Національна галерея (Лондон)

Слайд 10

Мадонна Конестабіле. 1504. Ермітаж. Санкт-Петербург Заручини Діви Марії. 1504. Пінакотека Брера. Мілан

Мадонна Конестабіле. 1504. Ермітаж. Санкт-Петербург

Заручини Діви Марії. 1504. Пінакотека Брера. Мілан

Слайд 11

Рафаель і архітектура Збудоване крило Вілли Мадама з боку саду. Вілла

Рафаель і архітектура

Збудоване крило Вілли Мадама з боку саду.

Вілла Мадама,

декор склепіння лоджиї.

Фасад палацу камергера Бранконіо дель Аквіла, проект Рафаеля

Слайд 12

«Сікстинська Мадо́нна» — картина Рафаеля. Знаходиться в Галереї старих майстрів у

«Сікстинська Мадо́нна» — картина Рафаеля. Знаходиться в Галереї старих майстрів у

Дрездені, придбана у 1754 році з П'яченци Августом III Фрідріхом за близько 20 000 цехінів (70 кг золота). Розмір: 265×196 см. Є одним з найвідоміших творів італійського Ренесансу. Виконана ця картина близько 1512—1514 років на замовлення церкви святого Сікста у П'яченці, звідси і її назва.
Під час Другої світової війни гітлерівське керівництво заховало картину разом з іншими цінними творами в сховищах. В травні 1945-го радянські війська знайшли «Мадонну» у штольні неподалік від Дрездена. Після війни картина знаходилась на реставрації в Москві і в 1955 році була повернута разом з іншими картинами у Дрезден. Цей дивний образ добре знали і в минулому.