Культура бароко

Содержание

Слайд 2

Культура бароко позначена тяжінням до: Прагнення вразити читача пишним оздобленням твору;

Культура бароко позначена тяжінням до:
Прагнення вразити читача пишним оздобленням твору;
Відтворенням постійного

руху, пишності, вихору часу;
Алегоризм;
Різкий контраст;
Тенденції життєствердного сприйняття дійсності;
Вираження просвітницької тематики;
Слайд 3

Засновником бароко в Італії вважають Мікеланджело Буонаротті (1475—1564). Саме він підсилив

Засновником бароко в Італії вважають Мікеланджело Буонаротті (1475—1564). Саме він підсилив архітектуру велетенським орденом,

широко використовував карнизи, подвоєння пілястр та колон, тісняву архітектурних елементів та надлюдський розмір. Скульптурні та архітектурні твори генія й досі справляють враження скорботи, напруги, нервовості, хоча зберігають чітку побудову, симетрію і потойбічну, майже неможливу красу.
Слайд 4

Капела Медичі «П'єт́а» Гробни́ця па́пи Ю́лія ІІ

Капела Медичі 

«П'єт́а»

Гробни́ця па́пи Ю́лія ІІ

Слайд 5

Характерною є пишнота, парадність, яскравість кольорів, контрастність, екстравагантність орнаменту, асиметрія конструкцій.

Характерною є пишнота, парадність, яскравість кольорів, контрастність, екстравагантність орнаменту, асиметрія конструкцій. В бароковій

архітектурі  панують сильні контрасти об'ємів, перебільшена пластика фасадів, ефекти світлотіні та кольору.
Слайд 6

Живопис і скульптура відзначаються декоративно-театральними композиціями, тонкою розробкою колориту і ефектів

Живопис і скульптура відзначаються декоративно-театральними композиціями, тонкою розробкою колориту і ефектів освітлення, ускладненою пластикою,

парадністю. У музиці — поява опери, розвиток вільного поліфонічного стилю (зокрема у творчості Йоганна Себастьяна Баха).
Слайд 7

Українське бароко 17 ст. називають «козацьким», тому що саме козацтво було

Українське бароко 17 ст. називають «козацьким», тому що саме козацтво було

носієм нового художнього смаку. Будучи насамперед величезною військовою і значною суспільно-політичною силою, воно виявилось також здатним утворити власне творче середовище й виступати на кону духовного життя народу ще й як творець самобутніх художніх цінностей.
Українське козацьке бароко розвивалось під впливом норм естетики, з одного боку — європейського бароко, з другого — народної. Разом з тим воно є ланкою в розвитку загальноєвропейської культури, становлячи одну з національних шкіл цього великого художнього стилю.