Основні поняття комп'ютерної графіки

Содержание

Слайд 2

КОМП’ЮТЕРНА ГРАФІКА Тема 1. Основи комп’ютерної графіки (6) Тема 2. Растрова

КОМП’ЮТЕРНА ГРАФІКА

Тема 1. Основи комп’ютерної графіки (6)
Тема 2. Растрова графіка (12)
Тема

3. Векторна графіка (12)
Тема 4.Технічні засоби комп’ютерної графіки (2)
Диференційований залік (4)
Слайд 3

Березовський В. С. та інш. Основи комп’ютерної графіки. Київ. Видавнича група

Березовський В. С. та інш. Основи комп’ютерної графіки. Київ. Видавнича група

ВНV. 2011.- 400 с.
Горобець С. М. Основи комп’ютерної графіки. Київ. Центр навчальної літератури. 2006. – 232 с.
Стухляк П.Д. Комп’ютерна графіка: навчальний посібник / П.Д. Стухляк, М.А. Долгов, А.В. Букетов. – Херсон: Айлант, 2011. – 324 с.
Симонович С.В. и др. Информатика: Базовый курс - СПб.:Питер, 2003. - 640 с.:ил.

? ЛІТЕРАТУРА:

Слайд 4

Тема 1. Основи комп’ютерної графіки Заняття 1. Основні поняття комп'ютерної графіки

Тема 1. Основи комп’ютерної графіки Заняття 1. Основні поняття комп'ютерної графіки

1. Основні

поняття.
2. Види комп’ютерної графіки, основні графічні формати.

НАВЧАЛЬНІ ПИТАННЯ:

Слайд 5

Комп’ютерна графіка (КГ також машинна графіка) — галузь діяльності, в якій

Комп’ютерна графіка
(КГ також машинна графіка) — галузь діяльності, в якій

комп’ютери використовуються як для синтезу зображень, так і для обробки візуальної інформації, отриманої з реального світу.
Також комп’ютерною графікою називають і результат цієї діяльності.

Комп'ютерна графіка —
це створення і обробка зображень за допомогою комп'ютера

Слайд 6

Історія КГ перші ЕОМ не мали засобів для роботи з КГ,

Історія КГ

перші ЕОМ не мали засобів для роботи з КГ, однак

програмуючи пам’ять на основі матриці ламп можна було отримувати прості зображення
1951 рік, в МТІ для системи ППО ВМС США розроблений перший дисплей
1961 рік, програміст С. Рассел очолив проект по створенню першої комп’ютерної гри з графікою на ЕОМ PDP-1
1962 рік, американський вчений Айвен Сазерленд створив програму КГ, яка малювала прості фігури
1963 рік, Айвен Сазерленд створив програмно-апаратний комплекс Sketchpad в якому був реалізований перший графічний інтерфейс
середина 1960 років – розроблена цифрова ел. машина для креслення
1965 рік, IBM випустила перший комерційний граф. термінал IBM 2250
1968 рік групою під керівництвом Константинова на БЕСМ-4 створена комп’ютерна модель руху кішки (для візуалізації – алфавітно-цифровий принтер).
Слайд 7

Основні галузі застосування КГ графічний інтерфейс користувача цифрова кінематографія, спец. ефекти

Основні галузі застосування КГ

графічний інтерфейс користувача
цифрова кінематографія, спец. ефекти
цифрова фотографія та

обробка фото
візуалізація наукових і ділових даних
медицина (комп’ютерна томографія)
комп’ютерні ігри
системи віртуальної реальності (тренажери)
Слайд 8

ЗАСТОСУВАННЯ КГ в ДПСУ Графічний інтерфейс ПЗ ПТК ІТС ДПСУ Геоінформаційні системи АРМ “ПОРУШНИК”

ЗАСТОСУВАННЯ КГ в ДПСУ

Графічний інтерфейс ПЗ ПТК ІТС ДПСУ
Геоінформаційні системи
АРМ “ПОРУШНИК”

Слайд 9

Питання 2. Види комп’ютерної графіки, основні графічні формати

Питання 2. Види комп’ютерної графіки, основні графічні формати

Слайд 10

за СПОСОБАМИ ПРЕДСТАВЛЕННЯ графічної інформації КГ поділяється: ДВОВИМІРНА (2D) растрова векторна фрактальна ТРИВИМІРНА (3D)

за СПОСОБАМИ ПРЕДСТАВЛЕННЯ графічної інформації КГ поділяється:

ДВОВИМІРНА (2D)
растрова
векторна
фрактальна
ТРИВИМІРНА (3D)

Слайд 11

РАСТРОВА Для представлення зображення двомірний (матриця) масив однакових за розміром крапок

РАСТРОВА

Для представлення зображення двомірний (матриця) масив однакових за розміром крапок –

пікселів.
Кожному пікселю співставляється значення яскравості, кольору, прозорості.
Переваги – можливість зручно представити будь яке зображення
Недоліки – великі витрати пам’яті, втрати при редагуванні
Слайд 12

РАСТРОВЕ ЗОБРАЖЕННЯ структура, яка являє собою прямокутну сітку пікселів або кольорових

РАСТРОВЕ ЗОБРАЖЕННЯ
структура, яка являє собою прямокутну сітку пікселів або кольорових крапок
ХАРАКТЕРИСТИКИ
розмір

полотна, тип передачі кольорів, кількість кольорів

Роздільна здатність – кількість крапок на одиницю довжини
(dots per inch – dpi)

Слайд 13

РАСТРОВІ ФОРМАТИ *.TIF (Tagged Image File Format) Формат призначений для зберігання

РАСТРОВІ ФОРМАТИ

*.TIF (Tagged Image File Format) Формат призначений для зберігання растрових

зображень високої якості
*.BMP (Windows Bitmap) Формат зберігання растрових зображень в ОС Windows
*.JPG (Joint Photographic Experts Group) Зберігання растрових зображень з високим стисненням

Формат графічного файлу – спосіб представлення графічних даних на носії.

Слайд 14

ВЕКТОРНА ГРАФІКА (інша назва — геометричне моделювання) – використання геометричних примітивів,

ВЕКТОРНА ГРАФІКА
(інша назва — геометричне моделювання) –
використання геометричних примітивів,


таких як крапки, лінії, сплайни і багатокутники, для представлення зображень в комп’ютерній графіці.
Слайд 15

Типові векторні об’єкти лінії та ламані лінії. багатокутники. кола та еліпси.

Типові векторні об’єкти

лінії та ламані лінії.
багатокутники.
кола та еліпси.
криві.


текст (в комп’ютерних шрифтах, таких як TrueType, кожна літера створюється з кривих Безье).
Слайд 16

Переваги векторної графіки: Мінімальні витрати пам’яті при представленні нескладних за структурою

Переваги векторної графіки:
Мінімальні витрати пам’яті при представленні нескладних за структурою зображень


Розмір не залежить від величини об’єкта
Можливо безмежно без пікселізації збільшувати елементи кривих.
Параметри об’єктів зберігаються і можуть бути змінені (зручність редагування).
Недоліки векторної графіки:
Не будь який об’єкт зручно представити в векторному форматі.
Витрати пам’яті і часу на відображення зростає при значному збільшенні кількості об’єктів і їх складності.
Слайд 17

ВЕКТОРНІ ФОРМАТИ *.AI *.EPS (Adobe PostScript) Формат призначений для зберігання векторних

ВЕКТОРНІ ФОРМАТИ

*.AI *.EPS (Adobe PostScript) Формат призначений для зберігання векторних в

програмах верстання, графічних пакетах
*.PDF (Portable Document Format) Спрощена і оптимізована версія PostScript
*.WMF (Windows MetaFile) векторні зображення в програмах офісного типу
*.CDR (CorelDraw) векторні зображення в програмі CorelDraw
Слайд 18

ВЕКТОРНА РАСТРОВА конвертація растрування трасування

ВЕКТОРНА

РАСТРОВА

конвертація

растрування

трасування

Слайд 19

ФРАКТАЛЬНА ГРАФІКА Для опису зображення використовуються фрактали – об’єкти окремі елементи

ФРАКТАЛЬНА ГРАФІКА

Для опису зображення використовуються фрактали – об’єкти окремі елементи яких

наслідують властивості батьківських фігур
Дозволяють економно описувати зображення з складною структурою

ФРАКТАЛЬНЕ ДЕРЕВО

Слайд 20

3D - ГРАФІКА Описує об’єкти в тривимірному просторі Результатом звичайно є

3D - ГРАФІКА

Описує об’єкти в тривимірному просторі
Результатом звичайно є “плоске” 2D

зображення (проекція)
Всі об’єкти представляються поверхнями і частинками
Мінімальна поверхня – полігон (звичайно трикутники)
Базові візуальні перетворення:
- поворот
- зсув
- зміна масштабу