За Ф. Броделем, тотальна чи «глобальна історія» – не обов’язково історія
всесвітня, вона може бути і локальною, але це історія з різних точок спостереження, у всіх можливих ракурсах, «стереоскопічна», «об’ємна» історія, яка охоплює всі сторони життя суспільства. Він розробив уявлення про тернарну систему «культура–соціум–економіка», що дало змогу вдало поєднати формаційну та цивілізаційну теорії, структурував історичний час на довготривалий – історія цивілізацій, середньотривалий – в межах соціально-економчної формації, та короткотривалий – час політичної історії, що дало можливість залучати до аналізу як історію подій, так і біографістику.
Він виводив історичний процес із сукупності структур дійсності (під структурами Бродель зрозумів географію, клімат, біосферу, родючість грунтів – те, що тисячоліттями мало змінюється). Для нього структури – це і духовний склад особистості, звичаї, менталітет і т. ін. Саме структури повсякденності дають можливість, на його думку дати конкретно-історичний зріз життя цивілізації.
Погляди вченого