Витоки українскької культури

Содержание

Слайд 2

План 1. Джерела вивчення походження слов’ян 2. Особливості трипільської культури. 3. Духовна культура давніх слов’ян.

План 1. Джерела вивчення походження слов’ян 2. Особливості трипільської культури. 3. Духовна культура давніх слов’ян.

Слайд 3

Концепції походження слов’ян

Концепції походження слов’ян

Слайд 4

Пов'язана з ім'ям літописця Нестора. У "Повісті врем'яних літ" він писав,

Пов'язана з ім'ям літописця Нестора. У "Повісті врем'яних літ" він писав,

що "по довгих же часах сіли слов'яни по Дунаєві, де є нині Угорська земля і Болгарська.
Ця концепція дістала назву дунайської і увійшла в літературу як карпато-дунайська теорія.

Перша концепція

Слайд 5

Пов'язана з іменами польських вчених Ю. Костишевського та М. Рудницького, які

Пов'язана з іменами польських вчених Ю. Костишевського та М. Рудницького, які

пов'язують походження слов'ян з приморсько-підкльошовою і пшеворською культурами, що існували на території Польщі.
Ця концепція дістала назву вісло-одерської теорії.

Друга концепція

Слайд 6

Прихильники третьої концепції намагаються розширити межі території можливого проживання стародавніх слов'ян

Прихильники третьої концепції намагаються розширити межі території можливого проживання стародавніх слов'ян

між Дніпром і Віслою. Матеріали археологічних розкопок підтверджують належність ряду культур цього регіону до слов'янського типу. Але ця подібність не виходить за межі першого тисячоліття н. є.

Третя концепція

Слайд 7

Згідно з цією на рубежі III—II тис. до н. є. з

Згідно з цією на рубежі III—II тис. до н. є. з

виділилася германо-балто-слов'янська група, яка обіймала територію в межиріччі Одри і Дніпра. Ця праслов'янська спільнота, на думку багатьох вчених, представлена тщинецько-комарівською культурою.

Четверта концепція

Слайд 8

Слайд 9

Слайд 10

Слайд 11

Слайд 12

Слайд 13

Слайд 14

Слайд 15

Слайд 16

Слайд 17

Слайд 18

Духовна культура давніх словян

Духовна культура давніх словян

Слайд 19

Слов’яни мали свій пантеон богів. За даними Геродота, особливою пошаною у них користувались сім головних богів.

Слов’яни мали свій пантеон богів. За даними Геродота, особливою пошаною у

них користувались сім головних богів.
Слайд 20

Перше місце посідала Табіті — богиня вогню і стихії. Вона вважалася

Перше місце посідала Табіті — богиня вогню і стихії. Вона вважалася

найбільш священною у всіх стародавніх індоіранських народів.

На другому місці було вшанування подружньої пари Папая і Апі — богів неба і землі, що вважалися прабатьками людей і творців усього земного світу.

Слайд 21

Третє місце в пантеоні слов’янських богів посідали чотири божества, що вважалися покровителями всього земного світу.

Третє місце в пантеоні слов’янських богів посідали чотири божества, що вважалися

покровителями всього земного світу.