Бертольд Брехт “Життя Галілея” 1939р.

Слайд 2

Ойген Бертольд Брехт (10 лютого 1898, Аугсбург — 14 серпня 1956,

Ойген Бертольд Брехт (10 лютого 1898, Аугсбург — 14 серпня 1956,

Берлін
– німецький драматург, режисер. Засновник “епічного театру”. Його творчість була приводом для гострих естетичних дискусій та ідейно - політичної боротьби. Душею творчих пошуків Брехта була установка на активне втручання мистецтва в життя, перебудову психології глядача, мобілізацію його розуму і активності. Сцена для митця- трибуна.
Слайд 3

Член Всесвітньої Ради Миру. Міжнародна Ленінська премія «За зміцнення миру між

Член Всесвітньої Ради Миру. Міжнародна Ленінська премія «За зміцнення миру між

народами», 1954. Деякий час Брехт працював для Голлівуда, однак так і не вписався у тодішню американську кіноіндустрію, що, намагаючись задовольнити потреби масової аудиторії, орієнтувалася насамперед на виробництво сенсаційних бойовиків. В останній період творчості визнання Брехта стрімко зростає: він стає лауреатом національних і міжнародних премій, його обирають членом Академії мистецтв колишньої соціалістичної Німеччини й президентом німецького ПЕН-центру.
Слайд 4

Філософська драма – “Життя Галілея.” Вершиною драматургії Брехта стала драма «Життя

Філософська драма – “Життя Галілея.”

Вершиною драматургії Брехта стала драма «Життя Галілея».

У багатьо сценах показано наукову діяльність Галілея: спостереження за рухом Сонця, відкриття телескопа, створення моделі всесвіту. Герой п'єси, великий учений , наляканий інквізицією, відрікається від свого відкриття. Конфлікт драми міститься в діалозі Галілея і його учня Андреа Сарті. Учень висуває звинувачення вчителеві: «Пропащая країна, в якій немає героїв». На це Галілей стримано відповідає: «Ні! Пропащая та країна, якій потрібні герої».
Слайд 5

Образ Галілео Галілей Галілео Галілей - творча людина, яка силою свого

Образ Галілео Галілей

Галілео Галілей - творча людина, яка силою свого

розуму досягає тих горизонтів, які закриті від звичайних людей. Неоднозначний образ Галілея, створений Брехтом, прославляє велич і могутність людського розуму і одночасно попереджає, що наукова діяльність вимагає від учених особливої мужності, щоб протистояти корисливим володарям, які застосовують надбання вчених не для блага людства, а в своїх цілях. Галілей-Людина морально поступається Галілею-Вченому.
Слайд 6

Брехт зображує життя Галілея як постійну боротьбу. Він бореться із владою,

Брехт зображує життя Галілея як постійну боротьбу. Він бореться із владою,

яка неспроможна оцінити його відкриття, з церквою, яка боїться втратити вплив на людей, із злиденним життям . Метою його боротьби є істина. “Істина – дитя часу, а не авторитету. Наше неуцтво безмежне. Тож зменшимо його хоча б на крихту! До чого вважати себе розумниками, якщо ми можемо нарешті стати менш дурними!” – говорить учений. Своєю працею він доводить, що людина наділена великими можливостями і здатна змінювати світ.
Слайд 7

Образ Андре Андре улюблений учень Галілея, який звинувачує свого вчителя у

Образ Андре

Андре улюблений учень Галілея, який звинувачує свого вчителя у зраді.

“Я не можу на нього дивитися. Хай він іде… Урятував свою дорогоцінну шкуру?!”

Колоритним є образ судді Аздака, який уособлює здоровий народний розум і справедливість.

Слайд 8

Будинок у якому народився письменник.

Будинок у якому народився письменник.

Слайд 9

Брехт з Оленою Вайгель

Брехт з Оленою Вайгель