«Срібна доба» ХІХ-ХХ ст.

Слайд 2

Російська лірика Вирішальну роль у її розквіті відігравали нереалістичні тенденції. символізм акмеїзм футуризм

Російська лірика

Вирішальну роль у її розквіті відігравали нереалістичні тенденції.

символізм

акмеїзм

футуризм

Слайд 3

Символізм сприймання речей матеріального світу як «знаків» вічних ідей розкриття прихованої

Символізм

сприймання речей матеріального світу як «знаків» вічних ідей

розкриття прихованої багатозначної сутності

речей

 аналогії між різноманітними явищами предметно-чуттевого й духовного світів

 «У символах, - писав російський символіст В. Іванов, - була знайдена всесвітня правда.

Слайд 4

У Росії символістський напрям почав формуватися у 90-і роки XIX ст.

У Росії символістський напрям почав формуватися у 90-і роки XIX ст.

Тенденції

Перша,

містична, була теоретично обґрунтована у знаменитій доповіді Д. Мережковського «Про причини занепаду та про нові течії у сучасній російській літературі». На розвиток цієї гілки російського символізму неабиякий вплив справили релігійно-філософські ідеї В. Соловйова.

Друга тенденція була представлена передусім творчістю B. Брюсова, що розглядав символізм як сучасний засіб самовираження мистецького «я», а відтак наголошував на індивідуалізмі та естетизмі

Слайд 5

Етапи російського символізму Перший, що припав на 90-і роки XIX ст.,

Етапи російського символізму

 Перший, що припав на 90-і роки XIX ст., був

пов'язаний з іменами В. Брюсова, К. Бальмонта, Ф. Сологуба, Д. Мережковського, 3. Гіппіус та ін.

На початку XX ст. у літературу прийшло нове покоління символістів. Найяскравішими його представниками були Андрій Бєлий (Б. Бугайов), О. Блок, C. Соловйов та ін.

В. Брюсов

О. Блок

Слайд 6

Акмеїзм модерністська течія в російській поезії 10-20-х років XX ст. Лідерами

Акмеїзм

модерністська течія в російській поезії 10-20-х років XX ст. Лідерами акмеїзму

були М. Гумільов та С. Городецький; з цією течією деякий час була пов'язана творчість А. Ахматової, О. Мандельш-тама, Г. Нарбута, М. Зенкевича, М. Кузміна, Б. Садовського та ін.

 запереченні засадничих принципів символістської естетики

пріоритет графічно чіткої образності та поетичного слова у його прямому й точному значенні