Риси естетизму втіленні у романі Оскара Уайльда Портрет Доріанна Грея

Содержание

Слайд 2

Об’єкт дослідження –є роман Оскара Уайльда « Портрет Доріана Грея »

Об’єкт дослідження –є роман Оскара Уайльда « Портрет Доріана Грея »
Предмет

дослідження роботи – естетичні риси у романі Оскара Уайльда
Мета роботи: дослідити які риси естетизму використанні у романі Оскара Уайльда « Портрет Доріана Грея»
Слайд 3

Для досягнення цієї мети були поставлені такі завдання: вивчити та аналізувати

Для досягнення цієї мети були поставлені такі завдання:
вивчити та аналізувати науково-просвітницьку

та психологічну літературу за даною темою;
з’ясувати основні ознаки теорії естетизму;
простежити використання естетизму у творчості Оскара Уайльда;
з’ясувати значення словосполучення «Апостол Естетизму»;
Дослідити хто є прототипом Доріана Грея;
Простежити елементи нарциссизму у відображенні характеру головного героя;
Слайд 4

Під час виконання завдань, використовувався теоретичний метод дослідження: вивчення, аналіз наукової

Під час виконання завдань, використовувався
теоретичний метод дослідження: вивчення, аналіз наукової

літератури;
практичний:
дослідження та можливість зрозуміти специфіку творчості Оскара Уайльда та його літературного доробку.
Наукова новизна. Систематизовано інформацію про естетизм . Виявлено та обґрунтовано психологічну специфіку вікових особливостей краси.
Слайд 5

Практичне значення. Основні результати роботи можуть бути використані науковцями в подальших

Практичне значення.
Основні результати роботи можуть бути використані науковцями в

подальших дослідженнях цієї теми, викладачами, психологами в навчально-виховному процесі для проведення занять, бесід, тренінгів зі студентами, що впливає на пошук сенсу життя, сприяють адекватності самооцінки, самопізнанню,самореалізації, самовдосконаленню, активізації процесу самотворення, особистості.
Слайд 6

Естетизм - (з грецької «почуттєвий, здатний відчувати») — підхід до творчої

Естетизм - (з грецької «почуттєвий, здатний відчувати») — підхід до творчої діяльності,

зокрема мистецтва, як до предмета витонченої насолоди.
Естетизм у літературі — тенденція в англійській літературі, яка сформувалася наприкінці 19 століття під впливом ідей Джона Рескіна та Волтера Пейтера.
Слайд 7

Найяскравішим представником естетизму став Оскар Уайльд, який вважав, що мистецтво живе

Найяскравішим представником естетизму став Оскар Уайльд, який вважав, що мистецтво живе

своїм життям незалежно від дійсності і тому перебуває в опозиції до свого часу, що життя наслідує мистецтво, а не навпаки, що «немає книжок моральних або аморальних, є книжки добре написані або погано написані»
Слайд 8

Естетизм у творчості Оскара Уайльда "До мистецтва я ставився, як до

Естетизм у творчості Оскара Уайльда
"До мистецтва я ставився, як до

найвищої діяльності; життя я вважав одним із проявів творчості ".
Оскара Уайльда по праву вважають першим естетом Європи і "апостолом Краси". Ідеї ​​поглядів О. Уайльда випробували впливу різних західноєвропейських літераторів.
Слайд 9

Специфіка естетизму у романі «Портрет Доріана Грея» Мотивування власної естетичної програми

Специфіка естетизму у романі «Портрет Доріана Грея»

Мотивування власної естетичної програми
Цей

роман є гімном естетизму. Тут яскраво виражені основні напрямки теорії естетизму О. Уайльда.
Двадцять п'ять висловів передмови визначають естетичні погляди письменника. «Ті, хто в прекрасному знаходять дурне, -. Люди зіпсовані ... Ті, хто здатні побачити в прекрасному його високий сенс, - люди культурні. Вони не безнадійні ».
Слайд 10

Портрет Доріана Грея єдиний роман Оскара Уайльда, найвідоміший та найпопулярніший його

Портрет Доріана Грея

єдиний роман Оскара Уайльда, найвідоміший та найпопулярніший його твір.

Вперше виданий 20 червня 1890 року. Друга редакція, у якій автор дещо доповнив та змінив твір, дописав нові розділи, вийшла у квітні 1891 року.
Слайд 11

«Апостол естетизму» Світогляд і художні погляди Оскара Уайльда Провідним принципом світогляду

«Апостол естетизму» Світогляд і художні погляди Оскара Уайльда
Провідним принципом світогляду

й Художньої творчості Оскара Уайльда був естетизм.
Слайд 12

У трактаті « Занепад брехні» Уайльд формулює основні принципи естетизму: велич

У трактаті « Занепад брехні» Уайльд формулює основні принципи естетизму:

велич

і вічність мистецтва;
самодостатність мистецтва;
мистецтво вище за істину й мораль;
замилування прекрасним;
естетична увага до почуттів, вражень людини;
зображення краси в усіх ЇЇ проявах;
проголошення насолоди як вищого сенсу існування (гедонізм).
Слайд 13

Прототип Доріана Грея у реальному житті Дослідники роману вважають , що

Прототип Доріана Грея у реальному житті

Дослідники роману вважають , що

прототипом Доріана Грея є коханий Оскара Уайльда , Джон Генрі Грей
Слайд 14

Елементи нарциссизму у відображенні характеру головного героя Поняття "нарциссизм" було введене

Елементи нарциссизму у відображенні характеру головного героя

Поняття "нарциссизм" було введене

в наукову літературу англійським вченим Х. Еллісом(1898)
Втілення нарциссизму - краси є однією з провідних тем у романі Оскара Уальда «Портрет Доріана Грея». Самозакоханий молодий красень Доріан Грей ладен закласти душу дияволу, аби не старіти і залишатися вродливим.
Слайд 15

Висновки: Вивчивши творчість Оскара Уайльда, детально розібрав естетичний принцип у творчості

Висновки:
Вивчивши творчість Оскара Уайльда, детально розібрав естетичний принцип у творчості автора,

зокрема на прикладі роману "Портрет Доріана Грея", таким чином, можна підвести підсумок наукового дослідження. О. Уайльд ввів в літературу XIX століття новий тип героя. Мистецтво О. Уайльда, як і мистецтво прерафаелітів, весь час повинно було знаходитися в постійному пошуку правди, мрії та ідеалу прекрасного.
Слайд 16

Естетичні погляди Оскара Уайльда носили двоякий характер. Роман "Портрет Доріана Грея",

Естетичні погляди Оскара Уайльда носили двоякий характер. Роман "Портрет Доріана Грея",

крім затвердження основних естетичних принципів, висловлюючи філософські погляди автора про справжньому мистецтві, в більшому рахунку був направлений на викриття естетизму, передбачивши його кризу. Будь-яке мистецтво, яке ставить своєю метою граничну ступінь естетизації, ніколи не буде самоцільним без опори та норми етики, що в свою чергу дозволить йому стати єдиним засобом здобуття індивідуальності.