Музична грамота. Звук. Ноти

Содержание

Слайд 2

Музичний звук – це струни мембрани, що створює звукові хвилі на

Музичний звук – це струни мембрани, що створює звукові хвилі на

органи слуху і через слуховий нерв і передається в голову, в мозок що створює відчуття звуку. Звукі поділяються:

Музичні

Шумові

Слайд 3

Якосьтями музичного звуку – називають властивості йому фізичні особливості а саме:

Якосьтями музичного звуку – називають властивості йому фізичні особливості а саме:
1.Чистота

коливань і їх тривалісь 2.Амплітуда 3.Склад (що саме коливається)
Слайд 4

До властивостей звуку належать: Висота – звуку залежить від частоти звукових

До властивостей звуку належать:

Висота – звуку залежить від частоти звукових коливань.
Тривалість

– звуку залежить від часового періоду коливального руху
Гучність – від сили коливального руху що виражається в амплітуді (розмах) коливань.
Тембр – забарвлення звуку залежить від джерела звуків.
Слайд 5

Звукоряд – ряд звуків, які розташованні в східному порядку або несхідному.

Звукоряд – ряд звуків, які розташованні в східному порядку або несхідному.

Звуки

музичної системи називають ступень.
Основних музичних ступенів є 7:
до , ре , мі , фа , соль , ля , сі .
Існує дві системи назви звуків складова і літерна.
Слайд 6

ДО — C РЕ — D МІ — E ФА —

ДО — C РЕ — D МІ — E ФА — F СОЛЬ — G ЛЯ — A СІ — H

. Літерна

Слайд 7

Складова ДО-Dominus-Господь РЕ-Rerum-Матерія МІ-Miracubum-Чудо ФА-Familias planetarium-Сім’я планет СОЛЬ-Solis-Сонце ЛЯ-Lactearia-Молочний шлях СІ- Sidena-Небеса

Складова

ДО-Dominus-Господь
РЕ-Rerum-Матерія
МІ-Miracubum-Чудо
ФА-Familias planetarium-Сім’я планет
СОЛЬ-Solis-Сонце
ЛЯ-Lactearia-Молочний шлях
СІ- Sidena-Небеса

Слайд 8

Нотний стан Нотний стан рахують знизу догори. Ноти розміщують як по лініях і між лініями.

Нотний стан

Нотний стан рахують знизу догори.
Ноти розміщують як по лініях

і між лініями.
Слайд 9

Крім основних ліній використовуються ще 9 додаткових ліній.

Крім основних ліній використовуються ще 9 додаткових ліній.

Слайд 10

Тривалість – це довжина звучання ноти. Тривалість звука вимірюється шляхом рівномірного

Тривалість – це довжина звучання ноти. 

Тривалість звука вимірюється шляхом рівномірного відрахування.

За основу взято найдовшу в сучасній музиці тривалість – цілу, та шляхом поділу її та кожної наступної на два, утворюють інші тривалості – коротші.
Слайд 11

Ціла тривалість – виглядає як незамальована основа. Рахується – ( 1-і-2-і-3-і-4-і )

Ціла тривалість – виглядає як незамальована основа. Рахується – ( 1-і-2-і-3-і-4-і )

Слайд 12

Половинка - виглядає як незамальована основа зі штилем. Рахується – ( 1-і-2-і )

Половинка - виглядає як незамальована основа зі штилем. Рахується – ( 1-і-2-і )

Слайд 13

Четверть - виглядає як замальована основа зі штилем. Рахується – ( 1-і )

Четверть - виглядає як замальована основа зі штилем. Рахується – ( 1-і )

Слайд 14

Восьма - виглядає як замальована основа зі штилем та хвостиком, існує

Восьма - виглядає як замальована основа зі штилем та хвостиком, існує ще

інший запис декількох восьмих підряд – об’єднаних ребром. Рахується – ( раз, або і )
Слайд 15

Шістнадцята - виглядає як замальована основа зі штилем та двома хвостиками.

Шістнадцята - виглядає як замальована основа зі штилем та двома хвостиками. Інший

запис декількох шістнадцятих підряд – об’єднаних двома ребрами. Рахується – ( та )
Слайд 16

ключі

ключі

Слайд 17

Скрипковий ключ — найрозповсюдженіший з усіх ключів. Він розташовує «соль» першої

Скрипковий ключ — найрозповсюдженіший з усіх ключів. Він розташовує «соль» першої октави

на другій знизу лінійці нотного стану. У скрипковому ключі пишуться ноти для скрипки (звідси назва), більшості дерев'яних духових музичних інструментів, частини мідних духових, ударних з визначеною висотою звука та, в більшості випадків, партія правої руки фортепіано. Також у скрипковому ключі записуються жіночі вокальні партії та тенорові; останні виконуються октавою нижче написаного.
Слайд 18

Басовий ключ — другий за розповсюдженістю ключ після скрипкового. Розташовує «фа»

Басовий ключ — другий за розповсюдженістю ключ після скрипкового. Розташовує «фа» малої

октави на другу зверху лінійку нотного стану. Цим ключем користуються інструменти з низьким звучанням: фагот, більшою частиною віолончель, партія лівої руки фортепіано тощо.
Слайд 19

Павзи.

Павзи.

Слайд 20

Ціла пауза - виглядає, як прямокутник, що висить на лінійці. Рахується – ( 1-і-2-і-3-і-4-і )

Ціла пауза - виглядає, як прямокутник, що висить на лінійці. Рахується – ( 1-і-2-і-3-і-4-і )

Слайд 21

Половинка пауза - подібна до цілої, але прямокутник лежить на лінійці. Рахується – ( 1-і-2-і )

Половинка пауза - подібна до цілої, але прямокутник лежить на лінійці. Рахується –

( 1-і-2-і )
Слайд 22

Четверть пауза - виглядає як зигзаг. Рахується – ( 1-і )

Четверть пауза - виглядає як зигзаг. Рахується – ( 1-і )

Слайд 23

Восьма пауза - подібна на гачок. Рахується – ( раз, або і )

Восьма пауза - подібна на гачок. Рахується – ( раз, або і )

Слайд 24

Шістнадцята пауза - виглядає, як два гачки. Рахується – ( та )

Шістнадцята пауза - виглядає, як два гачки. Рахується – ( та )

Слайд 25

Слайд 26

Ритм, метр,такт,інтервал.

  Ритм, метр,такт,інтервал.

Слайд 27

Ритмом у музиці зветься впорядковане чергування довгих та коротких, акцентованих та

Ритмом у музиці зветься впорядковане чергування довгих та коротких, акцентованих та неакцентованих

звуків, організованих за допомогою метра.
Слайд 28

Метр - це рівномірна пульсація у часі.

Метр - це рівномірна пульсація у часі.

Слайд 29

Тактова риска - вертикальна паличка,яка ставиться попереду сильної долі. На початку

Тактова риска - вертикальна паличка,яка ставиться попереду сильної долі. На початку

нотного стану пишемо тактову риску. В кінці музичної побудови ставимо дві тактові риски.
Слайд 30

Розмір – це графічне зображення метра за допомогою дробуде верхня цифра

Розмір – це графічне зображення метра за допомогою дробуде верхня цифра

показує кількість долей у такті.нижня-які ці долі за тривалістю.
Слайд 31

Приклад розміру 2/4 – “дві-четверті” :

Приклад розміру 2/4 – “дві-четверті” :

Слайд 32

Приклад розміру 3/4 – “три-четверті”

Приклад розміру 3/4 – “три-четверті”

Слайд 33

Приклад розміру 4/4 – “чотири-четверті” :

Приклад розміру 4/4 – “чотири-четверті” :

Слайд 34

Приклад розміру 3/8 – “три-восьмі” :

Приклад розміру 3/8 – “три-восьмі” :

Слайд 35

Приклад розміру – 6/8 – “шість-восьмих” :

Приклад розміру – 6/8 – “шість-восьмих” :

Слайд 36

Інтервал - це відстань між двома нотами, взятими по висоті. пріма,

Інтервал - це відстань між двома нотами, взятими по висоті.

 пріма, секунда, терція, кварта,квінта, секста, септіма, октава.
Вони носять назву

від кількості ступенів - тобто нот гами, які вони охоплюють.
Слайд 37

Пріма - повторення одного й того ж звука. Наприклад у хорі

Пріма - повторення одного й того ж звука. Наприклад у хорі в

різних голосах; на гітарі - одна й та сама нота, взята на різних струнах, і т.д. У нотах позначається - ч.1 - тобто “чиста пріма”.
Слайд 38

Секунда - охоплює два ступені. Позначається цифрою 2. Буває мала -

Секунда - охоплює два ступені. Позначається цифрою 2. Буває мала - м.2, та

велика - в.2. Мала секунда має пів тона, велика – тон.
Слайд 39

Терція - охоплює три ступені. Позначається цифрою 3. Буває мала -

Терція - охоплює три ступені. Позначається цифрою 3. Буває мала - м.3, та

велика - в.3. Мала має півтора тона, велика – два тони.
Слайд 40

Кварта - охоплює чотири ступені. Позначається цифрою 4. Буває чиста кварта

Кварта - охоплює чотири ступені. Позначається цифрою 4. Буває чиста кварта - ч.4,

та збільшена кварта - зб.4. Чиста кварта містить два з половиною тони, збільшена – три тони.
Слайд 41

Квінта - охоплює пять ступенів. Позначається цифрою 5. Буває зменшена -

Квінта - охоплює пять ступенів. Позначається цифрою 5. Буває зменшена - зм.5, та

чиста - ч.5. Зменшена квінта має три тони, чиста – три з половиною.
Слайд 42

Секста - охоплює шість ступенів. Позначається цифрою 6. Буває мала -

Секста - охоплює шість ступенів. Позначається цифрою 6. Буває мала - м.6, та

велика - в.6. Мала має чотири тони, велика – чотири з половиною
Слайд 43

Септіма - охоплює сім ступенів. Позначається цифрою 7. Буває мала септіма

Септіма - охоплює сім ступенів. Позначається цифрою 7. Буває мала септіма - м.7,

та велика септіма - в.7. Мала має пять тонів, велика – пять з половиною.
Слайд 44

Октава - охоплює вісім ступенів. Позначається цифрою 8. Буває чиста октава - ч.8. Має шість тонів.

Октава - охоплює вісім ступенів. Позначається цифрою 8. Буває чиста октава - ч.8.

 Має шість тонів.