Құқық әлеуметтануының пайда болуының тарихи және ғылыми алғышарттары

Содержание

Слайд 2

Құқық әлеуметтануының негізін қалаушылар: Италия криминалисі және саяси қайраткер Э. Дюркгейм М. Вебер

Құқық әлеуметтануының негізін қалаушылар:
Италия криминалисі және саяси қайраткер

Э. Дюркгейм
М. Вебер


Слайд 3

Э Ферри: «Қылмыстық әлеуметтану- әлеуметтанудың саласы ал қылмыстық құқық қылмыстық әлеуметтанудың


Э Ферри: «Қылмыстық әлеуметтану- әлеуметтанудың саласы ал қылмыстық құқық қылмыстық

әлеуметтанудың бөлімі».

Э.Ферри бойынша қылмыс үш фактормен сипатталады және анықталады:
антропологиялық,
физикалық (физикалық орта),
әлеуметтік.
Соңғысына: «қоюлық» (тұрғындардың тығыздығы),қоғамдық пікір, нравы және дін, маскүнемдік,өнеркәсіп жағдайы, экономикалық және саяси құрылыс, әкімшілік органдарының құрылысы, әділет, жалпы заң шығару үрдісі, азаматтық және қылмыстық.
Белгілі бір қылмыстар саны белгілі бір қоғамдық ортада және белгілі бір физикалық индивидуалдық жағдайларда жасалады».

Слайд 4

Оның пікірінше: «қылмыс қоғамның ажырамас серігі.оны толық жою мүмкін емес, бірақ


Оның пікірінше: «қылмыс қоғамның ажырамас серігі.оны толық жою мүмкін

емес, бірақ оның таралуын біршама тежеуге болады. Өмір күрес және де бұл күрес адал және экономикалық қызмет негізінде де, және қылмыстық жолмен жұруі мүмкін». Қылмыстың өсуі заңдылық екенін дәлелдеуге тырысқан
- Өлім жазасына қарсы. «Жазаның қаталдығы қылмыс көрсеткішін ешқашан да төмендетуге әкелген емес» – дейді.
Слайд 5

Әлеуметтанудың психологиялық бағытының көрнекті өкілі Габриэль Тард. «қоғам-еліктеу», а право –

Әлеуметтанудың психологиялық бағытының көрнекті өкілі Габриэль Тард. «қоғам-еліктеу», а право –

«адамның еліктеуге бейімділігінің бір түрі». Қоғам дамуын ол дарынды адамдардың жаңалық ашуы, ал бұқара сол жаңалықты еліктеу арқылы бекітіп таратады да жаңалық әлеуметтік өмірдің қалыпты көрінісіне айналуымен байланыстырады. Г. Тард қылмысты адамдардың әлеуметтік ұйымдасуымен байланысты деп санайды. «Оның пайда болуы тарихи, оны түсіндіру әлеуметтік».
Слайд 6

Күтушілер – театрда көрсетілімді, шешімді, көлікті немесе бір өте жоғары лауазымды

Күтушілер – театрда көрсетілімді, шешімді, көлікті немесе бір өте жоғары лауазымды

адамды;
Назар аударушылар – трибунада тұрған шешеннің жанында, кафедра жанында профессор маңындағы;
манифестшілер (енжар және белсенді топтың арасындағылар) - демонстра­циялар, митингтер, манифестациялар;
әрекет жасаушылар – олардың екі түрін көрсетеді: «жақсы ниеттегі» тобыр (карнавалдар,мерекелер,бұқаралық көңіл көтерулер)
«жек көрушілер» (қоғамға қарсы әрекеттер көрінісімен сипатталады, ашу ыза кернеген, күш көрсетуге, қырып жою, мбүлдіруге ниетті).Соңғысын Г.Тард – «әділдік үшін» қылмыс жасаушы тобыр деп көрсетеді. Мысал келтіріңдер.

Г. Тард еңбектерінде тобырды белсенділігі мен енжарлығының деңгейіне қарай ажыратады:

Слайд 7

Г.Тард: «Кез келген заңды саяси мүдде негізінде билеушілер немесе парламент қабылдайды.

Г.Тард: «Кез келген заңды саяси мүдде
негізінде билеушілер немесе парламент

қабылдайды. Басында ол сыртқы мәжбүрлеуші
күш ретінде қабылданады. Онымен тек билік
бекіткендіктен санасады. Кейін уақыт өте келе
оған бағыну дағдыға айналады. Міне, осы сәттен
бастап ол ішкі қосалқы күшке айналады. Құқық
адамдар үшін тек қана адамдар қабылдағанда,
яғни оны іштей қажетті деп санағанда ғана
маңызды. Қоғамның негізі – құқық пен
міндеттің дұрыс бөлінуінде» - деген қорытынды
жасайды.
Слайд 8

Э. Дюркгейм: 1. Еңбек бөлінісінің әлеуметтік ынтымақтастықты қалыптастырудағы рөлін құқықпен байланыстырады.

Э. Дюркгейм:
1. Еңбек бөлінісінің әлеуметтік ынтымақтастықты қалыптастырудағы рөлін құқықпен байланыстырады.
2.

Құқық, заң ережелерін басқа да әлеуметтікт құбылыстар мен институттар тәрізді әлеуметтік орта қалыптастырады. Сондықтан ол ортаның жағдайын бейнелейді.
3.Тек қана құқық қоғам дамуының, әлеуметтік ынтымақтастықтың деңгейін анықтауға мүмкіндік береді.
Слайд 9

Дюркгеймнің пікірінше: «қоғамдық өмір қашанда ұйымдасуға, белгілі бір түрге келуге тырысады.

Дюркгеймнің пікірінше: «қоғамдық өмір қашанда ұйымдасуға, белгілі бір түрге келуге тырысады.

Құқық әлеуметтік өмірді ұйымдастырудың ең тұрақты және нақты түрі болып табылады».
Ол құқықтың екі түрін ажыратады:
Репрессивтік құқық;
Реститутивтікқұқық
Слайд 10

Репрессивтік құқық - механикалық ынтымақтастыққа негізделген, ұжымдық сана кеңінен тараған, даралық

Репрессивтік құқық - механикалық ынтымақтастыққа негізделген, ұжымдық сана кеңінен тараған, даралық

дамы -маған қоғамға тән. Ұжымдық сананың ықпалы қаншалықты мықты болса қылмысты деп саналатын адамдар актісі де соншалықты көп болады.
Слайд 11

Реститутивтік құқық – жазалауға емес, әділеттілікті қалпына келтіруге бағытталған. Ол дамыған

Реститутивтік құқық – жазалауға емес, әділеттілікті қалпына келтіруге бағытталған.

Ол дамыған еңбек бөлінісі, дамыған даралық, қоғаммен бірлікті мықты сезінетін органикалық ынтымақтастық орын алған қоғамға тән. Бұл қоғам индивидтер кооперациясын ұйымдастыратын құқыққа өте мұқтаж болады.