Синтаксис мови С++. Структура програми

Содержание

Слайд 2

Склад мови Звичайна мова Символи Слова Словосполучення Речення Мова програмування Символи Елементарні конструкції Вирази Оператори

Склад мови

Звичайна мова
Символи
Слова
Словосполучення
Речення

Мова програмування
Символи
Елементарні конструкції
Вирази
Оператори

Слайд 3

Структура програми Рис. 1 – Етапи створення програми в середовищі C++

Структура програми

Рис. 1 – Етапи створення програми в середовищі C++

Слайд 4

Структура програми. Директиви препроцесора Починаються зі знаку # Один рядок –

Структура програми. Директиви препроцесора

Починаються зі знаку #
Один рядок – одна

директива
Приклад.
#include "myfile"
#include
#include "stdio.h"
Слайд 5

Структура програми. Коментарі Однорядкові - // Багаторядкові - /*…………*/ Приклад. //

Структура програми. Коментарі

Однорядкові - //
Багаторядкові - /*…………*/
Приклад.
// Найпростіша програма
/*

Найпростіша
програма */
Слайд 6

Структура програми. Функції Заголовок: Тип результату (тип даних або void) Ім’я

Структура програми. Функції

Заголовок:
Тип результату (тип даних або void)
Ім’я
Параметри
Тіло функціїї
main

– головна функція програми
Приклад.
int main ()
{ ………..
return 1; }
Слайд 7

Алфавіт мови прописні й рядкові латинські букви й символ підкреслення (_),

Алфавіт мови

прописні й рядкові латинські букви й символ підкреслення (_), що

вживається поряд з буквами;
арабські цифри від 0 до 9;
спеціальні символи: + - * / = < > <= >= = $ % . , ' ( ) [ ] { } /* */ : ; “ # !
символи форматування - пробіл, символи табуляції, символи переведення рядка й формату.
Слайд 8

Лексеми імена (ідентифікатори); ключові слова; знаки операцій; роздільники; константи.

Лексеми

імена (ідентифікатори);
ключові слова;
знаки операцій;
роздільники;
константи.

Слайд 9

Лексеми. Ключові слова

Лексеми. Ключові слова

Слайд 10

Лексеми. Імена Починається з букви або знака підкреслення Можна використати заголовні

Лексеми. Імена

Починається з букви або знака підкреслення
Можна використати заголовні

й рядкові латинські букви, цифри й знак підкреслення
Заголовні й малі літери розрізняються
Приклад.
abc A12 Name_Of_Student Abc
12х a-b
Слайд 11

Лексеми. Ключові слова Приклад. int max (int x, int y) {

Лексеми. Ключові слова
Приклад.
int max (int x, int y)
{ if

(x > y)
return x;
else return y;}
Слайд 12

Операції мови С++. Приклад. х++ --у x=x+1

Операції мови С++.

Приклад.
х++
--у
x=x+1

Слайд 13

Операції мови С++.

Операції мови С++.

Слайд 14

Операції мови С++.

Операції мови С++.

Слайд 15

Операції мови С++. Операції збільшення на 1 – інкремент Операції зменшення

Операції мови С++.

Операції збільшення на 1 – інкремент
Операції зменшення на 1

– декремент
x=x+10;
//синтаксис операцій інкремента і декремента
++/*ім’я змінної*/; // префіскний інкремент
/* ім’я змінної */++; // постфіксний інкремент
--/* ім’я змінної */; // префіскний декремент
/* ім’я змінної */--; // постфіксний декремент
Приклад 1:
int t=1, z; // t*5, потім +1 z=5, t=2
z=(t++)*5;
Приклад 2:
int s=2, f;
f=(++s)/3; // s =3, f =1
Слайд 16

Операції мови С++. Операції порівняння == != = Логічні операції &&

Операції мови С++.

Операції порівняння
== != < > <= >=
Логічні операції
&&

|| !
Бітові операції
& | ^ ~ << >>
Умовна операція
операнд1?операнд2:операнд3
Слайд 17

Операції мови С++. Приклад умовної (тернарної операції): a > b ?

Операції мови С++.
Приклад умовної (тернарної операції):
a > b ? cout <<

a : cout << b; // если а > b, то выполняется cout << a, иначе выполняется cout << b
Приклад логічних операцій :
(x1 < x2)&& (x2 < x3); //логічне И
(ax1==x2 //рівність
!= //нерівність
Слайд 18

Бітові операції – виконання операцій над окремими бітами числа ~1 (true)

Бітові операції – виконання операцій над окремими
бітами числа
~1 (true) дорівнює

0 (false)
~0 (true) дорівнює1 (false)
Оператор & визначається так:
1 (true) & 1 (true) дорівнює 1 (true)
1 (true) & 0 (false) дорівнює 0 (false)
0 (false) & 0 (false) дорівнює 0 (false)
0 (false) & 1 (true) дорівнює 0 (false)
Для оператора |:
1 (true) I 1 (true) дорівнює 1 (true)
1 (true) I 0 (false) дорівнює 1 (true)
0 (false) I 0 (false) дорівнює 0 (false)
0 (false) I 1 (true) дорівнює 1 (true)

Приклади бітових операцій

Слайд 19

Бітові операції 1 | 2 = 3, 1 → (01)2 АБО

Бітові операції
1 | 2 = 3,
1 → (01)2 АБО

2 → (10)2 (11)2 = 3

Приклади бітових операцій

Слайд 20

Операції мови С++. Операції присвоювання = += -= *= /= %=

Операції мови С++.

Операції присвоювання
= += -= *= /= %= |= &=

^= <<= >>=
i=i+1 i+=1;
Слайд 21

Операції мови С++. Скорочений запис арифметичних операцій: Замість х=х-2 х-=2 Замість

Операції мови С++.

Скорочений запис арифметичних операцій:

Замість х=х-2 х-=2
Замість х=х*2 х*=2
Замість х=х/2

х/=2
Замість х=х%2 х%=2
Приклад:
x=9;
y=4;
result = x% y; /* результат = 1 */
Використовується для перевірки парності-кратності числа:
21 % 6; // результат : 3
21 % 7; // результат : 0
Слайд 22

Вирази X * 12 + Y val x + y -

Вирази

X * 12 + Y val < 3 -9
x + y

- 12; a = b + 1;
Слайд 23

Порядок обчислення виразів :: ., ->, [], виклик функції, ++ (постфіксне),

Порядок обчислення виразів

::
., ->, [], виклик функції, ++ (постфіксне), --

(постфіксне), typeid
sizeof , ++ (префіксне), -- (префіксне), ~, ! –, +, &, *, new, delete
.*, ->*
*, /, %
+, –
<< , >>
< > <= >=
== !=
Слайд 24

Порядок обчислення виразів & ^ | && || =, *=, /=,

Порядок обчислення виразів

&
^
|
&&
||
=, *=, /=, %=, +=,

-=, <<=, >>=, &=, |=, ^=
?:
throw
,
Слайд 25

Порядок обчислення виразів Щоб змінити послідовність обчислення виражень, можна скористатися круглими

Порядок обчислення виразів

Щоб змінити послідовність обчислення виражень, можна скористатися круглими дужками


Операції з однаковим пріоритетом виконуються зліва направо
Виключення: якщо у виразі кілька операцій присвоювання, то вони виконуються справа наліво
x = y = 2
Слайд 26

Змінні. Константи Оголошення змінної тип ідентифікатор1, ідентифікатор2; Приклад. int x; Ініціалізація

Змінні. Константи

Оголошення змінної
тип ідентифікатор1, ідентифікатор2;
Приклад. int x;
Ініціалізація змінної
тип ідентифікатор=значення;
Приклад.

int у=12;
Опис константи
сonst тип ідентифікатор=значення;
const int BITS_IN_WORD = 32;
Слайд 27

Константи

Константи

Слайд 28

Операція присвоювання x = 2; cond = x z = x

Операція присвоювання

x = 2; cond = x < 2; 3 = 5;
z

= x = y + 3; value=5+(r=9-c); е = a

int x = 0; x = 3; x = 4; x = x + 1;