Содержание
- 2. СИСТЕМНИМИ РЕСУРСАМИ НАЗИВАЮТЬСЯ КОМУНІКАЦІЙНІ КАНАЛИ, АДРЕСИ І СИГНАЛИ, ЯКІ ВИКОРИСТОВУЮТЬСЯ ВУЗЛАМИ КОМП'ЮТЕРА ДЛЯ ОБМІНУ ДАНИМИ ЗА
- 3. У наведеному списку системні ресурси розміщені в порядку зменшення ймовірності виникнення через них конфліктних ситуацій в
- 4. Усі ці ресурси необхідні для різних компонентів комп'ютера. Плати адаптерів використовують ресурси для взаємодії з усією
- 5. При встановлення додаткових плат в комп'ютері зростає ймовірність конфліктів, пов'язаних з використанням ресурсів. Конфлікт виникає при
- 6. Отже під розподілом ресурсів розуміється: розподіл адресного простору системної пам'яті, відведення окремих областей пам'яті під особливі
- 7. РОЗГЛЯНЕМО ПРИЙНЯТИЙ В ПЕРСОНАЛЬНИХ КОМП'ЮТЕРАХ СТАНДАРТНИЙ РОЗПОДІЛ РЕСУРСІВ.
- 8. Для пам'яті, що входить до складу пристроїв введення / виводу, відводиться зона в 92 Кбайта (адреса
- 9. РОЗПОДІЛ ПРОСТОРУ ПАМ'ЯТІ Простір пам'яті в PC-сумісних комп'ютерах використовується для розміщення власне пам'яті (ОЗП, ПЗП), а
- 10. Процесори 8086/88 мали доступний адресний простір 1 Мбайт (20 біт шини адреси). Ці процесори використовували сегментну
- 11. Починаючи з процесора 30286 шина адрес була розширена до 24 біт, а згодом (386DX, 486 і
- 12. Додаткові 64К байти оперативної пам'яті, що адресуються в реальному режимі, дозволяють звільнити дефіцитний простір оперативної пам'яті
- 13. Передбачалося, що цим вентилем часто користуватися не доведеться. Однак виявилося, що перемикання вентиля в багатозадачних ОС,
- 14. Крім того, іноді використовували апаратну логіку швидкого декодування команди на перемикання біта, що надходить до контролера
- 15. 32 - розрядні процесори дозволили організувати режим, так званий "великий реальний" , в якому інструкції виконуються
- 16. РОЗПОДІЛ ПАМ'ЯТІ ПЕРСОНАЛЬНОГО КОМП'ЮТЕРА, ЩО БЕЗПОСЕРЕДНЬО АДРЕСУЄТЬСЯ ПРОЦЕСОРОМ Адреса 00000h-9FFFFh (640 Кбайт) - стандартна, або базова,
- 17. Адреса A0000h--FFFFFh (384 Кбайт) -- верхня пам'ять (Upper Memory Area, UMA), зарезервована для системних потреб. У
- 18. РОЗПОДІЛ ПАМ'ЯТІ PC Вищенаведений розподіл пам'яті актуальний тільки для додатків і операційних систем реального режиму типу
- 19. Область пам'яті вище першого мегабайта у різних джерелах називається по-різному. Її сучасна англійські назва - extended
- 20. Верхня межа пам'яті, яка адресується визначається розрядністю шини адреси процесора та системної шини: ці розрядності можуть
- 21. Для перших комп'ютерів на процесорах 8086/88 з 20-бітної шиною адрес верхня межа пам'яті, що адресується -
- 22. Для процесорів 386+ і 32-бітної шини адрес верхня межа пам'яті- FFFF FFFFh (4 Гбайт). Образ BIOS
- 23. Сучасні процесори з 64-бітними розширеннями, як і 32-розрядні процесори з 36-бітною шиною адрес, дозволяють адресувати пам'ять
- 24. Для сучасних процесорів верхньої межі практично не існує. У комп'ютерах з 32-розрядної шиною адреси образ BIOS
- 25. Фізичний розподіл адресного простору виконується програмуванням регістрів чіпсета системної плати і мостів шин розширення. Північний хаб
- 26. ПАМ'ЯТЬ ДЛЯ РЕЖИМУ SMM Комп'ютери, які використовують режим системного управління (System Management Mode, SMM), який підтримується
- 27. SMRAM розташовується, починаючи з адреси SMIBASE (по замовчуванню 30000h), і розподіляється таким чином: SMIBASE + (FE00h-FFFFh)
- 28. Після скидання процесора встановлюється SMIBASE - 0003 0000h, і перше ж переривання SMI викличе збереження контексту
- 29. СТАНДАРТНА ПАМ'ЯТЬ - CONVENTIONAL MEMORY Стандартна пам'ять є найдефіцитнішою в PC , коли мова йде про
- 30. ВЕРХНЯ ПАМ'ЯТЬ - UMA Верхня пам'ять має області різного призначення, які можуть бути заповнені буферною пам'яттю
- 31. Стандартний розподіл верхньої пам'яті виглядає наступним чином: A0000h - BFFFFh (128 Кбайт) -відеопамять (Video RAM, VRAM).
- 32. В області UMА практично завжди присутній графічний адаптер. В залежності від моделі він займає наступні області:
- 33. РОЗПОДІЛ ВЕРХНЬОЇ ПАМ'ЯТІ (UMA)
- 34. Також поширеним споживачем UMA є розширення ROM BIOS, розташовані на платах дискових контролерів, а ще мікросхеми
- 35. ТІНЬОВА ПАМ'ЯТЬ -- SHADOW ROM І SHADOW RAM В області верхньої пам'яті UMA звичайно розташовуються пристрої
- 36. Тіньова пам'ять з'явилася на розвинених моделях AT-286, де вона була реалізована апаратно. Процесори класу 386+ дозволяють
- 37. При використанні тіньового ОЗП (shadow RAM) запис проводиться одночасно у фізичну пам'ять затіненої області і в
- 38. Зазвичай тіньова пам'ять включається через CMOS Setup окремими областями розміром по 16 Кбайт або більшими, і
- 39. Всі програмні налаштування, що впливають на обсяг доступної пам'яті , криються в файлах CONFIG.SYS і AUTOEXEC.BAT
- 40. Пам'ять , що виходить за розміри кешируємой області , звичайно ж доступна , але її продуктивність
- 41. ВІРТУАЛЬНА ПАМ'ЯТЬ Для ОС захищеного режиму (у тому числі Windows) доступна вся оперативна пам'ять. Більше того,
- 42. Віртуальний простір пам'яті розбито на сторінки фіксованого розміру, а у фізичної оперативної пам'яті в кожний момент
- 43. Якщо ж затребувана область в даний момент не відображена на фізичній пам'яті, процесор виробляє виключення (внутрішні
- 44. Сумарний обсяг віртуальної пам'яті, доступної всім програмам, визначається об'ємом ОЗП і файлів підкачки (їх може бути
- 45. При виборі диска для розміщення файлу підкачки слід враховувати його швидкодію - час доступу і швидкість
- 46. Розглянемо використання пам'яті операційною системою Windows. Оперативна пам'ять, до якої безпосередньо може звернутися процесор утворює адресний
- 47. Інші компоненти системи і всі прикладні програми працюють у віртуальних адресних просторах, з віртуальними адресами. Весь
- 48. Третій гігабайт використовується як віртуальний адресний простір , спільний для всіх програм і для системи. У
- 49. Четвертий гігабайт (адреси C0000000 - FFFFFFFF ) також є загальним для всіх програм і для системи.
- 50. У першій IBM PC , випущеній в 1980 році , стояло 64 Кб ОЗП , а
- 51. Ще одне використання четвертого гігабайти - забезпечення доступу до пам'яті пристроїв. Як і раніше прямий запис
- 52. При цьому виникає необхідність у подвійній переадресації: коли програма звертається до адреси в першому мегабайті, замість
- 53. РОЗПОДІЛ ПАМ'ЯТІ ПРИ ЗАВАНТАЖЕННІ WINDOWS Найперший етап - завантаження ДОС . Потім з неї запускається ядро
- 54. Потім диспетчер віртуальних машин починає завантажувати в пам'ять інші модулі (драйвери) , що знаходяться у файлі
- 55. Але щоб завантажити драйвер в пам'ять, йому цю пам'ять треба виділити, а при виділенні пам'яті -
- 56. Якщо при завантаженні Windows включити створення протоколу завантаження, то в ньому (файл bootlog.txt ) ці стадії
- 57. Коли вантажиться ядро системи, завантажується і ядро відеоадаптера. Воно зазвичай забезпечує реалізацію тільки базових функцій відеоадаптера
- 59. Скачать презентацию