Вкладені алгоритмічні структури повторення з лічильником. Вкладені цикли з лічильником

Содержание

Слайд 2

Вкладені цикли з лічильником Розділ 3 § 3.2 У 5-му класі

Вкладені цикли з лічильником

Розділ 3 § 3.2

У 5-му класі ви розглядали

алгоритм розв'язування задачі наповнення водою порожньої діжки місткістю 50 л, беручи воду з колодязя і використовуючи відро місткістю 10 л.

50 л

10 л

Слайд 3

Вкладені цикли з лічильником Розділ 3 § 3.2 Очевидно, для розв'язування

Вкладені цикли з лічильником

Розділ 3 § 3.2

Очевидно, для розв'язування цієї задачі

потрібно виконати такий алгоритм:

Узяти відро.

Повторити 5 разів

Підійти до колодязя.

Набрати з колодязя повне відро води.

Підійти з повним відром води до діжки.

Вилити воду з відра в діжку.

Поставити відро.

Слайд 4

Вкладені цикли з лічильником Розділ 3 § 3.2 Тіло циклу Заголовок

Вкладені цикли з лічильником

Розділ 3 § 3.2

Тіло циклу

Заголовок циклу

Така команда називається

командою циклу з лічильником.
Слайд 5

Вкладені цикли з лічильником Розділ 3 § 3.2 Якщо необхідно наповнити

Вкладені цикли з лічильником

Розділ 3 § 3.2

Якщо необхідно наповнити водою 4 такі

діжки, то потрібно 4 рази виконати команди алгоритму, наведеного вище. Алгоритм розв'язування цієї задачі наведено на малюнку.

Блок-схема алгоритму наповнення водою 4 порожніх діжок місткістю 50 л кожна, використовуючи відро місткістю 10 л

Слайд 6

Вкладені цикли з лічильником Розділ 3 § 3.2 У цьому алгоритмі:

Вкладені цикли з лічильником

Розділ 3 § 3.2

У цьому алгоритмі:

зовнішній цикл призначено

для наповнення водою
4 порожніх діжок.

внутрішній цикл призначено для наповнення водою однієї порожньої діжки.

Тіло цього циклу виконується
4 рази.

Команди тіла цього циклу повторюються
5 разів.

Слайд 7

Вкладені цикли з лічильником Розділ 3 § 3.2 Вкладені цикли з

Вкладені цикли з лічильником

Розділ 3 § 3.2

Вкладені цикли з лічильниками можна

використовувати і в Scratch.
Слайд 8

Вкладені цикли з лічильником Розділ 3 § 3.2 Ви вже знаєте,

Вкладені цикли з лічильником

Розділ 3 § 3.2

Ви вже знаєте, що для

малювання орнаменту з 12 квадратів виконавець Рудий кіт може виконати, наприклад, такий алгоритм із циклом з лічильником:
Слайд 9

Вкладені цикли з лічильником Розділ 3 § 3.2 Серед команд тіла

Вкладені цикли з лічильником

Розділ 3 § 3.2

Серед команд тіла циклу цього

алгоритму дві команди

Цей фрагмент алгоритму призначено для малювання одного квадрата. Тому їх можна записати в цьому циклі як внутрішній цикл, команди тіла якого будуть повторюватися 4 рази.

повторюються 4 рази поспіль.

Слайд 10

Вкладені цикли з лічильником Розділ 3 § 3.2 Крім цих команд,

Вкладені цикли з лічильником

Розділ 3 § 3.2

Крім цих команд, у кінці

тіла циклу є команда.

Нагадаємо, що кут повороту в цій команді дорівнює саме 30°, тому що цей кут, помножений на кількість повторень тіла циклу (12), дає 360°, що відповідає повному колу.

Тому ця команда не ввійде у внутрішній цикл. Вона буде розміщена в зовнішньому циклі після внутрішнього циклу.

Слайд 11

Алгоритм малювання орнаменту з використанням вкладених циклів з лічильником Вкладені цикли

Алгоритм малювання орнаменту з використанням вкладених циклів з лічильником

Вкладені цикли з

лічильником

Розділ 3 § 3.2

З використанням вкладених циклів цей алгоритм можна записати значно коротше

Зовнішній цикл

Внутрішній цикл

Слайд 12

Дайте відповіді на запитання Розділ 3 § 3.2 Який фрагмент алгоритму

Дайте відповіді на запитання

Розділ 3 § 3.2

Який фрагмент алгоритму називають вкладеним

циклом?

Який цикл називають зовнішнім?

Який цикл називають внутрішнім?

Поясніть, як виконуються вкладені цикли.

Слайд 13

Домашнє завдання Проаналізувати § 3.2, ст. 99-102 Розділ 3 § 3.2

Домашнє завдання

Проаналізувати
§ 3.2, ст. 99-102

Розділ 3 § 3.2

Слайд 14

Працюємо за комп’ютером Розділ 3 § 3.2 Сторінка 107

Працюємо за комп’ютером

Розділ 3 § 3.2

Сторінка
107