prezentaciya-na-temu-drama-feyeriya-lisova-pisnya

Содержание

Слайд 2

Драматургія Лесі Українки є багатоплановою та поліфонічною. Тому яскравим прикладом виступає

Драматургія Лесі Українки є багатоплановою та поліфонічною. Тому яскравим прикладом виступає

її шедевр «Лісова пісня», в якому поєдналися фольклорні елементи та міфологічне мислення. Унікальність структури цього твору надає багатий матеріал для його інтерпретацій. А синтетичність мислення, яка характерна міфу, дає можливість видам мистецтва шукати різноманітні трансформації використання цієї драми. До цього твору зверталися багато діячів мистецтва, які також використовували синтетичні жанри, а саме: опера, балет, кінематограф. Але всі митці додають міфологічному аспекту «Лісової пісні» сучасний сенс, бо міф — вічно живе джерело, необхідна умова й первісний матеріал для всякого мистецтва.
Слайд 3

З ДИТИНСТВА ЛЕСЯ УКРАЇНКА ВИМРІЮВАЛА ФЕЄРІЮ. ДО ЦЬОГО СПОНУКАВ КАЗКОВИЙ СВІТ

З ДИТИНСТВА ЛЕСЯ УКРАЇНКА ВИМРІЮВАЛА ФЕЄРІЮ. ДО ЦЬОГО СПОНУКАВ КАЗКОВИЙ СВІТ

РІДНОГО ПОЛІССЯ. ЛЮБОВ ДО КРАЮ, ЙОГО ДИВОВИЖНОЇ ЧАРІВНОСТІ ПОМІТНА В РЕМАРЦІ: «МІСТИНА ВСЯ ДИКА, ТАЄМНИЧА, АЛЕ НЕ ПОНУРА, ПОВНА ЯКОЇСЬ НІЖНОЇ, ЗАДУМЛИВОЇ КРАСИ». ЧУТЛИВА ДУША, БАГАТА ФАНТАЗІЯ — УСЕ ДОПОМАГАЛО ПОЕТЕСІ ЖИТИИ І БАЧИТИ ТОНКИЙ СВІТ ДУХІВ.
Слайд 4

Не з античних сюжетів, а на «місцевому» матеріалі зродилася геніальна драма-феєрія

Не з античних сюжетів, а на «місцевому» матеріалі зродилася геніальна драма-феєрія

Лесі Українки «Лісова пісня». Це поетичний і трагічний твір про красу чистого кохання, про високу мрію людини, про її одвічний потяг до прекрасного, до людяного. Прекрасне в природі, як і в людській душі, ніколи не вмирає.
Слайд 5

«Лісова пісня» (1911) — вершина творчості Лесі Українки. У ній показано

«Лісова пісня» (1911) — вершина творчості Лесі Українки. У ній показано

конфлікт між високим ідеалом і прозаїчною дріб'язковою буденщиною.
Слайд 6

Історія створення У чорновому варіанті драма була написана влітку 1911 року

Історія створення

У чорновому варіанті драма була написана влітку 1911 року в

Кутаїсі.

«Писала я її дуже недовго, 10 – 12 днів, і не писати ніяк не могла, бо такий уже був непереможний настрій…»

м.Кутаїс. Лісове озеро.

Слайд 7

В листуванні письменниці є згадки про те, що стало поштовхом до

В листуванні письменниці є згадки про те, що стало поштовхом

до написання твору. В листі до матері:

«Мені здається, що я просто згадала наші ліси та затужила за ними. А то ще я й здавна тую Мавку «в умі держала», ще аж із того часу, як ти в Жабокричі мені щось про мавок розказувала…»

Слайд 8

ЗА ЖАНРОМ «ЛІСОВА ПІСНЯ» — ДРАМА-ФЕЄРІЯ (ТАКЕ ВИЗНАЧЕННЯ ТВОРУ ДАЛА САМА

ЗА ЖАНРОМ «ЛІСОВА ПІСНЯ» — ДРАМА-ФЕЄРІЯ (ТАКЕ ВИЗНАЧЕННЯ ТВОРУ ДАЛА САМА

ЛЕСЯ УКРАЇНКА).

«Сього літа... написала «драму-феєрію»,.. Се властиве драма-казка..., по термінології Гауптмана..., але я не знаю, якби се могло по-нашому зватись». [9.11.1911]

Слайд 9

Сюжет Пролог Д І Я І Д І Я ІІ Д І Я ІІІ

Сюжет

Пролог

Д
І
Я
І

Д
І
Я
ІІ

Д
І
Я
ІІІ

Слайд 10

Композиція Пролог Відображає казковий світ Допомагає читачеві уявити його Дія І

Композиція

Пролог
Відображає казковий світ
Допомагає читачеві уявити його
Дія І
Зустріч Мавки та Лукаша, вони

закохуються одне в одного
Дія ІІ
Життя закоханих разом, сварки
Одруження Лукаша на Килині
Мавка йде до Марища
Мавка знімає прокляття з Лукаша
Мавка перетворюється на вербу
Трагічне закінчення долі Лукаша та Мавки
Слайд 11

Головні персонажі Мавка Лукаш

Головні персонажі

Мавка
Лукаш

Слайд 12

Образ Мавки уже традиційно в українській літературі вважається втіленням одухотвореної природності,

Образ Мавки уже традиційно в українській літературі вважається втіленням одухотвореної природності,

незнищенності людського духу, символом чистого справжнього кохання, щирих природних почуттів. Недарма саме цей образ став одним із вершинних у творчості Лесі Українки, поетеси, чия творчість позначена наявністю складних символістичних художніх структур, пошуками нового естетичного тла для розгортання традиційних міфологічних та легендарних сюжетів.
Слайд 13

За українською народною міфологією, мавки не мають душі, але Мавка Лесі

За українською народною міфологією, мавки не мають душі, але Мавка Лесі

Українки отримала її в стражданнях. Внутрішня краса лісового духу стала красою справжньої дівчини. Кохання зробило її людиною.
Умирає тіло, але дух зберігає всі скарби. Мавка й Лукаш у своїй вічній любові залишилися разом. Краса їхніх душ стала міцнішою й розцвіла, бо об’єдналися вони в одне спільне джерело прекрасного
Слайд 14

Музика єднає Мавку з Лукашем, вчить дівчину нових для неї почуттів

Музика єднає Мавку з Лукашем, вчить дівчину нових для неї почуттів

і дарує обом прекрасний світ кохання: Ти сам для мене світ, миліший, кращий, ніж той, що досі знала я, а й той покращав, відколи ми поєднались...
Слайд 15

Другорядні персонажі Дядько Лев Мати Лукашева Килина

Другорядні персонажі

Дядько Лев
Мати Лукашева

Килина

Слайд 16

Міфічні персонажі ЛІСОВИК ПЕРЕЛЕСНИК РУСАЛКА РУСАЛКА ПОЛЬОВА ВОДЯНИК ПОТЕРЧАТА ДОЛЯ ТОЙ,

Міфічні персонажі

ЛІСОВИК
ПЕРЕЛЕСНИК
РУСАЛКА
РУСАЛКА ПОЛЬОВА
ВОДЯНИК
ПОТЕРЧАТА
ДОЛЯ
ТОЙ, ЩО ГРЕБЛІ РВЕ
ТОЙ, ЩО В СКАЛІ СИДИТЬ
ҐУДЗ
КУЦЬ
ЗЛИДНІ
ПРОПАСНИЦЯ

Слайд 17

Видання В січні 1914 р. вийшло окреме видання «Лісової пісні», здійснене

Видання

В січні 1914 р. вийшло окреме видання «Лісової пісні», здійснене за

текстом, підготовленим поетесою. Нею було складено «Спис діячів», виправлено друкарські помилки та інші неточності, а також вибрано народні волинські мелодії до твору.
Слайд 18

Сценічна доля Ще за життя Лесі Українки була зроблена спроба поставити

Сценічна доля

Ще за життя Лесі Українки була зроблена спроба поставити «Лісову

пісню» на сцені, у театрі М. Садовського.

Проте на сцені «Лісову пісню» світ побачив вперше, вже після смерті поетеси, драма була поставлена 22 листопада 1918 р. в Київському драматичному театрі.

Слайд 19

«Лісова пісня» — це гімн природі і красі людських почуттів —

«Лісова пісня» — це гімн природі і красі людських почуттів —

коханню і вірності.

У «ЛІСОВІЙ ПІСНІ» ЛЕСЯ УКРАЇНКА ПОЄДНАЛА:

фантазію з дійсністю,

буденне життя із світлими поетичними мріями.

Слайд 20

У «Лісовій пісні» втілилося народне сприйняття навколишнього світу, давнє міфологічне мислення

У «Лісовій пісні» втілилося народне сприйняття навколишнього світу, давнє міфологічне мислення

українців.
Гостро постає проблема відносин людини і природи, які дуже часто не є гармонійними. Людина звикла ставитися до природи, як до засобу, що робить її життя зручнішим. Використовуючи природні дари, людина не помічає своїх шкідливих дій.
Мавка є втіленням не тільки краси і беззахисності природи, але й духовної краси людини, що не може бути знищена в повсякденних дрібних турботах. Вона вічно відроджується.