Содержание
- 2. ТЕМА ЛЕКЦІЇ ЕСТЕТИКА ПЛАН Категорія трагічного Категорії піднесеного і героїчного Категорії прекрасного та потворного Категорія комічного
- 3. РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА Блощинська В.А. Етика. Практикум.-К.,2005. Ботавина Р.Н. Этика деловых отношений.-М.,2003. Радевич-Винницький Я. Етикет і культура
- 4. ЕСТЕТИКА – НАУКА ПРО ПРЕКРАСНЕ
- 5. Поняття «естетика» ввів в науковий обіг в середині 18 ст. німецький філософ-просвітитель Олександр Готліб Баумгартен
- 6. ЕСТЕТИКА (від. грец. aisthetikos - чуттєвий, здатний відчувати) наука про загальні закони художнього освоєння та пізнання
- 7. Концепції краси Об'єктивно-ідеалістична концепція (Платон, Тертуліан, Х.Аквінський, Гегель): прекрасне є втілення абсолютної ідеї (бога) в конкретних
- 8. Концепції краси Суб'єктивно-ідеалістична концепція (Юм, Мейман, Н.Гартман): прекрасне існує виключно у душі людини, результат «проектування» духовного
- 9. КОНЦЕПЦІЇ КРАСИ Матеріалістична концепція (Піфагор, Демокрит, Геракліт): краса — якість природи (симетрія, пропорція, порядок, гармонія, міра)
- 10. Естетичні властивості Естетична міра це системний, інтеграційний вираз цілісності предмету, взятого в єдності всіх його протилежних
- 11. Естетичні властивості Гармонія — відображає особливий характер організації предметів, процесів їх розвитку, специфічне вирішення протиріч між
- 12. Естетичні властивості Досконалість - об'єктивна основа краси — це вищий ступінь її розвитку, оптимальність її стану,
- 13. « Все прекрасное превосходно в своем роде. Но не все превосходное в своем роде прекрасно...» Н.Р.Чернышевский
- 14. Естетична потреба — це потреба людини в самореалізації себе як цілісної, універсальної, творчої особи, гармонізації відносин
- 15. потреба в творчому перетворенні навколишнього світу, створенні естетичних цінностей Форми естетичної потреби
- 16. Форми естетичної потреби потреба в сприйнятті, оцінці, переживанні і насолоді естетично значущими явищами природній і соціальній
- 17. КАТЕГОРІЇ ЕСТЕТИКИ Категорії прекрасного та потворного
- 18. КАТЕГОРІЯ ПРЕКРАСНОГО ХАРАКТЕРИЗУЄ ЯВИЩА З ТОЧКИ ЗОРУ ДОСКОНАЛОСТІ, МАЄ ВИЩУ ЕСТЕТИЧНУ ЦІННІСТЬ
- 19. Прекрасне в природі пов'язано із закономірністю і доцільністю природних явищ в їх співвідношенні з потребами розвитку
- 20. Естетичне ставлення людини до природи — продукт багатовікового історичного розвитку.
- 21. Естетичне сприйняття природи має двосторонній характер: безпосереднє милування красою, витонченістю, величчю самих природних явищ
- 22. Естетичне сприйняття природи має двосторонній характер: сприйняття природи як символу соціального життя людини, її етичних ідеалів,
- 23. ПРЕКРАСНЕ ТА ПОТВОРНЕ В СУСПІЛЬСТВІ Прекрасне в суспільстві суспільні відносини, засновані на соціальній рівності, справедливості, гуманізмі,
- 24. Потворне в суспільстві пов'язано з несправедливістю, поневоленням людини, її відчуженням у сфері праці, політичної, етичної і
- 25. Прекрасне в людині. Людина — вища етична і естетична цінність. «Прекрасна людина» «Красива людина» «Ідеальна людина»
- 26. КАТЕГОРІЯ ПОТВОРНОГО негативна естетична цінність, утілює ціннісні характеристики природних і суспільних явищ, які мають суспільно-особові домінанти,
- 27. КАТЕГОРІЇ ЕСТЕТИКИ Піднесене Низовинне Героїчне
- 28. Піднесене – виражає сферу цінностей, які мають велику позитивну суспільну значущість, але через свою колосальну потужність
- 29. піднесене, що пригнічує людину; піднесене, що звеличує її потужність і силу Типи піднесеного:
- 30. Низовинне – це крайній ступінь потворного, надзвичайно негативна, протилежна піднесеному цінність - це негативні, руйнівні сили,
- 31. Героїчний – яскравий, здійснений на межі людських сил і можливостей індивідуальний вчинок, який має виключно велике
- 32. Подвиг – це важливе за своїм суспільним значенням діяння, що здійснюється у важких, частіше небезпечних умовах,
- 33. Подвиг героя – розширення меж можливого у свідомості багатьох людей (героїчний приклад).
- 34. ГЕРОЇЗМ ПРАЦІВНИКІВ МІЛІЦІЇ «Просто служба их очень нужна. Просто будни у них — грозовые. В час,—
- 35. КАТЕГОРІЇ ЕСТЕТИКИ Трагічне Жахливе
- 36. Трагічне – категорія естетики, визначення суті нещадної, глибоко принципової боротьби нового із старим, особи і суспільства,
- 37. Відчуття трагічного — це горе, страждання, високе душевне переживання втрати дуже дорогого і улюбленого. Ступінь трагедійності
- 38. Жахливе – близька трагічному, але не тотожна категорія, асоціюється з лихами, страшними подіями, загибеллю прекрасного, знищенням
- 39. Зображення жахливого - надзвичайно сильний «шоковий» прийом в мистецтві.
- 40. Комічне – оголення соціального зла, висміювання старого, того, що вже пережило себе, але ще тримається в
- 41. Соціальна сутність комічного – висміювання соціального зла, сприяння затвердженню нового, прогресивного в розвитку суспільства. Джерело комічного
- 42. Сміх необхідний елемент комічного сприяє розв'язанню самої колізії, душевній розрядці глядача, слухача, читача від напруги співпереживання.
- 43. Форми комічного: Гумор (використання дотепності та гри слів) Сатира (критика недоліків, суперечностей) Іронія (прихований сміх, замаскований
- 44. Гумор – це м'яка, доброзичлива форма сміху, специфічне переживання суперечливості об'єкта, в естетичній оцінці якого поєднуються
- 45. Сатира – гостра форма комічного, специфічний засіб художнього відтворення дійсності, що розкриває її як щось невідповідне,
- 46. Іронічний сміх називають інтелектуальним. Іронія заснована на контрасті вже побаченого і прихованого, коли за формально позитивною
- 47. Сарказм – це жорстка насмішка, яка може розпочинатися позитивною думкою, але в цілому завжди містить негативне
- 48. Гротеск – тип художньої образності (образ, стиль, жанр), заснований на фантастиці, сміху, гіперболі, химерному поєднанні і
- 50. Скачать презентацию