Фотошкола chik! Курс: від азів до майстерності

Содержание

Слайд 2

Слайд 3

Слайд 4

Слайд 5

принцип роботи

принцип роботи

Слайд 6

Експозиція Експозиція - тривалість освітлення, величина, що визначає дію світлового опромінювання на фотоматеріал експозиція

Експозиція

Експозиція - тривалість освітлення, величина, що визначає
дію світлового опромінювання на

фотоматеріал

експозиція

Слайд 7

Недоекспонований та нормально проекспонований кадри експозиція

Недоекспонований та нормально проекспонований кадри

експозиція

Слайд 8

Стопи чи ступені діафрагми 1:0,7 1:1,0 1:1,4 1:2,0 1:2,8 1:4 1:5,6

Стопи чи ступені діафрагми

1:0,7 1:1,0 1:1,4 1:2,0 1:2,8 1:4 1:5,6 1:8

1:11 1:16 1:22 1:32 1:45 1:64

f 0,7 f 1,0 f 1,4 f 2,0 f 2,8 f 4 f 5,6 f 8 f 11 f 16 f 22 f 32 f 45 f 64

=

Шкала ірисової діафрагми стандартизована і має наступний вигляд:

Переключення діафрагми на 1 ступінь змінює освітлення зображення
в 2 рази

Чим більше діафрагменне число – тим більш зажатим є отвір діафрагми і відповідно тим менше світла через неї проникає.

Сучасні фотоапарати дозволяють змінювати розмір отвору діафрагми по 1/3 частині.
Наприклад між 2,0 і 2,8 є ще
2,2 та 2,5

діафрагма

Слайд 9

діафрагма

діафрагма

Слайд 10

діафрагма

діафрагма

Слайд 11

Зверніть увагу на скільки довшою стала витримка 1/30 с. проти 2 сек. діафрагма

Зверніть увагу на скільки довшою стала витримка
1/30 с. проти 2 сек.

діафрагма

Слайд 12

Пауза Запитання – Якої форми буде куб, якщо я його зніму

Пауза

Запитання – Якої форми буде куб,
якщо я його зніму на

прямокутну матрицю
і трикутну діафрагму?

діафрагма

Слайд 13

Глибина різкості простору, що зображується російська абревіатура, що часто зустрічається ГРИП

Глибина різкості простору, що зображується
російська абревіатура, що часто зустрічається
ГРИП

ГРИП

не рівномірно розподіляється між переднім та заднім планами.
У фотографії глибина чітко зображуваного простору (ГЧЗП) - це одна з характеристик об'єктиву. ГЧЗП - це відстань між передньою і задньою межами чітко зображеного простору, виміряна вздовж оптичної осі, в межах якої об'єкти зйомки на знімку зображаються достатньо різко

діафрагма

Слайд 14

Боке (bokeh) з японської нечіткість, розмитість З попередніх ілюстрацій ми бачимо,

Боке (bokeh) з японської нечіткість, розмитість

З попередніх ілюстрацій ми бачимо, що

форма об'єкту зйомки
від форми діафрагми не залежить,
а от бліки в зоні нерізкості від її форми залежать
повністю!

Чим більше пелюсток у діафрагми тим плавніше боке у Вас вийде

Об'єктив Canon 85 1/1.2 L

діафрагма

Слайд 15

діафрагма

діафрагма

Слайд 16

Приклади некрасивого боке діафрагма

Приклади некрасивого боке

діафрагма

Слайд 17

витримка

витримка

Слайд 18

витримка

витримка

Слайд 19

витримка

витримка

Слайд 20

витримка

витримка

Слайд 21

Керування експозицією за допомогою витримки експозиція

Керування експозицією за допомогою витримки

експозиція

Слайд 22

Керування експозицією за допомогою діафрагми експозиція

Керування експозицією за допомогою діафрагми

експозиція

Слайд 23

Керування експозицією за допомогою ISO експозиція

Керування експозицією за допомогою ISO

експозиція

Слайд 24

експозамір

експозамір

Слайд 25

При точковому експозамірі, камера пробує правильно проекспонувати тільки білий квадрат. На

При точковому експозамірі, камера пробує правильно проекспонувати тільки білий квадрат. На

решту поля увага не звертається

Пріоритет надається центральній частині кадру. В даному випадку на чорному фоні починає з'являтися фактура

точковий

Центрально-зважений

експозамір

Слайд 26

Експозиція будується по всій площині кадру і маленький об'єкт вносить лише

Експозиція будується по всій площині кадру і маленький об'єкт вносить лише

незначну поправку. В результаті білий циліндр переекспонований, а чорний фон показаний добре.

Матричний

експозамір

Слайд 27

Матричний Точковий (по обличчю) експозамір

Матричний

Точковий
(по обличчю)

експозамір

Слайд 28

Об'єктиви об'єктиви

Об'єктиви

об'єктиви

Слайд 29

Об'єктив – це око камери. Він служить для формування зображення та

Об'єктив – це око камери.
Він служить для формування зображення та передачі

його на матрицю чи фотоплівку.

Об'єктив характеризується фокусною відстанню та максимальним відносним отвором, який ще називають світлосилою.

об'єктиви

Слайд 30

Світлосила – максимальне допустиме значення діафрагми об’єктива об'єктиви Фокусна відстань –

Світлосила – максимальне допустиме значення діафрагми об’єктива

об'єктиви

Фокусна відстань – відстань між

об’єктивом і світлочутливим шаром при установці на різке зображення найбільш віддалених предметів
Слайд 31

Фокусна відстань — характеристика об'єктива — відстань від центра оптичної системи

Фокусна відстань — характеристика об'єктива — відстань від центра оптичної системи

до її головного фокуса.
Вимірюється в міліметрах

об'єктиви

Слайд 32

Кут огляду об'єктиви

Кут огляду

об'єктиви

Слайд 33

Кут огляду 16-35 mm об'єктиви

Кут огляду 16-35 mm

об'єктиви

Слайд 34

Об'єктив зі змінною фокусною відстанню називають трансфокатором, іноді — «зумом» (англ.

Об'єктив зі змінною фокусною відстанню називають трансфокатором, іноді — «зумом» (англ.

zoom).
Об'єктив з постійною фокусною відстанню — фікс-фокалом (розмовно — фікс).

zoom

фікс

об'єктиви

Слайд 35

zoom фікс Дозволяють змінювати фокусну відстань (наближати та віддаляти зображення) не

zoom

фікс

Дозволяють змінювати фокусну відстань (наближати та віддаляти зображення) не змінюючи свого

положення

Як правило характеризуються кращою якістю зображення та більшою світлосилою

Canon EF 85mm f/1.2L

Nikkor 70-200mm f/2.8G

об'єктиви

Слайд 36

Zoom - об'єктиви можуть бути зі змінною, або сталою світлосилою Tamron

Zoom - об'єктиви можуть бути зі змінною, або сталою світлосилою

Tamron AF

18-270mm F/3,5-6,3

Nikkor 14-24 mm f/2.8G

об'єктиви

Слайд 37

Кут огляду і перспектива Ширококутна оптика розширює перспективу, а телеоб'єктиви навпаки

Кут огляду і перспектива

Ширококутна оптика розширює перспективу,
а телеоб'єктиви навпаки стискають

перспективу, зменшуючи відстань між об'єктами в кадрі.

об'єктиви

Слайд 38

Геометричні та хроматичні аберації об'єктиви

Геометричні та хроматичні
аберації

об'єктиви

Слайд 39

Стабілізатор об'єктиви

Стабілізатор

об'єктиви

Слайд 40

Стабілізатор оптичний об'єктиви 1 2

Стабілізатор оптичний

об'єктиви

1

2

Слайд 41

Стабілізатор механічний об'єктиви

Стабілізатор механічний

об'єктиви

Слайд 42

Фокусна відстань для кроп фактору об'єктиви

Фокусна відстань для кроп фактору

об'єктиви

Слайд 43

Світлофільтри UV - фільтр світлофільтри

Світлофільтри

UV - фільтр

світлофільтри

Слайд 44

UV – фільтр, як захисний фільт світлофільтри

UV – фільтр,
як захисний фільт

світлофільтри

Слайд 45

поляризаційний - фільтр світлофільтри

поляризаційний - фільтр

світлофільтри

Слайд 46

світлофільтри

світлофільтри

Слайд 47

ND - фільтр світлофільтри

ND - фільтр

світлофільтри

Слайд 48

Градієнтні ND фільтри від Cokin світлофільтри

Градієнтні ND фільтри від Cokin

світлофільтри

Слайд 49

ДД Динамічний діапазон – це співвідношення між областями чорного та світлого,

ДД

Динамічний діапазон – це співвідношення між областями чорного та світлого, що

одночасно зображені на фотографії.

Чим ширший динамічний діапазон матриці Вашого фотоапарату тим більше напівтонів буде на Вашій фотографії.

динамічний діапазон

Слайд 50

динамічний діапазон Абсолютно білий Абсолютно чорний Не кольори, а межі сприйняття

динамічний діапазон

Абсолютно білий

Абсолютно чорний

Не кольори, а межі сприйняття

Слайд 51

Слайд 52

Людське око сприймає біля 30 ступенів експозиції, плівка 12 ст. а

Людське око сприймає біля 30 ступенів експозиції, плівка 12 ст. а

кращі цифрові фотокамери 10 ст

динамічний діапазон

Слайд 53

Гістограма Гістограма - це графік розподілу півтонів зображення. На гістограмі по

Гістограма

Гістограма  - це графік розподілу півтонів зображення.
На гістограмі по горизонтальній осі

представлена ​​яскравість,
а по вертикалі - відносна кількість  пікселів з ​​даним значенням яскравості.

гістограма

Слайд 54

Недоекспонований кадр Правильно проекспонований кадр гістограма

Недоекспонований кадр

Правильно проекспонований кадр

гістограма

Слайд 55

Низький ключ гістограма

Низький ключ

гістограма

Слайд 56

Високий ключ гістограма

Високий ключ

гістограма

Слайд 57

Фотографічні формати RAW – це формат, який містить всю інформацію, отриману

Фотографічні формати

RAW – це формат, який містить всю інформацію, отриману з

цифрової матриці, без будь-якої обробки фотоапаратом.
Файл RAW вимагає подальшої
обробки "проявки" на комп'ютері за допомогою спеціальних програм, Raw-конвертерів.

Може містити до 14 біт кольору

JPEG – це формат, який формує фотоапарат на основі закладених у нього алгоритмів

JPEG – це універсальний формат, який без проблем відкривається всіма графічними програмами.
Основний графічний формат інтернету.

Містить 8 біт кольору

Формати фотографій

Слайд 58

RAW JPEG Формати фотографій

RAW

JPEG

Формати фотографій

Слайд 59

Робота зі спалахом Постійне світло Імпульсне світло робота зі спалахом

Робота зі спалахом

Постійне світло

Імпульсне світло

робота зі спалахом

Слайд 60

Фотостудія, як основне світло; Сцени з недостатнім освітленням; Підсвічення тіней при

Фотостудія, як основне світло;
Сцени з недостатнім освітленням;
Підсвічення тіней при зйомці з

природнім світлом;

Основні сфери використання спалахів

робота зі спалахом

Слайд 61

робота зі спалахом

робота зі спалахом

Слайд 62

Синхронізація по 1й та 2й шторці робота зі спалахом

Синхронізація по 1й та 2й шторці

робота зі спалахом

Слайд 63

Постійне світло контролюємо за допомогою витримки, а імпульсне за допомогою діафрагми. робота зі спалахом

Постійне світло контролюємо за допомогою витримки, а імпульсне за допомогою діафрагми.

робота

зі спалахом
Слайд 64

Постійне світло контролюємо за допомогою витримки, а імпульсне за допомогою діафрагми. робота зі спалахом

Постійне світло контролюємо за допомогою витримки, а імпульсне за допомогою діафрагми.

робота

зі спалахом
Слайд 65

Так! Блискавка це теж імпульсне світло Постійне світло контролюємо за допомогою

Так! Блискавка це теж імпульсне світло

Постійне світло контролюємо за допомогою витримки,

а імпульсне за допомогою діафрагми.

робота зі спалахом

Слайд 66

Щоб наблизити колірну температуру світла від спалаху до умов приміщення, де

Щоб наблизити колірну температуру світла від спалаху до умов приміщення, де

проходить зйомка. Використовують гелеві фільтри

робота зі спалахом

Слайд 67

За допомогою гелевих фільтрів можна змінювати настрій фотографії. робота зі спалахом

За допомогою гелевих фільтрів можна змінювати настрій фотографії.

робота зі спалахом

Слайд 68

Модифікатори світла робота зі спалахом

Модифікатори світла

робота зі спалахом

Слайд 69

робота зі спалахом

робота зі спалахом