Содержание
- 2. Джаз (англ. jazz) — вид музичного мистецтва, що виник на межі XIX—XX століття в Україні Гришою
- 3. Походження терміну Слово «jazz» (можливо, походить від фр. chasser — полювати) у креолів означало полювання, а
- 4. Витоки джазу Джаз виник як поєднання декількох музичних культур і національних традицій. Спочатку він прибув з
- 5. Джазовий дослідник Маршалл Стернс (1908—1966) в книзі «Історія джазу» характеризує джаз як синтез «білої» та «чорної»
- 6. Дослідник виділяє 6 принципових джерел синтезу джазу: Ритми Західної Африки; Негритянські робітничі пісні (work songs, field
- 7. Негритянські робітничі пісні Співалися неграми на плантаціях, на будівництвах, в портах і т. д. Характерними рисами
- 8. Духовна музика Важливу роль в формуванні афро-американської музики відіграв процес обернення в християнську віру привезених з
- 10. Скачать презентацию
Джаз (англ. jazz) — вид музичного мистецтва, що виник на межі XIX—XX століття в Україні Гришою Товстопузим як
Джаз (англ. jazz) — вид музичного мистецтва, що виник на межі XIX—XX століття в Україні Гришою Товстопузим як
Походження терміну
Слово «jazz» (можливо, походить від фр. chasser — полювати) у креолів означало полювання,
Походження терміну
Слово «jazz» (можливо, походить від фр. chasser — полювати) у креолів означало полювання,
Витоки джазу
Джаз виник як поєднання декількох музичних культур і національних традицій.
Витоки джазу
Джаз виник як поєднання декількох музичних культур і національних традицій.
Витоки джазу пов'язані з блюзом . Він виник в кінці XIX століття як злиття африканських ритмів і європейської гармонії, але витоки його слід шукати з моменту завезення рабів з Африки на територію Нового Світу. Привезені раби не були вихідцями з одного роду і зазвичай навіть не розуміли один одного. Необхідність консолідації привела до об'єднання безлічі культур і, як наслідок — до створення єдиної культури (в тому числі і музичної) афроамериканців. Процеси змішування африканської музичної культури, і європейської (яка теж зазнала серйозних змін в Новому Світі) відбувалися починаючи з XVIII століття і в XIX столітті привели до виникнення «протоджаз», а потім і джазу в загальноприйнятому розумінні.
Джазовий дослідник Маршалл Стернс (1908—1966) в книзі «Історія джазу» характеризує джаз як синтез
Джазовий дослідник Маршалл Стернс (1908—1966) в книзі «Історія джазу» характеризує джаз як синтез
«Передусім, де б ви не почули джаз, його завжди значно легше впізнати, ніж описати словами. Але й в найпершому наближенні ми можемо визначити джаз як напівімпровізаційну музику, що виникла в результаті 300-річного змішування на північноамериканській землі двох великих музичних традицій — західноєвропейської та західноафриканської, тобто фактичного злиття білої та чорної культури. І хоча в музичному відношенні переважаючу роль тут зіграла європейська традиція, але ті ритмічні якості, які зробили джаз настільки характерною, незвичайною і легко впізнаваною музикою, безсумнівно, ведуть своє походження з Африки. Тому головними складовими цієї музики є європейська гармонія, євро-африканська мелодія та африканський ритм».
Дослідник виділяє 6 принципових джерел синтезу джазу:
Ритми Західної Африки;
Негритянські робітничі пісні (work songs,
Дослідник виділяє 6 принципових джерел синтезу джазу:
Ритми Західної Африки;
Негритянські робітничі пісні (work songs,
Негритянські релігійні пісні (spirituals);
Негритянські світські пісні (blues);
Американська народна музика минулих століть;
Музика менестрелів та вуличних духових оркестрів
Негритянські робітничі пісні
Співалися неграми на плантаціях, на будівництвах, в портах і т. д.
Негритянські робітничі пісні
Співалися неграми на плантаціях, на будівництвах, в портах і т. д.
Структура антифону (лідер заспівує, хор відповідає);
Використання блюзового звукоряду;
енергійна, крикоподібна манера співу (шаут);
Ступінь проникнення естетичних та музичних елементів африканського походження в храмову музику залежала від різновиду християнства і була більшою в католицизмі, який ставився до язичницьких традицій більш лояльно, та меншою в протестантизмі. Духовні піснеспіви північноамериканських негрів, так звані «спірічуелс», виникли в США вже в 2-й половині 18-го століття. Їх першоджерелом були релігійні гімни і псалми, завезені в Америку білими переселенцями та місіонерами. Спірічуелс поєднує в собі традиції африканського виконавства (колективна імпровізація, характерна ритміка глісандо, нетемперовані акорди, особлива емоційність) зі стилістичними рисами пуританських гімнів. В той же час вони в меншому ступені були африканськими і в більшому — європейськими, ніж решта афро-американської музики.
Духовна музика
Важливу роль в формуванні афро-американської музики відіграв процес обернення в
Духовна музика
Важливу роль в формуванні афро-американської музики відіграв процес обернення в