Әдеби тіл дегеніміз

Слайд 2

«Әдеби тіл дегеннің мазмұны мен сипаты жөнінде тек қазақ тіл білімінде

«Әдеби тіл дегеннің мазмұны мен сипаты жөнінде тек қазақ тіл білімінде

ғана емес, жалпы отандық лингвистикада да анық, нақты, үзілді-кесілді орныққан пікір жоқ.» В.В. Виноградов
Слайд 3

Слайд 4

«Әдеби тіл – жазба тіл, жазуы болмаған халықтың тілі әдеби тіл дәрежесіне көтеріле алмайды.» М. Балақаев

«Әдеби тіл – жазба тіл, жазуы болмаған халықтың тілі әдеби тіл

дәрежесіне көтеріле алмайды.»
М. Балақаев
Слайд 5

«Әдеби тіл ең әуелі жазуға сүйенеді. Жазу стилінсіз әдеби тіл болмақ емес.» Ғ. Мұсабаев

«Әдеби тіл ең әуелі жазуға сүйенеді. Жазу стилінсіз әдеби тіл болмақ

емес.»
Ғ. Мұсабаев
Слайд 6

«Абайдың алды жоқ емес, бірақ жоққа жуық. Абайдың алдында да әдебиет

«Абайдың алды жоқ емес, бірақ жоққа жуық. Абайдың алдында да әдебиет

бар. Оның екі арнасы болды: бірі – ананың әлдиі, қойшының әні, қыздың сыңсуы сияқты халық әдебиеті, екіншісі - қажылы, молдалы ауыл Құнанбай ауылына таңсық болмаған шағатай әдебиеті.»
Слайд 7

«Қазақ әдеби тілін Абайдан басталады дейтін тілшілерге дау айтамыз. Абайдың алдындағы

«Қазақ әдеби тілін Абайдан басталады дейтін тілшілерге дау айтамыз. Абайдың алдындағы

қазақ халқының көп ғасырлардан келе жатқан мол эпостардағы, ұзынды-қысқалы салттық, тарихтық жырлардағы шебер, көркем өлең үлгілеріндегі тілдерді ұмытуға бола ма? Бұхар, Махамбеттерде қазақ әдеби тілінің өрнектері жоқ деуге бола ма?» М. Әуезов
Слайд 8

« Абай әдебиет тіліндегі басы артық қосарларды жоюмен қатар, шығыс үлгісінен

« Абай әдебиет тіліндегі басы артық қосарларды жоюмен қатар, шығыс үлгісінен

келіп жүрген араб-парсы сөздерін де қуып , әдебиет тілін тазартып, қазақ тілінің бар байлығын іске асыруға жол ашып, жазба әдеби тілінің негізін қалады.»
Қ. Жұбанов «Абай – қазақ әдебиетінің классигі» мақаласы
Слайд 9

Әдеби тілдің өңделіп, сұрыпталған, белгілі бір тілдік нормаларға түскен заңдылықтары болуы

Әдеби тілдің өңделіп, сұрыпталған, белгілі бір тілдік нормаларға түскен заңдылықтары

болуы керек;
Әдеби тілдің қоғам мүшелерінің басын қосып біріктіретін сипаты, жалпыға ортақ қасиеті болуы керек;
Әдеби тіл мазмұндық сипаты мен қолданылу аясы жағынан жалпыхалықтық тілден жоғары тұруы керек;
Әдеби тілдің қоғамның қолданылу практикасында сыннан өткен, қоғам санасы дұрыс деп қабылдаған заңдылықтары болуы керек, ол заңдылықтар баршаға ортақ болуы керек.