Содержание
- 2. Разнастайнасць сімвалаў каляндарных свят і абрадаў беларусаў утварае самастойную сістэму, якая мае пэўную этнічную своеасаблівасць і
- 3. Ёлка функцыянуе ў якасці абрадавага дрэўца пераважна ў калядна-навагодніх, стрэчаньскіх, масленічных святкаваннях. Такое выкарыстанне ёлкі абумоўлена
- 4. Упрыгожанае хваёвае дрэўца – ёлка, сасонка -- з’яўляецца самым яркім атрыбутам стрэчаньскага і масленічнага гукання вясны
- 6. Вярба выступала сімвалам хуткага росту, жыцця, якое набірае моц, урадлівасці, добрага здароўя. Галінкі маладой вярбы на
- 8. Ушанаванне расліннасці, зеляніны, кветак, дрэў -- асноўны сэнс свята Сёмухі (Тройца, Сё(-я)мік, Зялёныя Святкі/Свёнткі, Зелянец, Духа,
- 10. Траецкую зеляніну не выкідвалі, а збіралі і выкарыстоўвалі на працягу года як дзейсны сродак аховы ад
- 11. У Заходнім Палессі на Тройцу вадзілі маскіраваную дзяўчыну -- “Куста” па ўсіх дварах вёскі, заводзілі яго
- 12. Пасля Тройцы наступаў русальны тыдзень. У паўднёва-ўсходніх раёнах Гомельскага Палесся на заканчэнне русальнага тыдня здзяйснялі абрад
- 13. Дзявятнік (Зелянок, Божа Цяло) -- рухомае свята беларускага народнага календара, адзначаецца ў чацвер дзевятага тыдня пасля
- 15. Раслінны код формул і рытуалаў варажбы характэрны для купальскай абраднасці, што і натуральна ў кантэксце прыродных
- 17. Лічылася, што ў купальскую ноч актыўна дзейнічалі ўсялякія нячысцікі, ведзьмы, якія маглі прынесці шкоду людзям і
- 18. У беларусаў існавала паданне, што ў купальскую ноч расцвітае папараць-кветка. Паводле народнага меркавання, хто сарве гэтую
- 19. Ідэя ўрадлівасці, выяўленая праз раслінную сімволіку і атрыбутыку, шырока прадстаўлена ў жніўнай абраднасці. Асаблівая пашана аказвалася
- 20. У некаторых раёнах гэты снапок уносілі ў хату на посную куццю на Каляды і ставілі на
- 21. ЖАНІЦЬБА КОМІНА (ПАСВЕТА, ЛУЧНІКА) абрад першага восеньскага запальвання святла ў хаце. “Коміна-жаніха” адмыслова рыхтавалі да абраду:
- 23. Скачать презентацию