Содержание
- 2. Дәріс жоспары: Шығыс философиясының қалыптасуының бастаулары. Араб тілді философияның негізгі проблемалары. Ислам дінінің Қазақстан территориясында дамуы
- 3. Доминнаттық идея Теоцентризм
- 4. Ислам дінінің сенім негіздері Рисала Періштелер Елшілер Киелі Кітаптар Таухид Құдай-Аллаһ тағала Тағдыр-жазмыш Ахира Өлгеннен кейінгі
- 7. Тадж-Махал
- 8. Арабтілді философия Арабтардың ықпалында болған және Орта Шығыс халықтары мен арабтар жасаған философияны айтады. Ортағасырда философияны
- 9. Орта ғасырлық арабтілді философия дамуы 1.VII-IXғғ – арабтілді философияның тууы мен қалыптасуы 2.IX-XVғғ –арабтілді философияның ежелгі
- 10. . Мутакаллимдер мектебі Мутазилиттер мектебі суфизм Радикалды исламды жақтаушылар. Мутакаллимдер мектебінің өкілдері исламның діни догмаларын негіздеп,
- 11. ) 1. Медицина мен жаратылыстану саласындағы жаңалықтар нәтижесінде материалистік идеалардың күшеюі; 2.Ежелгігрек философиялық идеаларының енуі; IX
- 12. Әл Кинди(800-879) Араб философиясын европаландыруға алғашқы қадам жасаған алғашқы ойшыл. Бірінші болып арабтарғаежелгі грек философиясын, Аристотельді
- 13. Мұсылман философиясының түрлері Мұсылмандық философияның ең бірінші түрі КАЛАМ деп аталады. Xғ мұсылмандық (Батыс және Шығыс)
- 14. 2.Мутазилиттік кезең(VIII-Xғ ортасы) Мутазилиттік кезең Хасан аль Басри(728ж дүние салған) мен оның шәкірттері әрекеттерінен басталады. Ежелгігрек
- 16. Скачать презентацию
Дәріс жоспары:
Шығыс философиясының қалыптасуының бастаулары.
Араб тілді философияның негізгі проблемалары.
Ислам дінінің
Дәріс жоспары:
Шығыс философиясының қалыптасуының бастаулары.
Араб тілді философияның негізгі проблемалары.
Ислам дінінің
Түркі тілді философияның даму ерекшеліктері
Доминнаттық идея
Теоцентризм
Доминнаттық идея
Теоцентризм
Ислам дінінің сенім негіздері
Рисала
Періштелер
Елшілер
Киелі Кітаптар
Таухид
Құдай-Аллаһ тағала
Тағдыр-жазмыш
Ахира
Өлгеннен кейінгі өмір
Қиямет күні
Ислам дінінің сенім негіздері
Рисала
Періштелер
Елшілер
Киелі Кітаптар
Таухид
Құдай-Аллаһ тағала
Тағдыр-жазмыш
Ахира
Өлгеннен кейінгі өмір
Қиямет күні
Тадж-Махал
Тадж-Махал
Арабтілді философия
Арабтардың ықпалында болған және Орта Шығыс халықтары мен арабтар жасаған
Арабтілді философия
Арабтардың ықпалында болған және Орта Шығыс халықтары мен арабтар жасаған
Орта ғасырлық арабтілді философия дамуы
1.VII-IXғғ – арабтілді философияның тууы мен қалыптасуы
Орта ғасырлық арабтілді философия дамуы
1.VII-IXғғ – арабтілді философияның тууы мен қалыптасуы
2.IX-XVғғ –арабтілді философияның ежелгі грек философиясын игеруі.
.
Мутакаллимдер мектебі
Мутазилиттер мектебі
суфизм
Радикалды исламды жақтаушылар. Мутакаллимдер мектебінің өкілдері исламның діни
.
Мутакаллимдер мектебі
Мутазилиттер мектебі
суфизм
Радикалды исламды жақтаушылар. Мутакаллимдер мектебінің өкілдері исламның діни
Ислам философиясын дамытқанымен, кейбір мәселелерді материалистик тұрғыдан түсіндірді. Мысалы:
1.Исламның дамуының жаратылуы, дүниенің шығуы, тағдырдың жазылуы, т.б. туралы догмаларды рационализм мен материалистік тұрғыдан түсіндірді;
2.Құдай туралы антропоморфты түсінікті(Құдайдың адам бейнелілігін) терістеді;
3.Құдай мен Әлемді бір деп жариялады;
4.Адам ақылының күшіне сенді;
5.Адам танымының күші мен мүмкіндіктеріне сенді.
(“суф” – “жүн шекпен киген адам”; “саф”, “сафа”- “тазалық”; “сафуа”- “таңдаулы болу” деген мағыналар гректің “софос”- “даналық” сөзінен алынған). Суфизм – адамның өз еркімен сыртқы дүниеден, бұ дүниелік қызықтан бас тартып, өз өмірін Құдай жолына арнау. Суфизм аскетизм, мистиканы жоғары игілік деп есептейді.
Бірінші кезеңдегі негізгі бағыттар:
)
1. Медицина мен жаратылыстану саласындағы жаңалықтар нәтижесінде материалистік идеалардың күшеюі;
2.Ежелгігрек философиялық
)
1. Медицина мен жаратылыстану саласындағы жаңалықтар нәтижесінде материалистік идеалардың күшеюі;
2.Ежелгігрек философиялық
IX ғасырда араб философияның II кезеңі басталады
Әл Кинди(800-879)
Араб философиясын европаландыруға алғашқы қадам жасаған алғашқы ойшыл. Бірінші
Әл Кинди(800-879)
Араб философиясын европаландыруға алғашқы қадам жасаған алғашқы ойшыл. Бірінші
Логикалық материалистік
Ғылыми жаратылыстық
метафизикалық(философиялық)
Әл Кинди пікірінше, ақыл ғана таным көзі бола алады.
Әл Фараби(870-950)
Әбу Насыр Әл-Фараби (أبو نصر محمد الفارابي арабшасы)Әбу Насыр Мұхаммад ибн Тархан ибн Узлағ әл-Фараби(870-950ж. ш.) - әлемге әйгілі ойшыл, философ, социолог, математик, физик, астроном, ботаник, лингвист, логика, музыка зерттеушісі. Абайдың Фараби еңбектерімен таныстығы жөнінде нақтылы мәліметтер жоқ. Дегенмен Сағдидық: «... философияға, даналыққа зор мән берген Абай әл-Фараби, ибн Синалармен таныс болуымен бірге осы ғақпиялар кітаптарынан да мағлұматы бар еді»
Ибн Сина(980-1037)
Араб философиясын жаңа деңгейге көтерген ойшыл.
Ибн Сина:
Мұсылман теологтарының біржақтылығын, догматизм әжуалады.
Философияны діннен ажыратуға тырысты
Философия адам ақылының жетістіктерін жүйелейтін дербес ғылым деп есептеді
Философиялық идеаларды жаратылыстаным ғылымының, өзінің медициналық жаңалықтарын енгізді
Құдайдың бар екенін мойындағанымен, оның құдіретінің шексіздігіне күмән келтірді.
Ибн Рушд(1126-1198)
Араб философтарының ішіндегі Европаға танымалы арі ең әйгілісі болды.
Ибн Рушд мұсылмандық Испанияда өмір сүрді және батысараб-европалық философия өкіліне айналды. Ол Европаға кең тарап, католицизм мен схоластикаға қарсы шыққан аверроистік философияны жасады.
Ибн Рушд философиясы материалистік негізде және араб философиясының озық ойларымен жүйеленіп, өңделген Аристотель ілімінің синтезі түрінде қалыптасты.
Мұсылман философиясының түрлері
Мұсылмандық философияның ең бірінші түрі КАЛАМ деп аталады.
Мұсылман философиясының түрлері
Мұсылмандық философияның ең бірінші түрі КАЛАМ деп аталады.
Калам да христиандық философия сияқты, антикалық философияға екіұдай қатынасты ұсынады: мұсылмандық ойшылдардың бірі антикалық философияны білу-діни сенім ақиқаттарын терең түсіну үшін қажет деп санаса, екіншілері философияны білу қажеттінің бәрі Құран деп сенді. Араб авторларының бірінде калам туралы: “калам – философтардың метафизикасын терістеу үшін – Құдай, оның атрибуттары және ислам заңдары бойынша болуы мүмкін, нәрселердің шарттары туралы ілім” деген анықтама берді.
Каламның даму тарихы мынандай кезеңдерге жіктеледі:
Алғашқы кезең (VII соңы-VIII ғ басы аралығы). Өз дамуының алғашқы кезеңінде калам мұсылмандық құдайтану шеңберінде дамыды. Бұл кезеңде иудаизм мен христиандық діндер өкілдерімен жүргізілетін полемика маңызды орында. Кең талданатын орталық мәселелерге мыналар жатады:
Үлкен және кіші күнәлар мәселесі. Олардың ара-жігін ажырату және ұлы күнә жасаған адам статусы, яғни содан кейін де ол мұсылман болып қалама?
Құдіреттің жазуы-ислам догматтары бойынша Алла әрбір адамның тағдырын ол туылғанға дейін белгілеп қояды. Құдіреттің жазуын мойындау адамның өзі жасаған әрекеті мен күнәләрі алдыңдағы жауап кершілік туралы мәселе қояды: “Адамның күнәға бататындығы Алланың жазуы болса, сол үшін адам жауапта ма? Жоқ па?”
2.Мутазилиттік кезең(VIII-Xғ ортасы)
Мутазилиттік кезең Хасан аль Басри(728ж дүние салған) мен
2.Мутазилиттік кезең(VIII-Xғ ортасы)
Мутазилиттік кезең Хасан аль Басри(728ж дүние салған) мен
Ежелгігрек философиясынның әдістері мен идыаларын философиялық зерттеуге қолдануды дәл осы мутазилиттер бастады. Сондықтан мұсылмандық философиядық философияның тарихы белгілі дәрежеде ислам теологиясынан бөлініп шыққан мутазилиттерден басталады деуге болады.
Мутазилиттер Құранды догма ретінде қарастыруға қарсы шығып, оның оның аллегориялық тұрғыдағы түсіндірмелік сипатын жақтады.
Құранның мәңгіліктігі тезисіне қарсы шығып, оның жаратылғандығы идеасын жақтады.
Олар құдіретті жазу догматына қарсы шығып, адам еркінің бостандығы идеасын демек, адамның өз іс әрекетіне жауаптылығын қорғады.
Мутазилиттер дүниенің атомарлы құрылымы туралы түсінікті жақтады; атомдар – әрқайсысын әрдайым Алла басқарып отыратын бөлшектер деп түсінілді.
Мутазилиттер жиі талдайтын мәселе қатарына Жаратушы мен алғашқы жаратылу, және Құдай атрибуттары туралы сұрақтар енді. Ортодоксалды каламның классикалық кезеңінің негізін қалаушы – өз әрекетін мутазилит ретінде бастаған әл-Ашади (873-935), Матуриди (941) және әл-Газали (1058-1111) болып табылады.
Ортадоксалды каламның толық қалыптасу уақытын Халиф әл Каирдің 1041жылғы мұсылмандық “сенім символдарын” жариялап, келіспеушілермен пікір таластыруға тиым салатын жарлығымен байланыстырады.
3.Классикалық кезең(VIII-Xғ )