музика опрацюваня лекції

Содержание

Слайд 2

Особливості музичного сприйняття Сприймання музики – основний засіб формування музичної культури

Особливості музичного сприйняття

Сприймання музики – основний засіб формування музичної культури й

духовного розвитку школярів.

Слухання музики — один із провідних видів діяльності на уроці музичного мистецтва в загальноосвітній школі, мета якого - виховувати любов до музики, формувати музичну культуру та усвідомлений музично-естетичний смак.

Музичне сприймання -
Це основний вид музичної діяльності, який передує всім іншим. Це процес психічного відображення у свідомості дитини цілісного образу музичного твору, який відбувається у взаємозв»язку з мисленням, волею, мовою, почуттям, відчуттям, уявою, увагою.

знаки повноцінного музичного сприймання:
Емоційність
Активність
Свідомість (інтелектуальний розвиток особистості)

Слайд 3

Музичне сприйняття має певні властивості емоційність, пов'язана з естетичними переживаннями людини,

Музичне сприйняття має певні властивості
емоційність, пов'язана з естетичними переживаннями людини, його

почуттями, емоціями;
цілісність, що відбиває становлення у свідомості людини музичного образа добутку через сукупність елементів музичної мови;
Асоціативність ,коли на основі колишнього досвіду людини відбувається виникнення різного роду зорових і слуховых асоціацій, що ведуть до виникнення образних подань іестетичному відношенню людини до музики;
Слайд 4

навички музичного сприйняття закріплюються, коли діти виконують під музику деякі вправи,

навички музичного сприйняття закріплюються, коли діти виконують під музику деякі вправи,

наприклад крокують на місці під знайомий їм марш або оплесками відтворюють ритм танцювальної музики.
Навички сприйняття зміцнюються і в дидактичних іграх. Дидактичні завдання завжди пов'язані з розрізненням і відтворенням таких засобів музичної виразності, як висота звуків, їх ритм, тембр, динаміка. Наприклад, у грі «Здогадайся, хто співає» дитина на слух, тільки за тембром голосу повинна визначити, хто співає.
Слайд 5

Вікові особливості сприйняття музики дошкільниками Суттєві особливості музичного розвитку Слухове сприймання

Вікові особливості сприйняття музики дошкільниками
Суттєві особливості музичного розвитку
Слухове сприймання твору
Наявність музичного

слуху
Емоційне сприймання музик
-найпростіші навички та дії у співочому, музично-ритмічному у виконанні
Слайд 6

Перший рік житя -Реакція на звук,голос -реакція на джерело звуку,голосу -прислуховування

Перший рік житя

-Реакція на звук,голос
-реакція на джерело звуку,голосу
-прислуховування до голосу
-радість почутого

звуку,голоссу
-підспівування(елементарний лепіт)
Слайд 7

Другий рік життя -розрізняє високі та низькі звуки,голосне та тихе звучання

Другий рік життя

-розрізняє високі та низькі звуки,голосне та тихе звучання
-підспівує дорослому,повторює

останні фрази пісні
-плескає в долоні,тупоче ніжками у такт,кружляє під звуки музики
Слайд 8

Третій –четвертий рік життя Підвищується чуттєвість до музики Наспівує нескладну мелодію

Третій –четвертий рік життя

Підвищується чуттєвість до музики
Наспівує нескладну мелодію
Прагне до самостійності
За

допомогою дорослого співає маленькі пісні
З'являється бажання займатися музикою
Починає самостійно тацювати та грати у музичні ігри
Слайд 9

Пятий рік життя Розпізнає яка музика весела,радісна,спокійна;звуки голосні,тихі Мелодія швидка ,повільна

Пятий рік життя

Розпізнає яка музика весела,радісна,спокійна;звуки голосні,тихі Мелодія швидка ,повільна
На якому

інструменті грають рояль, скрипка,баян
Розуміють вимоги як співти,рухатися у танці
Налагоджується вокально-слухова та рухова координація
Слайд 10

Шостий рік життя --самостйно характеризує музичний твір Має здібності до цілісного

Шостий рік життя

--самостйно характеризує музичний твір
Має здібності до цілісного сприймання музичного

образу
Закріплює голосовий апрат
Розширяється діапазон,зявляється співучість,дзвінкість
Пісні,танці,ігри виконуються самостійно,виразно,творчо
Особисті індивідуальні здібності проявля.ються виразніше
Слайд 11

Основні умови формування повноцінного сприйняття музики Музичне сприймання , як провідна

Основні умови формування повноцінного сприйняття музики

Музичне сприймання , як провідна складова

музичної культури, впливає на розвиток пізнавальних та емоційних процесів музичної свідомості та діяльності людини і формується в процесі її музично-естетичного виховання. Художнє спілкуванняіз музичним мистецтвом, зразками якого ємузичні твори справляє позитивний вплив на формування особистості дитини, особливо молодшому шкільному віці. Це позначається на їхньому сенсомоторному, мисленнєвому, емоційному розвитку тощо. З огляду на це, підвищується значущість розвитку сприймання музики в даному віці, оскільки відкриваються широкі можливості виховноговпливу мистецтва на закладення основ музично-естетичної культури особистості молодшого школяра. Дане дослідження не вичерпує багатоаспектність даної проблематики, а повинне розглядатися як один з напрямків у пошуку шляхівудосконалення цього процесу
Слайд 12

Думка А.С.Макаренка: "За силою емоцій, за тривожністю й глибиною вражень, за

Думка А.С.Макаренка: "За силою емоцій, за тривожністю й глибиною вражень, за

чистотою й красою вольових напружень дитяче життянезрівнянно багатше від життя дорослих"
Дитяче сприймання належить розглядати не як елементарнийрівень, а як особливу сферу дитячої життєдіяльності .
особливості сприймання музики молодшими школярами
визначаються передусім обмеженістю життєвого і музичного досвіду дітей,
специфікою мислення: невмінням узагальнювати, переважанням цілісного сприймання.
віддають перевагу музиці веселій, моторній, особливо реагують на масивність і динаміку звучання, темп і регістр, темброву палітру музики, запитальний, стверджувальний і розповіднийхарактер музичного висловлювання, ніжність і різкість, м'якість і жорсткість, дзвінкість і ліричну наповненість звучання.

Методи та прийоми розвитку музичного сприйняття в дошкільників

Слайд 13

Дітям властиві інтерес до почуттєво забарвлених музично-слуховихвражень, прагнення до новизни, до

Дітям властиві інтерес до почуттєво забарвлених музично-слуховихвражень, прагнення до новизни, до

вияву в звучанні музики життєвих зв'язків.
здатні визначати не лише загальний характермузики та її настрій, а й схоплювати характерні ознаки певного жанру, наприклад, колискової пісні, танцю, маршу, передавати їх у пластиці своїх рухів, жестах, міміці.
Музичний твір діти сприймають цілісно, як єдиниймузичний образ, не відділяють власне музичні враження від враженьсупутніх, не виокремлюють певні засоби виразності і не вміють визначати їх роль у створенні музичного образу.
Складнішу музику вони сприймаютьвибірково, вловлюючи в ній лише те, що їм ближче і доступніше, хоча й не завжди головніше у творі.