Причини страждання Єремії

Содержание

Слайд 2

Пророк Єремія – народився близько 650 р. до Хр. та належав

Пророк Єремія – народився близько 650 р. до Хр. та належав

до священичої родини.
Пророкував за часів правління п’яти царів: Йосії, Йоахаза, Йоакима, Єхонії, Седекії.
Небезпека зі сторони вавилонян та покладання на підтримку Єгипту.
Перший прихід Навуходоносора – виселення еліти (на чолі з Єхонією) з Єрусалиму – 597 р. до Хр.
Другий прихід Навуходоносора – 586р.до Хр. – знищення Єрусалиму та Вавилонське вигнання 586 – 536рр. до Хр.

Історичний контекст

Слайд 3

Храм Господній не є запорукою спасіння, якщо справи народу є лукавими.

Храм Господній не є запорукою спасіння, якщо справи народу є лукавими.

Народ відкидає Бога та Його союз, звірившись зовнішнім речам. Люд хворіє на лукавство та ідолопоклонство, а тому потребує очищення.
«Не покладайтеся на слова оманні, а саме: Храм Господній! Храм Господній! Храм Господній!» Єр 7, 4 (Єр 7, 4-7).

Богословські думки

Слайд 4

Лжепророки та священики обманюють народ, заповідаючи мир. Вони говорять слова улесливі

Лжепророки та священики обманюють народ, заповідаючи мир. Вони говорять слова улесливі

цареві, призвичаївшись до ледачого життя.
«Навіть пророк і священик – і ті безбожні, ба й у домі моїм знайшов я їхнє ледарство, - слово Господнє» Єр 23, 11.

Богословські думки

Слайд 5

Надія на спасіння та відновлення союзу з вибраним народом. «Ось бо

Надія на спасіння та відновлення союзу з вибраним народом.
«Ось бо надходить

час, - слово Господнє, - коли я зміню долю мого народу Ізраїля та Юди, - слово Господнє, - і приведу їх назад у землю, що вділив був їхнім отцям, і вони її посядуть» Єр 30, 3.

Богословські думки

Слайд 6

Чутливість та небайдужість пророка за народ. Очевидно, пророк просить Господа помилувати

Чутливість та небайдужість пророка за народ. Очевидно, пророк просить Господа помилувати

народ, проте у відповідь отримує:
«Ти, отже, не заступайся за народ цей, не благай і не молися за них ревно, не наполягай на мене, бо я не вислухаю тебе» Єр 7, 16.

Антропологічні аспекти

Слайд 7

Людські переживання та щирість: «Я став посміховищем щоденним, кожний глузує з

Людські переживання та щирість:
«Я став посміховищем щоденним, кожний глузує з мене»

Єр 20, 7.

Антропологічні аспекти

Слайд 8

Прагнення відплати ворогам та грішникам: «Ти знаєш усе, Господи! Згадай мене,

Прагнення відплати ворогам та грішникам:
«Ти знаєш усе, Господи! Згадай мене, навідайся

до мене й відплати моїм гонителям за мене» Єр 15,15.
«Чому доля безбожників щаслива, і всім віроломним добре ведеться?» Єр 12, 1б.

Антропологічні аспекти

Слайд 9

Поневолення рідного народу вавилонянами: «Ой моє нутро, моє нутро! Умліваю я.

Поневолення рідного народу вавилонянами:
«Ой моє нутро, моє нутро! Умліваю я. Ой

оболони мого серця! Серце ниє у мене. Ніяк не змовчу, бо звук сурми, душе моя, почула єси, військовий сполох. Нещастя за нещастям звістують, спустошено цілу країну» Єр 4, 19-20а

Причини страждання

Слайд 10

Лукавство Юдеї, нехтування союзом, ідолопоклонство народу, яке зневажає Бога. Перехід у

Лукавство Юдеї, нехтування союзом, ідолопоклонство народу, яке зневажає Бога. Перехід у

формальне сприйняття жертвоприношень та храму.
«Гріх Юди – різцем залізним записаний, зубцем алмазним вирізьблений на таблиці їхнього серця і на рогах їхніх жертовників» Єр 17, 1.

Причини страждання

Слайд 11

Відчуття відкинутості, соціальної ексклюзії: «Ой горе мені, моя нене, що ти

Відчуття відкинутості, соціальної ексклюзії:
«Ой горе мені, моя нене, що ти вродила

мене, чоловіка, з яким сперечаються і сваряться у цілій країні» Єр 15,10
«Ти ввів мене в оману, о Господи, і я дав себе ввести в оману. Схопив єси мене, подужав. Я став посміховищем щоденним, кожен глузує з мене» Єр 20, 7.

Причини страждання

Слайд 12

Відчуваючи внутрішні та зовнішні страждання, проклинаючи день, в який прийшов на

Відчуваючи внутрішні та зовнішні страждання, проклинаючи день, в який прийшов на

світ, взиваючи до Бога про справедливість, все ж Єремія взивав:
«Співайте Господеві, хваліте Господа, бо він рятує душу вбогого з рук лиходіїв» Єр 20, 13.

Отже,