Колористика. Теорія кольору: колометричні кола, кольорова гармонія

Содержание

Слайд 2

Теорія кольору Презентація лекції Шевченко Вікторія Едуардівна доктор наук із соціальних

Теорія кольору

Презентація лекції
Шевченко Вікторія Едуардівна
доктор наук із соціальних комунікацій

© Шевченко

В. Е., 2015

Шевченко В. Е. Колористика: Електронні дидактичні демонстраційні матеріали. Тема: Теорія кольору. - Режим доступу http://smd.univ.kiev.ua/?p=7387 - К. : Інститут журналістики, 2013. - 218 слайдів.

Слайд 3

НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН Тема 1. Теорія кольору: колометричні кола, кольорова гармонія. Тема

НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

Тема 1. Теорія кольору: колометричні кола, кольорова гармонія.
Тема 2.

Семантика кольору.
Тема 3. Правила застосування кольору.
Тема 4. Кольорові контрасти.
Тема 5. Психологічне сприйняття окремих кольорів і їх сполучень.
Тема 6. Практика застосування кольору.
Слайд 4

Тема 1. Теорія кольору: колометричні кола, кольорова гармонія. План теми Характеристики

Тема 1. Теорія кольору: колометричні кола, кольорова гармонія.

План теми
Характеристики кольору
Типи кольорової

символіки
3. Кольорові моделі
4. Колориметричні кола
5. Кольорова гармонія
Слайд 5

КОЛІР — суб'єктивне відчуття, що виникає при впливі на зоровий аналізатор

КОЛІР

— суб'єктивне відчуття, що виникає при впливі на зоровий аналізатор електромагнітної

хвилі визначеної довжини.
Це відчуття залежить від характеристик переломлення, відображення і поглинання світлових хвиль тих середовищ і поверхонь предметів, що знаходяться між джерелом випромінювання й оком людини, а також у полі його зору.
Слайд 6

(С) Шевченко В. Е., 2014 Світові промені, які відрізняє око людини,

(С) Шевченко В. Е., 2014

Світові промені, які відрізняє око людини, утворюють

видимий спектр: червоний, оранжевий, жовтий, зелений, блакитний, синій (індиго) та фіолетовий.
Червоний колір характеризуються найдовшою довжиною хвилі.
Фіолетовий – найкоротшою.
Білий вбирає у себе всі кольори спектру.
Чорний – відсутність кольору.

Характеристики кольору

Слайд 7

© Шевченко В. Е., 2015 Значення кольору Колір набуває особливого значення

© Шевченко В. Е., 2015

Значення кольору
Колір набуває особливого значення

завдяки своїй здатності впливати на настрій споживачів.
Колір оживляє, дратує, спонукає до співпереживання, викликає певні асоціації, сприймається простіше та діє безпосередніше, ніж форма.
Колір не потрібно тлумачити, як слова.
Враження, навіяні кольором, дуже стійкі, а привабливість кольорового є вищою, ніж однотонного.
Слайд 8

7 кольорів веселки застосовують для укріплення здоров’я людини Характеристики кольору

7 кольорів веселки застосовують для укріплення здоров’я людини

Характеристики кольору

Слайд 9

Вплив кольору на сприйняття Слід враховувати той факт, що кольори здійснюють

Вплив кольору на сприйняття Слід враховувати той факт, що кольори здійснюють

символічний та асоціативний вплив на людину. Символами та асоціаціями = червоного можуть бути: кров, вогонь, троянда, небезпека, любов; = жовтого: лимон, сонце, світло, епідемія; = синього: вода, лід, холод, відкритий простір, небо, мир; = зеленого: трава, дерево, природа, безпека, надія, спокій. Важливе значення має поєднання кольорів. Найпростішим прикладом поєднання кольорів є негативне зображення (біле на чорному) деякої частини тексту або всього оголошення.
Слайд 10

(С) Шевченко В. Е., 2014 Вибір домінуючого кольору або поєднання кольорів

(С) Шевченко В. Е., 2014

Вибір домінуючого кольору або поєднання кольорів має

враховувати національно-етнічні, історичні та релігійні особливості, характерні для країни та часу, про які йдеться.

Оформлення

Слайд 11

Типи кольорової символіки Колір сам по собі Кольорові сполучення Об’єднання кольору

Типи кольорової символіки

Колір сам по собі
Кольорові сполучення
Об’єднання кольору та форми (геометричних,

конкретних предметів) –
Завдання знайти приклади на типи кольорової символіки

Характеристики кольору

Слайд 12

Колір сам по собі

Колір сам по собі

Слайд 13

(С) Шевченко В. Е., 2014 "Movie theater" кольорові сполучення

(С) Шевченко В. Е., 2014

"Movie theater"

кольорові сполучення

Слайд 14

(С) Шевченко В. Е., 2014

(С) Шевченко В. Е., 2014

Слайд 15

З’єднання кольору і форми (С) Шевченко В. Е., 2014 один колір

З’єднання кольору і форми

(С) Шевченко В. Е., 2014

один колір є просто

фарбою, але у сполученні з формою втрачає певні асоціації
Слайд 16

Поєднання кольору і форми http://say-hi.me/blog/obuchenie/teoriya-cveta-samoe-vazhnoe-o-cvete-chast-ii.html

Поєднання кольору і форми
http://say-hi.me/blog/obuchenie/teoriya-cveta-samoe-vazhnoe-o-cvete-chast-ii.html

Слайд 17

Форма і колір Як для трьох основних кольорів - червоного, жовтого

Форма і колір

Як для трьох основних кольорів - червоного, жовтого і

синього, так і для трьох основних форм - квадрата, трикутника і кола існують властиві ним виразні характеристики.
Слайд 18

Колір і форма Квадрат - червоний. Квадрат - символ матерії, тяжкості

Колір і форма

Квадрат - червоний. Квадрат - символ матерії, тяжкості і

суворого обмеження; - відповідає єгипетському ієрогліфу "поле"; статичність - основна якість цієї фігури, що позначається напругою при спробі виразити рух. Усі форми, в яких домінують горизонталі і вертикалі асоціюються з квадратом: хрест (в максимальному ступені - свастика), лінійний прямокутний меандр, прямокутники і т. д. У стародавньому Китаї храми планувалися за принципом чотирикутника. Квадрату відповідає непрозорий колір матерії, тяжкості - червоний.
Трикутник - світло-жовтий. Символізує думку, висловлює активність, випромінює світло; форми, споруджувані на діагоналях - ромби, трапеції, зигзаги та їх похідні, дають динаміку і навіть агресивність; невагомості цієї фігури відповідає світло-жовтий.
Круг - прозоро-синій. Символ зануреного в себе духу, вічного руху; геометричне місце точки, що рухається на постійній відстані; Викликає відчуття відпочинку, ослаблення напруги і постійного рівного руху - на противагу напрузі квадрата. Астрологічний символ сонця - коло з крапкою у центрі; безперервному руху кола відповідає прозоро-синій.
Відповідно, з'єднання кольорів дає: помаранчевий - трапеція, зелений - сферичний трикутник, фіолетовий - еліпс.
Слайд 19

Квадрат - символ матерії, стримування, межі і напруженості. В єгипетському ієрогліфічному

Квадрат - символ матерії, стримування, межі і напруженості. В єгипетському ієрогліфічному

письмі квадрат позначав «поле». Такій статичній формі відповідає «важкий» червоний колір.
Слайд 20

Сварог За слов'янським перекладом хроніки Іоанна Малали - бог-коваль, батько Даждьбога.

Сварог

За слов'янським перекладом хроніки Іоанна Малали - бог-коваль, батько Даждьбога.
Свобода, незалежність,

стійкість. Успіх у справах. Вірність справі, родині і вірі.
Слайд 21

(С) Шевченко В. Е., 2014

(С) Шевченко В. Е., 2014

Слайд 22

Слайд 23

Трикутник символізує думку, рух по вертикалі, тому його легше зіставити зі світлими відтінками жовтого кольору.

Трикутник символізує думку, рух по вертикалі, тому його легше зіставити зі

світлими відтінками жовтого кольору.
Слайд 24

(С) Шевченко В. Е., 2014 Трикутник – світло-жовтий

(С) Шевченко В. Е., 2014

Трикутник – світло-жовтий

Слайд 25

Слайд 26

Круг - форма з властивим природним почуттям руху, створює враження розслаблення

Круг - форма з властивим природним почуттям руху, створює враження розслаблення

і пом'якшення, якоїсь монотонності. Його «вічного» руху здається рівним синій колір і його відтінки.
Слайд 27

© Шевченко В. Е., 2015

© Шевченко В. Е., 2015

Слайд 28

Коло - синій (С) Шевченко В. Е., 2014

Коло - синій

(С) Шевченко В. Е., 2014

Слайд 29

Слайд 30

Слайд 31

Слайд 32

Слайд 33

(С) Шевченко В. Е., 2014

(С) Шевченко В. Е., 2014

Слайд 34

Слайд 35

© Шевченко В. Е., 2015

© Шевченко В. Е., 2015

Слайд 36

«Діагональні» напрями спрямовуються у глибину картини. Наприклад, у «Воскресінні» Грюневальда такий

«Діагональні» напрями спрямовуються у глибину картини. Наприклад, у «Воскресінні» Грюневальда такий напрямок

веде глядача від переднього плану вгору, до зображення Христа.
Слайд 37

Художники епохи Бароко використовували діагоналі для ілюзії перспективи, кубісти - для

Художники епохи Бароко використовували діагоналі для ілюзії перспективи, кубісти - для

враження рельєфної глибини. 
«Циркульні», або «круговий», напрямок зупиняє увагу на одній точці, в той же час створює враження руху. Приклад такого напрямку маємо можливість побачити в картині «Битва Олександа Македонського з перським царем Дарієм при Іссі» Альтдорфера.
Слайд 38

Адитивна модель Кольорові моделі Чисті кольори – червоний зелений синій первісні кольори чистого кольору

Адитивна модель

Кольорові моделі

Чисті кольори –
червоний
зелений
синій

первісні кольори чистого кольору

Слайд 39

© Шевченко В. Е., 2015 Кольорові моделі

© Шевченко В. Е., 2015

Кольорові моделі

Слайд 40

(С) Шевченко В. Е., 2014 Первинні художні кольори RYB-модель жовтий червоний синій Кольорові моделі

(С) Шевченко В. Е., 2014

Первинні художні кольори RYB-модель

жовтий

червоний

синій

Кольорові моделі

Слайд 41

(С) Шевченко В. Е., 2014 Змішані кольори першого порядку фіолетовий зелений оранжевий Кольорові моделі

(С) Шевченко В. Е., 2014

Змішані кольори першого порядку

фіолетовий

зелений

оранжевий

Кольорові моделі

Слайд 42

Первинні та вторинні художні кольори Кольорові моделі Первісний колір Вторинний колір

Первинні та вторинні художні кольори

Кольорові моделі

Первісний колір

Вторинний колір

Слайд 43

сірий - 2 комплементарні кольори світло-сірий = 220ч + 220з +

сірий - 2 комплементарні кольори

світло-сірий = 220ч + 220з + 220с;


темно-сірий = 50ч + 50з + 50с
білий = 255ч +255з +255с
чорний = 0ч + 0з + 0с

Кольорові моделі

Слайд 44

Кольорові моделі Indexed color RGB CMYK HSB CIE lab

Кольорові моделі

Indexed color
RGB
CMYK
HSB
CIE lab

Слайд 45

Вікно для редагування індексованих кольорів

Вікно для редагування індексованих кольорів

Слайд 46

У колі Іттена протилежні кольори дають сірий Кольорові моделі

У колі Іттена протилежні кольори дають сірий

Кольорові моделі

Слайд 47

Фізичні властивості кольору описує модель HSB (за Вільгельмом Оствальдом) кольоровий тон насиченість яскравість Кольорові моделі

Фізичні властивості кольору описує модель HSB (за Вільгельмом Оствальдом)

кольоровий тон
насиченість
яскравість

Кольорові моделі

Слайд 48

(С) Шевченко В. Е., 2014 Всі кольори в спектрі характеризуються колірним

(С) Шевченко В. Е., 2014

Всі кольори в спектрі характеризуються
колірним тоном, що

визначає місце кольору в спектрі (всередині кола – сірий).
Кольоровий тон змінюється за щільністю – освітленістю зверху вниз, за насиченістю – віддаленістю від центру

Кольорова модель Оствальда HSB

Слайд 49

(С) Шевченко В. Е., 2014 Насиченість кольору – це ступінь віддаленості

(С) Шевченко В. Е., 2014

Насиченість кольору –
це ступінь віддаленості тону

від рівному йому по світлості ахроматичного

Кольорові моделі

Слайд 50

(С) Шевченко В. Е., 2014 Світлість кольору (вона ж відносна яскравість)

(С) Шевченко В. Е., 2014

Світлість кольору (вона ж відносна яскравість) –

це положення кольору на шкалі від білого до чорного

Характеристики кольору

Слайд 51

Зміна насиченості та яскравості при додаванні чи відніманні - чорного - сірого - білого Кольорові моделі

Зміна насиченості та яскравості при додаванні чи відніманні - чорного - сірого -

білого

Кольорові моделі

Слайд 52

Кольоровий тон змінюється: - за освітленістю зверху вниз, - за насиченістю віддаленістю від центру Кольорові моделі

Кольоровий тон змінюється: - за освітленістю зверху вниз, - за насиченістю віддаленістю

від центру

Кольорові моделі

Слайд 53

HSB- характеристики синього кольору Характеристики кольору Насиченість Яскравість Кольоровий тон

HSB- характеристики синього кольору

Характеристики кольору

Насиченість

Яскравість

Кольоровий тон

Слайд 54

Значення теплого, нейтрального та холодного кольорового тону при максимальній насиченості (пунктир

Значення теплого, нейтрального та холодного кольорового тону при максимальній насиченості (пунктир –

середні значення)

Теплий нейтральний холодний

Кольорові моделі

Слайд 55

Ахроматичні та хроматичні кольори. Відтінки – кольори одного сектора круга

Ахроматичні та хроматичні кольори.
Відтінки – кольори одного сектора круга

Слайд 56

(С) Шевченко В. Е., 2014

(С) Шевченко В. Е., 2014

Слайд 57

Кольорові моделі

Кольорові моделі

Слайд 58

На наступному прикладі показано, що відбувається, якщо змінити тон тла після

На наступному прикладі показано, що відбувається, якщо змінити тон тла після

того, як сторінка вже зроблена. Акценти раптово міняються місцями за пріоритетом
Слайд 59

Чистий кольоровий тон, відтінок та тінь Колометричні кола

Чистий кольоровий тон,
відтінок та тінь

Колометричні кола

Слайд 60

Слайд 61

(С) Шевченко В. Е., 2014

(С) Шевченко В. Е., 2014

Слайд 62

(С) Шевченко В. Е., 2014

(С) Шевченко В. Е., 2014


Слайд 63


Слайд 64

(С) Шевченко В. Е., 2014

(С) Шевченко В. Е., 2014


Слайд 65

Для визначення гармонічного сполучення кольорів застосовують колірні (колорометричні) кола Дослідники теорії

Для визначення гармонічного сполучення кольорів застосовують колірні (колорометричні) кола Дослідники теорії кольору

пропонували свої варіанти таких кіл

Колометричні кола

Слайд 66

Трикутник Гете Основні кольори розміщені на зовнішніх кутах, вторинні – у середині Колометричні кола

Трикутник Гете

Основні кольори розміщені на зовнішніх кутах, вторинні – у середині

Колометричні

кола
Слайд 67

Трикутник Гете Основні кольори розміщені на зовнішніх кутах, вторинні – у середині Колометричні кола

Трикутник Гете

Основні кольори розміщені на зовнішніх кутах, вторинні – у середині

Колометричні

кола
Слайд 68

Трикутник Гете У «шестиколірному колі Гете» є три типи: Гармонійні пари

Трикутник Гете

У «шестиколірному колі Гете» є три типи:
Гармонійні пари кольорів

- пурпурово-зелена, фіолетово-жовта і оранжево-синя. За Гете їх емоційно-виразне значення полягає у тому, що протилежні кольори «знайшли» один одного і утворили ціле, що дає людському духові відчуття заспокійливої повноти.
Характерні пари кольорів - жовто-синя, жовто-пурпурова, синьо-пурпурова, оранжево-фіолетова, оранжево-зелена і фіолетово-зелена. За Гете жовто-пурпурова, синьо-пурпурна і оранжево-фіолетова пари мають характер млявий, декілька обмежений зі схильністю до пишності, а жовто-синя пара бідна, банальна і буденно.
Нехарактерні пари кольорів - жовто-зелена, жовто-оранжева, оранжево-червона, червоно-фіолетова, фіолетово-синя, синьо-зелена. За Гете жовто-зелена пара вульгарно-вульгарна, а синьо-зелена - груба, противна й просто «безглузда».
Гете класифікував типи колоритів на: могутні - активні «мажорні» червоні тони; ніжні - пасивні «мінорні» зелено-сині, блискучі - узгоджуються «мажорні» і «мінорні»
У живописі загальну приглушеність насиченості Гете пояснював слабкістю і невпевненістю колориту (згодом приглушену насиченість Оствальд визнав головним достоїнством колориту). Гете вважав фальшивим колоритом повне придушення усіх кольорів одним кольоровим тоном, що завжди викривала псевдоколористів.
Слайд 69

(С) Шевченко В. Е., 2014

(С) Шевченко В. Е., 2014

Слайд 70

Коло природних кольорів по Гете (С) Шевченко В. Е., 2014 Колометричні кола

Коло природних кольорів по Гете

(С) Шевченко В. Е., 2014

Колометричні кола

Слайд 71

(С) Шевченко В. Е., 2014

(С) Шевченко В. Е., 2014

Слайд 72

Кольорове дерево Мансела Колометричні кола СІЕ

Кольорове дерево Мансела

Колометричні кола

СІЕ

Слайд 73

© Шевченко В. Е., 2015 І до Мансела були спроби створити

© Шевченко В. Е., 2015

І до Мансела були спроби створити колірний

простір, колір у якому описувався б трьома координатами, однак він першим вирішив розділити колір на незалежні значення тону, яскравості і насиченості. Його система, особливо її пізніші редакції, ґрунтувалася на ретельних експериментах з вивчення колірного сприйняття людини, тобто під неї була підведена серйозна наукова основа.

Заснована 1898 року, проте застосовується і зараз Колірна система Мансела пережила багато систем того часу, і, хоча в більшості додатків її замінили більш сучасні системи, вона все ще застосовується у деяких сферах.
Наприклад, у стандартах ANSI для визначення кольору шкіри і волосся людини, у судовій медицині, в геології для порівняння кольору ґрунту і в пивоварінні для визначення кольору пива.

Слайд 74

Схема Мансела Колірна система Мансела: коло при значенні (яскравості) 5, хромі

Схема Мансела

Колірна система Мансела: коло при значенні (яскравості) 5, хромі (насиченості)

6, нейтральні значення від 0 до 10, сегмент круга (діапазон начиченості) при тоні 5PB і значенні 5.
Слайд 75

Тривимірна схема Колірна система Мансела включає три координати, колірне тіло можна

Тривимірна схема

Колірна система Мансела включає три координати, колірне тіло можна представити

як циліндр у тривимірному просторі. Колірний тон вимірюється у градусах по горизонтальній окружності, хрома (насиченість) вимірюється радіально від нейтральної осі циліндра до більш насичених країв, значення (яскравість) вимірюється вертикально по осі циліндра від 0 (чорний) до 10 (білий). Розташування кольорів визначалося експериментально вивченням колірного відчуття випробовуваних. Кольори Манселл намагався розташувати візуально однаково, що призвело до утворення колірного тіла неправильної форми.
Слайд 76

Ось що писав про це сам Мансел: Спроба вписати (кольори) в

Ось що писав про це сам Мансел:

Спроба вписати (кольори) в обраний

контур, такий як піраміда, конус, циліндр або куб, у поєднанні з нестачею коректних експериментів призвела до спотворення колірних співвідношень. Стало очевидно, що при вимірюванні яскравості та насиченості для пігментів жодний звичайний контур не підійде.
Слайд 77

Початок роботи Свою роботу Мансел почав у 1898 році і опублікував

Початок роботи

Свою роботу Мансел почав у 1898 році і опублікував результати

під назвою «Color Notation» у 1905 році. Допрацьована версія з'явилася у книзі «Munsell Book of Color» у 1929 році. Експериментальні дані, отримані в 1940-х, дали можливість доповнити систему, що призвело до появи сучасної редакції цієї книги.
Слайд 78

«Munsell book of color» Кілька видань «Munsell Book of Color». Атлас

«Munsell book of color»

Кілька видань «Munsell Book of Color». Атлас являє

собою набір змінних сторінок змінних мазків фарби від найсвітліших тонів до найтемніших різної яскравості, насиченості і кольоровості для кожного з 40 специфічних відтінків.
Слайд 79

Кожен горизонтальний круг в системі Манселла розділений на п'ять основних тонів:

Кожен горизонтальний круг в системі Манселла розділений на п'ять основних тонів:

червоний (Red), жовтий (Yellow), зелений (Green), блакитний (Blue) і фіолетовий (Purple). Між ними розташовуються п'ять перехідних тонів. Кожен з цих 10 щаблів розділений на 10 підступенів, отриманим 100 тонам присвоєні цілочисельні значення. Два кольори однакового значення та хроми на протилежних сторонах кола змішуються в нейтральний сірий того ж значення.
Слайд 80

Відтінки (hue) у колориметричній системі Мансела при зміні значень (value), із

Відтінки (hue) у колориметричній системі Мансела при зміні значень (value), із

максимальною кольоровістю (chroma). У межах sRGB гами.
Слайд 81

Значення (яскравість) і хрома (насиченість) Значення, або яскравість, змінюється по вертикальній

Значення (яскравість) і хрома (насиченість)

Значення, або яскравість, змінюється по вертикальній осі

від чорного (0) внизу до білого (10) нагорі. Уздовж по осі розташовуються нейтральні кольори.

Хрома (приблизно відповідає насиченості) вимірюється радіально від центру кожного горизонтального «зрізу». Менше значення хроми відповідає менш чистому кольору (ненасиченому, пастельному). Різні області колірного простору мають різний максимум хроми. Наприклад, світла жовта хрома може набувати більш високих значень, ніж світла фіолетова. Це відображає особливості сприйняття кольору людиною. У деяких випадках значення хроми досягає 30 і більше, однак об'єкти з таким кольором відтворити практично неможливо.

Слайд 82

Значення (по вертикалі) і хрома (по горизонталі) в системі Мансела; тон

Значення (по вертикалі) і хрома (по горизонталі) в системі Мансела; тон

5Y і 5PB
Munsell Book of Color містить більше число колірних плашок для тонів 5PB і 5Y, проте їх неможливо відтворити в колірному просторі монітора (sRGB).
Слайд 83

Визначення кольору У повному вигляді колір в Колометричній системі Мансела визначається

Визначення кольору

У повному вигляді колір в Колометричній системі Мансела визначається трьома

значеннями: - тоном (відтінком, hue), - значенням (яскравістю, value), - хромою (кольоровістю, насиченістю, chroma, saturation).

Наприклад, досить насичений фіолетовий середньої яскравості визначається як 5P 5/10, де 5P означає тон, 5 – яскравість, а 10 – хрому. Також можна позначити, як hue = 278 °, value = 71% і saturation = 44%. В системі RGB це відповідає: R = 153 (99) G = 102 (66) B = 182 (b6)

Слайд 84

(С) Шевченко В. Е., 2014 Мансел, як художник-практик, врахував, що кольори

(С) Шевченко В. Е., 2014

Мансел, як художник-практик, врахував, що кольори не

можуть бути однакової світлоти при максимальній насиченості.
Жовтий насичений завжди буде світліше зеленого насиченого, а фіолетовий темніше насиченіший від червоного. Тому найнасиченіші кольори лежать на різних рівнях, а по екватору розташовані кольори однакової світлоти.

При цьому кількість світлотних градацій для кожного кольора неоднаково, вектори світлоти мають різну довжину. В результаті кольоровий простір Манселла має складну несиметричну форму.

Слайд 85

(С) Шевченко В. Е., 2014 Змішані кольори другого порядку У колі Іттена протилежні кольори дають сірий

(С) Шевченко В. Е., 2014

Змішані кольори другого порядку

У колі Іттена протилежні

кольори дають сірий
Слайд 86

24 кольори Оствальда

24 кольори Оствальда

Слайд 87

Вільгельм Оствальд (1853-1932) Балтійський німець, фізико-хімік і філософ-ідеаліст, лауреат Нобелівської премії

Вільгельм Оствальд
(1853-1932)

Балтійський німець, фізико-хімік і філософ-ідеаліст, лауреат Нобелівської премії з

хімії 1909 року.
Мріяв систематизувати вчення про колір. Він запланував видати п′ятитомне вчення про колір: математичне, фізичне, хімічне, фізіологічне, психологічне. За життя автор опублікував тільки три перші томи.
Слайд 88

Вільгельмом Оствальдом була запропонована кольорова система, що припускає 8 кольорових тонів

Вільгельмом Оствальдом була запропонована кольорова система, що припускає 8 кольорових тонів

із чотирма базовими кольорами: жовтий, ультрамариновий синій, червоний і колір морської хвилі (зелений). Ці кольори далі діляться, утворюючи кольорове коло з 24 кольорів.

Кольорове коло Оствальда

Слайд 89

У своїй книзі про основи кольору Вільгельм Оствальд писав: "Досвід навчає,

У своїй книзі про основи кольору Вільгельм Оствальд писав: "Досвід

навчає, що деякі сполучення деяких кольорів приємні, інші неприємні або не викликають емоцій". Для того щоб визначити всі можливі гармонічні сполучення, необхідна система порядку, що дозволяє підібрати потрібні варіанти. В якості такої системи Оствальд у кінці 19 ст. створив своє кольорове коло. У кольоровому колі Оствальда представлені тільки хроматичні кольори, тут немає білих, сірих і чорних кольорів (їх розглядають як крайні точки насиченості). Велике кольорове коло Оствальда застосовується для утворення гармонійних поєднань з двох, трьох, чотирьох кольорових тонів.
Слайд 90

Вільгельм Оствальд у своєму колі виділяє гармонійні поєднання кольорів: діади, тріади і квадріади

Вільгельм Оствальд у своєму колі виділяє гармонійні поєднання кольорів: діади,

тріади і квадріади
Слайд 91

Приклад застосування кольорового кола Оствальда Початкова фотографія, на якій потрібно перефарбувати склянку

Приклад застосування кольорового кола Оствальда

Початкова фотографія, на якій потрібно перефарбувати склянку

Слайд 92

Колір склянки гармоніює з кольором «ліхтариків» фізалісу

Колір склянки гармоніює з кольором «ліхтариків» фізалісу

Слайд 93

Дисгармонійні результати перефарбовування склянки

Дисгармонійні результати перефарбовування склянки

Слайд 94

(С) Шевченко В. Е., 2014 Кольорове колесо І.Ньютона

(С) Шевченко В. Е., 2014

Кольорове колесо І.Ньютона

Слайд 95

Кольорові моделі

Кольорові моделі

Слайд 96

(С) Шевченко В. Е., 2014 Pantone

(С) Шевченко В. Е., 2014

Pantone

Слайд 97

(С) Шевченко В. Е., 2014 Колометричні кола

(С) Шевченко В. Е., 2014

Колометричні кола

Слайд 98

(С) Шевченко В. Е., 2014 http://www.colorschemer.com/studio_info.php 16-річна система НЕХ=кольорів 16-річна система НЕХ=кольорів

(С) Шевченко В. Е., 2014

http://www.colorschemer.com/studio_info.php

16-річна система НЕХ=кольорів

16-річна система НЕХ=кольорів

Слайд 99

© Шевченко В. Е., 2015 16-річна система НЕХ=кольорів

© Шевченко В. Е., 2015

16-річна система НЕХ=кольорів

Слайд 100

(С) Шевченко В. Е., 2014 16-річна система НЕХ=кольорів

(С) Шевченко В. Е., 2014

16-річна система НЕХ=кольорів

Слайд 101

Таблиця НЕХ-кольорів (С) Шевченко В. Е., 2014

Таблиця НЕХ-кольорів

(С) Шевченко В. Е., 2014

Слайд 102

Сім контрастів http://natural-colours.livejournal.com/27201.html Посилання(2.11, 2.12, 2.13, 2.14, 2.15, 2.16, 2.17) (С) Шевченко В. Е., 2014

Сім контрастів

http://natural-colours.livejournal.com/27201.html Посилання(2.11, 2.12, 2.13, 2.14, 2.15, 2.16, 2.17)

(С) Шевченко В. Е., 2014

Слайд 103

Рекомендації за колом Гете контрастні сполучення дають кольори, розташовані один навпроти

Рекомендації за колом Гете

контрастні сполучення дають кольори, розташовані один навпроти іншого

(Ф и Ж). Розташовані поруч, вони взаємно підсилюють один одний, їхнє сполучення гармонічне;
сполучення кольорів, розташованих по кутах основного чи перевернутого трикутника (С и Ж), менш гармонійно;
сполучення кольорів, розташованих у квадратурі, доцільно для "колірних акордів" у два, три чи чотири кольори (наприклад, СФ і 3, чи ЖО і 3, чи всі разом, чи три з них).

Кольорова гармонія

Слайд 104

Гете запропонував класифікувати кольори за фізіологічним принципом — усі кольори розподілити

Гете запропонував класифікувати кольори за фізіологічним принципом — усі кольори розподілити

на дві групи: теплі (первинні, позитивні) та холодні (другорядні, негативні). Він відзначив властивість деяких фарб впливати на душу людини. Гама жовтих кольорів, близьких до світла, протиставляється гамі блакитних, від світла віддалених. Основа колірного круга Гете — трикутник головних кольорів, але це не кольори спектру, а найбільш поширені фарби художників — жовта, синя та червона. Гете перший виокремив три основні пари кольорів, що доповнюють: червоний-зелений, жовтий-фіолетовий, синій-оранжевий.
Слайд 105

(С) Шевченко В. Е., 2014 Для створення колірної гармонії важливо кількісне

(С) Шевченко В. Е., 2014

Для створення колірної гармонії важливо кількісне відношення

кольорів.
Оптимальне кількісне співвідношення Ґете вивів на основі світлості основних кольорів. Формула гармонічного співвідношення розмірів колірних плям виглядає так:
жовтий : червоний : синій =
3 : 6 : 8

Кольорова гармонія

Слайд 106

Рівновага кольорів за Гете Гармонійне кольорове коло

Рівновага кольорів за Гете

Гармонійне кольорове коло

Слайд 107

(С) Шевченко В. Е., 2014

(С) Шевченко В. Е., 2014

Слайд 108

Гармонійні схеми Іттена (С) Шевченко В. Е., 2014 Кольорова гармонія

Гармонійні схеми Іттена

(С) Шевченко В. Е., 2014

Кольорова гармонія

Слайд 109

Гармонійні схеми Іттена (С) Шевченко В. Е., 2014 Кольорова гармонія

Гармонійні схеми Іттена

(С) Шевченко В. Е., 2014

Кольорова гармонія

Слайд 110

Гармонійні схеми Іттена (С) Шевченко В. Е., 2014 Кольорова гармонія

Гармонійні схеми Іттена

(С) Шевченко В. Е., 2014

Кольорова гармонія

Слайд 111

Гармонійні схеми Іттена Кольорова гармонія

Гармонійні схеми Іттена

Кольорова гармонія

Слайд 112

З’єднання кольорів за принципом рівнобедреного трикутника: Ж, СФ, ЧФ (С) Шевченко В. Е., 2014 Кольорова гармонія

З’єднання кольорів за принципом рівнобедреного трикутника: Ж, СФ, ЧФ

(С) Шевченко В.

Е., 2014

Кольорова гармонія

Слайд 113

З’єднання кольорів за принципом рівнобедреного трикутника: О, СЗ, СФ (С) Шевченко В. Е., 2014 Кольорова гармонія

З’єднання кольорів за принципом рівнобедреного трикутника: О, СЗ, СФ

(С) Шевченко В.

Е., 2014

Кольорова гармонія

Слайд 114

(С) Шевченко В. Е., 2014 З’єднання кольорів за принципом рівнобедреного трикутника: Ч, СЗ,ЖЗ Кольорова гармонія

(С) Шевченко В. Е., 2014

З’єднання кольорів за принципом рівнобедреного трикутника:

Ч, СЗ,ЖЗ

Кольорова гармонія

Слайд 115

З’єднання кольорів за принципом рівнобедреного трикутника: Ф, ЖЗ, ЖО Кольорова гармонія

З’єднання кольорів за принципом рівнобедреного трикутника: Ф, ЖЗ, ЖО

Кольорова гармонія

Слайд 116

З’єднання кольорів за принципом рівнобедреного трикутника: С, ЧО, ЖО Кольорова гармонія

З’єднання кольорів за принципом рівнобедреного трикутника: С, ЧО, ЖО

Кольорова гармонія

Слайд 117

(С) Шевченко В. Е., 2014 З’єднання кольорів за принципом рівнобедреного трикутника: З, ЧО, ЧФ Кольорова гармонія

(С) Шевченко В. Е., 2014

З’єднання кольорів за принципом рівнобедреного трикутника: З,

ЧО, ЧФ

Кольорова гармонія

Слайд 118

(С) Шевченко В. Е., 2014 Чотири кольори гармоніюють, якщо зв'язані квадратом

(С) Шевченко В. Е., 2014

Чотири кольори гармоніюють, якщо зв'язані квадратом (жовтий,

червоно-жовтогарячий, фіолетовий, синьо-зелений). У цьому випадку в співзвуччі беруть участь дві пари додаткових кольорів, розташованих під кутом 90°

Кольорова гармонія

Слайд 119

кольори зі схеми квадрата: Ж, С, З (С) Шевченко В. Е., 2014 Кольорова гармонія

кольори зі схеми квадрата: Ж, С, З

(С) Шевченко В. Е.,

2014

Кольорова гармонія

Слайд 120

З’єднання кольорів за принципом прямокутника Ж, З, Ч, Ф (С) Шевченко В. Е., 2014 Кольорова гармонія

З’єднання кольорів за принципом прямокутника Ж, З, Ч, Ф

(С) Шевченко В.

Е., 2014

Кольорова гармонія

Слайд 121

(С) Шевченко В. Е., 2014 Назва, логотип та проект інтер’єра для ресторана «Щепка»

(С) Шевченко В. Е., 2014

Назва, логотип та проект інтер’єра для ресторана «Щепка»


Слайд 122

Гармонійно сполучаються кольори, з’єднані трапецією: 2 кольори розташовані поруч, а 2

Гармонійно сполучаються кольори, з’єднані трапецією: 2 кольори розташовані поруч, а 2

протилежних – ліворуч і праворуч від їх додаткових кольорів

(С) Шевченко В. Е., 2014

Кольорова гармонія

Слайд 123

Поєднання кольорів трапецією (тетрадична, подвійна компліментарна схема) (С) Шевченко В. Е., 2014 Кольорова гармонія

Поєднання кольорів трапецією (тетрадична, подвійна компліментарна схема)

(С) Шевченко В. Е., 2014

Кольорова

гармонія
Слайд 124

6 правил кольорової гармонії монохромні кольори близькі кольори тріадні кольори компліментарні

6 правил кольорової гармонії

монохромні кольори
близькі кольори
тріадні кольори
компліментарні кольори
близький та компліментаріні
подвоєні компліментарні

кольори
Слайд 125

Слайд 126

Кольорова гармонія (С) Шевченко В. Е., 2014 Монохромні кольори

Кольорова гармонія

(С) Шевченко В. Е., 2014

Монохромні кольори

Слайд 127

Слайд 128

Слайд 129

Монохромні кольори

Монохромні кольори

Слайд 130

Слайд 131

Слайд 132

Пурпурний колір імпонує дружелюбним, комунікабельним та добрим людям. Їм огидне саме

Пурпурний колір імпонує дружелюбним, комунікабельним та добрим людям. Їм огидне саме поняття

агресії, вони вважають за краще знаходити компроміси, жити у злагоді з собою та оточуючими. Ви намагаєтеся відчути всю повноту, легкість і недовговічність принад життя і людських відносин. Як екстраверт, так і інтроверт, меланхолік, сангвінік, флегматик.
Слайд 133

(С) Шевченко В. Е., 2014 Гармонійне поєднання кольорів одного тону Кольорова гармонія

(С) Шевченко В. Е., 2014

Гармонійне поєднання кольорів одного тону

Кольорова гармонія

Слайд 134

Слайд 135

Слайд 136

Слайд 137

Сполучення кольорів – Монохром фіолетовий

Сполучення кольорів –
Монохром
фіолетовий

Слайд 138

Сполучення кольорів - монохром сірий

Сполучення кольорів -
монохром
сірий

Слайд 139

Кольорова гармонія (С) Шевченко В. Е., 2014 Близькі кольори

Кольорова гармонія

(С) Шевченко В. Е., 2014

Близькі кольори

Слайд 140

Слайд 141

Слайд 142

Гармонійне поєднання кольорів, розташованих поряд (С) Шевченко В. Е., 2014

Гармонійне поєднання кольорів, розташованих поряд

(С) Шевченко В. Е., 2014

Слайд 143

Гармонійне поєднання кольорів, розташованих поряд

Гармонійне поєднання кольорів, розташованих поряд

Слайд 144

Червоний - колір бурхливих емоцій, пристрасті та експресії у всьому. Якщо

Червоний - колір бурхливих емоцій, пристрасті та експресії у всьому. Якщо це

ваш улюблений колір, то ви особа з яскраво вираженим темпераментом, яка схильна до бурхливого прояву почуттів та настрою. Ваш девіз: «Життя таке яскраве і насичене, і це було б дурістю не випробовувати все, що воно може дати» Така особистість може бути лідером з сильною харизмою, холерик або сангвінік, екстраверт, який жадає проявити себе.

Сполучення кольорів
Близькі кольори
Червоний, жовтий

Слайд 145

Слайд 146

Слайд 147

Гармонійне поєднання кольорів, розташованих поряд

Гармонійне поєднання кольорів, розташованих поряд

Слайд 148

(С) Шевченко В. Е., 2014 Червоний, жовтий Жовтий і помаранчевий кольори

(С) Шевченко В. Е., 2014

Червоний, жовтий
 Жовтий і помаранчевий кольори для веселих, конструктивних людей,

що володіють життєвою енергетикою, яка постійно підбадьорює і надихає оточуючих. Вони здатні на ризиковані вчинки, які, однак, призводять до позитивних результатів, можуть зберігати внутрішній настрій і оптимізм у будь-яких ситуаціях, з ними легко і приємно спілкуватися. Переважно – це екстраверт, сангвінік або холерик.
Слайд 149

Синій, блакитний

Синій, блакитний

Слайд 150

(С) Шевченко В. Е., 2014

(С) Шевченко В. Е., 2014

Слайд 151

Кольорова гармонія (С) Шевченко В. Е., 2014 Тріадні кольори

Кольорова гармонія

(С) Шевченко В. Е., 2014

Тріадні кольори

Слайд 152

Слайд 153

Тріада – Синій, жовтий, червоний

Тріада –
Синій, жовтий, червоний

Слайд 154

Слайд 155

Слайд 156

Тріадні кольори: Синій, червоний, жовтий Кольорова гармонія

Тріадні кольори:
Синій,
червоний,
жовтий

Кольорова гармонія

Слайд 157

(С) Шевченко В. Е., 2014 Кольорова гармонія

(С) Шевченко В. Е., 2014

Кольорова гармонія

Слайд 158

Співзвуччя рівностороннього трикутника: червоний, синій, жовтий Кольорова гармонія

Співзвуччя рівностороннього трикутника: червоний, синій, жовтий

Кольорова гармонія

Слайд 159

Слайд 160

© Шевченко В. Е., 2015 Компліментарні кольори Контраст протилежних кольорів синій-оранжевий Кольорова гармонія

© Шевченко В. Е., 2015

Компліментарні кольори
Контраст протилежних кольорів
синій-оранжевий

Кольорова гармонія

Слайд 161

Гармонійним є сполучення трьох кольорів, зв'язаних рівностороннім чи рівнобедреним трикутником (С)

Гармонійним є сполучення трьох кольорів, зв'язаних рівностороннім чи рівнобедреним трикутником

(С) Шевченко

В. Е., 2014

Кольорова гармонія

Слайд 162

Кольорова гармонія (С) Шевченко В. Е., 2014 Три кольори – близькі та компліментарний

Кольорова гармонія

(С) Шевченко В. Е., 2014

Три кольори – близькі та

компліментарний
Слайд 163

Слайд 164

Сполучення протилежних кольорів (С) Шевченко В. Е., 2014 Кольорова гармонія

Сполучення протилежних кольорів

(С) Шевченко В. Е., 2014

Кольорова гармонія

Слайд 165

Гармонійне поєднання кольорів, розташованих поряд із додаванням компліментарного (С) Шевченко В. Е., 2014 Кольорова гармонія

Гармонійне поєднання кольорів, розташованих поряд із додаванням компліментарного

(С) Шевченко В. Е.,

2014

Кольорова гармонія

Слайд 166

(С) Шевченко В. Е., 2014 Близькі та компліментарний кольори Червоний, оранжевий, синій

(С) Шевченко В. Е., 2014

Близькі та компліментарний кольори
Червоний, оранжевий, синій

Слайд 167

Близькі та компліментарний кольори Зелений, салатовий, червоний

Близькі та компліментарний кольори
Зелений, салатовий, червоний

Слайд 168

Близькі та компліментарний кольори: фіолетовий, блакитний, жовтий

Близькі та компліментарний кольори:
фіолетовий, блакитний, жовтий

Слайд 169

Негармонійне поєднання кольорів, розташованих по кутах трикутника Кольорова гармонія

Негармонійне поєднання кольорів, розташованих по кутах трикутника

Кольорова гармонія

Слайд 170

Негармонійне поєднання кольорів, розташованих по кутах трикутника Кольорова гармонія

Негармонійне поєднання кольорів, розташованих по кутах трикутника

Кольорова гармонія

Слайд 171

Кольорова гармонія (С) Шевченко В. Е., 2014 Компліментарні кольори – контрастне сполучення протилежних кольорів

Кольорова гармонія

(С) Шевченко В. Е., 2014

Компліментарні кольори – контрастне сполучення протилежних

кольорів
Слайд 172

Слайд 173

(С) Шевченко В. Е., 2014 Контраст протилежних кольорів зелений-червоний Кольорова гармонія

(С) Шевченко В. Е., 2014

Контраст протилежних кольорів
зелений-червоний

Кольорова гармонія

Слайд 174

Компліментарні кольори: зелений-червоний Зелений може бути різним - від насиченого відтінку

Компліментарні кольори:
зелений-червоний
Зелений може бути різним - від насиченого відтінку смарагду до найніжнішої

зелені весняного листя. Практично всі оптимісти, люди дії, особи з заповзятливим мисленням, чий девіз по життю: «Не здаватися ні в якій ситуації» обирають зелений своїм улюбленим кольором. Вони легко йдуть на контакт, враховуєте чужі думки і переваги, твердо ставлять собі потрібні цілі й, найчастіше, досягають їх. Особистісний тип: сангвінік або холерик, у більшій мірі екстраверт, ніж інтроверт.
Слайд 175

Слайд 176

Слайд 177

Кольорова гармонія Контраст протилежних кольорів: фіолетовий-жовтий

Кольорова гармонія

Контраст протилежних кольорів: фіолетовий-жовтий

Слайд 178

Компліментарні кольори: блакитний, оранжевий

Компліментарні кольори: блакитний, оранжевий

Слайд 179

Кольорова гармонія (С) Шевченко В. Е., 2014 Чотири кольори – подвоєні компліментарні

Кольорова гармонія

(С) Шевченко В. Е., 2014

Чотири кольори – подвоєні компліментарні

Слайд 180

Слайд 181

Подвоєні компліментарні кольори: червоний, зелений, блакитний, жовтий

Подвоєні компліментарні кольори: червоний, зелений, блакитний, жовтий

Слайд 182

Подвоєні компліментарні кольори: червоний, зелений, синій, жовтий

Подвоєні компліментарні кольори: червоний, зелений, синій, жовтий

Слайд 183

Кольорова гармонія Білий та чорний змінюють сприйняття інших кольорів

Кольорова гармонія

Білий та чорний змінюють сприйняття інших кольорів

Слайд 184

Кольорова гармонія Білий та чорний змінюють сприйняття інших кольорів

Кольорова гармонія

Білий та чорний змінюють сприйняття інших кольорів

Слайд 185

12 складників кольорової гармонії (С) Шевченко В. Е., 2014

12 складників кольорової гармонії

(С) Шевченко В. Е., 2014

Слайд 186

12 схем кольорової гармонії. Кольорове коло застосовується для кожного кольору і

12 схем кольорової гармонії. Кольорове коло застосовується для кожного кольору і

дає зразки монохроматичних, близьких, тріадних та додаткових кольорових схем

Кольорова гармонія

Таблиця кольорової гармонії

Кольорова гармонія

Слайд 187

Слайд 188

Слайд 189

Літери як частина зображення

Літери як частина зображення 


Слайд 190

Таблиця кольорової гармонії Кольорова гармонія

Таблиця кольорової гармонії

Кольорова гармонія

Слайд 191

Таблиця кольорової гармонії Кольорова гармонія

Таблиця кольорової гармонії

Кольорова гармонія

Слайд 192

Таблиця кольорової гармонії Кольорова гармонія

Таблиця кольорової гармонії

Кольорова гармонія

Слайд 193

Таблиця кольорової гармонії Кольорова гармонія

Таблиця кольорової гармонії

Кольорова гармонія

Слайд 194

Таблиця кольорової гармонії Кольорова гармонія

Таблиця кольорової гармонії

Кольорова гармонія

Слайд 195

Слайд 196

Одноколірна тонова композиція © Шевченко В. Е., 2015 Кольорова гармонія

Одноколірна тонова композиція

© Шевченко В. Е., 2015

Кольорова гармонія

Слайд 197

Кольорова гармонія

Кольорова гармонія

Слайд 198

Кольорова гармонія

Кольорова гармонія

Слайд 199

Кольорова гармонія

Кольорова гармонія

Слайд 200

Двоколірна однотонна композиція Кольорова гармонія

Двоколірна однотонна композиція

Кольорова гармонія

Слайд 201

(С) Шевченко В. Е., 2014 Кольорова гармонія

(С) Шевченко В. Е., 2014

Кольорова гармонія

Слайд 202

Двоколірна контрастна композиція Кольорова гармонія

Двоколірна контрастна композиція

Кольорова гармонія

Слайд 203

(С) Шевченко В. Е., 2014 Кольорова гармонія

(С) Шевченко В. Е., 2014

Кольорова гармонія

Слайд 204

(С) Шевченко В. Е., 2014

(С) Шевченко В. Е., 2014

Слайд 205

триколірна однотонна композиція Кольорова гармонія

триколірна однотонна композиція

Кольорова гармонія

Слайд 206

триколірна однотонна контрастна композиція Кольорова гармонія

триколірна однотонна контрастна композиція

Кольорова гармонія

Слайд 207

Кольорова гармонія

Кольорова гармонія

Слайд 208

(С) Шевченко В. Е., 2014 А в рекламе Men's Health журнал

(С) Шевченко В. Е., 2014

А в рекламе Men's Health журнал читают

атланты. Мачо из мачо, пусть и неподвижные, зато какие мужественные.
Слайд 209

А в рекламе Men's Health журнал читают атланты. Мачо из мачо,

А в рекламе Men's Health журнал читают атланты. Мачо из мачо,

пусть и неподвижные, зато какие мужественные.
Слайд 210

Слайд 211

Ступінь погіршення cприйняття кольорів: - синій на білому - чорний на

Ступінь погіршення cприйняття кольорів:

- синій на білому - чорний на жовтому

- зелений на білому - чорний на білому - зелений на червоному - червоний на жовтому - червоний на білому - оранжевий на чорному - чорний на червоному - оранжевий на білому - червоний на зеленому
Слайд 212

(С) Шевченко В. Е., 2014 У парі основного кольору з додатковим

(С) Шевченко В. Е., 2014

У парі основного кольору з додатковим теплий

колір визначає перший план, а холодний – другий, тобто жовтогарячий на синьому виділяється, але синій на жовтогарячому здається діркою.
Слайд 213

Слайд 214

http://design-seeds.com/P8

http://design-seeds.com/P8

Слайд 215

Слайд 216

Питання і завдання 1. Зробити презентацію “Варіювання кольором, розміром, тоном, встановлення

Питання і завдання

1. Зробити презентацію “Варіювання кольором, розміром, тоном, встановлення акценту

на різних словах”.
2. Пояснити кольорові схеми Гете, Манселла, Іттена, Оствальда.
3. Розробити власну обкладинку та розворот журналу, розставити акценти кольором.
4. Провести дослідження журналу на задану тему . Пояснити вплив кольорових сполучень на цільову аудиторію. Підготувати матеріал у Word (не менше 30 сторінок) + презентація з прикладами.
Слайд 217

Література Журавлев А. П. Компьютерный звукоцвет: альбом. – Калининград: ФГУИПП «Янтар.

Література

Журавлев А. П. Компьютерный звукоцвет: альбом. – Калининград: ФГУИПП «Янтар. сказ»,

2004. – 108 с.
Иттен Иоханнес Искусство цвета. – М.: Д. Аронов, 2001, – 96 с.
Мориока А., Стоун Т. Дизайн цвета: практикум / Практическое руководство по применению цвета в графическом дизайне. – М.: РИП-холдинг, 2006. – 240 с.
Саттон Т. Гармония цвета. Справочник / Сборник упражнений по созданию цветовых комбинаций. – М.: Астрель-Аст, 2003. – 120 с.
Самара Т. Типографика цвета. Практикум. – М.: Rockport, [Б.р.] – 256 с.
Фрумкина Р. М. Цвет, смысл, сходство: Аспекты психолингвистического анализа. – М.: Наука, 1984. – 175 с.
Шевченко В. Е. Видавнича марка (логотип) як показник стилю друкованого видання: Текст лекції для студентів Інституту журналістики. – К.: Інститут журналістики, 2003. – 32 с.
Шевченко В. Е. Колористика // Новітні медіа та комунікаційні технології : комплекс навчальних програм для спеціальностей «Журналістика», «Видавнича справа та редагування», «Реклама та зв’язки з громадськістю» / За заг. ред. В. Е. Шевченко. – К.: Паливода А. В., 2012. – С.178-186.
Шевченко В. Е. Теорія кольору : текст лекції / В. Шевченко. – К. : Інститут журналістики, 2012. – 60 с.
Юрьев Ф. И. Цвет в искусстве книги. – К.: Вища школа. Вид-во при Київ. ун-ті, 1987. – 246 с.