References and additional reading
Boal, A. 1992. Games for Actors and Non-actors.
London: Routledge.
Boal, A. 1995. The Rainbow of Desire. The Boal Method of Theatre and Therapy. Lon-don: Routledge.
Freire, P. 1972. Pedagogy of the Oppressed. New York: Penguin Books
Hannula, A. 2009. Vapauttavat yhteisölliset käytännöt: Pula!-ooppera ja Camera Obscura –hanke. Teoksessa K. Filander ja M. Vanhalakka-Ruoho (Toim.) Yhteisöllisyys liikkeessä. Aikuiskasvatuksen 48. vuosikirja. Jyväskylä: Kansanvalistusseura ja Aikuiskasvatuksen Tutkimusseura, 353─374.
Hämäläinen, J. & Kurki, L. 1997. Sosiaalipedagogiikka. Helsinki: Wsoy.
Hämäläinen, J. Luento Kuopion yliopiston sosiaalityön ja sosiaalipedagogiikan laitos, 2004
Kurki, L. (2002). Persoona ja yhteisö. Personalistinen sosiaalipedagogiikka. Jyväskylän yliopisto. SoPhi.
Kurki, L. (2000). Sosiokulttuurinen innostaminen. Tampere: Vastapaino.
Ranne, K. 2002. Sosiaalipedagogiikan ydintä etsimässä. Sosiaalipedagogiikka suoma-laisten ja ruotsalaisten asiantuntijahaastattelujen sekä dokumenttien valos-sa. Turun yliopisto
Rohd, M. 1997. Hope is vital. An interactive Theatre and Community Dialoque Training Manual for Educators, Youth, Community Workers and Artists. Owings Mills: Monistemuotoinen oma kustanne.
Vaplahti, K. 2005. Sosiaalipedagogista ajattelua kouluun? Jyväskylän yliopiston kasvatustieteen laitos: Progradu tutkielma
Värri, V-M. 1997. Hyvä kasvatus - kasvatus hyvään. Dialogisen kasvatuksen filosofinen tarkastelu erityisesti vanhemmuuden näkökulmasta. Tampere: Yliopistopaino
13.3.2018